• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza
    Kixpix skrev 2015-08-10 20:18:01 följande:

Blev kanske lite fel, 10kg från vecka 1 till idag. 4 kg från vecka tolv till nu! Men 10 kg är ändå rätt mycket på 18 veckor. Men, jag har ju som sagt slutat röka också så det har ju säkert påverkat vikten en del! :/ får se vad hon säger imorgon.

Jag har gått upp typ 8 kg från plusset tills nu i v 19, men det är kanske en del pga glass och annat jag varit sugen på nu när jag varit ledig sedan midsommar och fikat en massa med vänner. Mina bröst har blivit två kupor större och resten har jag lagt på mig på mage och rumpa, syns ingen skillnad alls i ansiktet eller på armarna så jag ser fortfarande smal ut, bara kurvigare. Jag har mått jättebra hela tiden så har "tyvärr" inte haft sämre aptit. Borde nog dock röra på mig mer men har problem med ena foten av och till trots bra skor. Min BM har inte mätt min vikt en enda gång utan frågade mig bara vid inskrivningen vad jag vägde och konstaterade att BMI var normalt. Idag nämnde hon inte vikten alls och jag tog inte upp det heller.
  • Kixpix
    Seven Costanza skrev 2015-08-10 22:11:57 följande:
    Jag har gått upp typ 8 kg från plusset tills nu i v 19, men det är kanske en del pga glass och annat jag varit sugen på nu när jag varit ledig sedan midsommar och fikat en massa med vänner. Mina bröst har blivit två kupor större och resten har jag lagt på mig på mage och rumpa, syns ingen skillnad alls i ansiktet eller på armarna så jag ser fortfarande smal ut, bara kurvigare. Jag har mått jättebra hela tiden så har "tyvärr" inte haft sämre aptit. Borde nog dock röra på mig mer men har problem med ena foten av och till trots bra skor. Min BM har inte mätt min vikt en enda gång utan frågade mig bara vid inskrivningen vad jag vägde och konstaterade att BMI var normalt. Idag nämnde hon inte vikten alls och jag tog inte upp det heller.
    Jag har heller inte haft sämre aptit, så det har det inte varit något fel på.
    Har fått väga mig 2 gånger hos bm, på hälsosamtalet och vid inskrivningen. Jag känner mig inte "fetare" om vi ska kalla det så? Jag känner mig bara svullen och mina fötter gör ont. Brösten har blivit större,
    Men inte något märkvärdigt. Min syster sa att jag hade fått större vader, så det kan tyda på att jag samlar på mig vätska.
  • Seven Costanza
    Kixpix skrev 2015-08-10 23:06:10 följande:

Jag har heller inte haft sämre aptit, så det har det inte varit något fel på.

Har fått väga mig 2 gånger hos bm, på hälsosamtalet och vid inskrivningen. Jag känner mig inte "fetare" om vi ska kalla det så? Jag känner mig bara svullen och mina fötter gör ont. Brösten har blivit större,

Men inte något märkvärdigt. Min syster sa att jag hade fått större vader, så det kan tyda på att jag samlar på mig vätska.

Konstigt att BM gör så olika t ex angående vägning. Tycker dock det är bra om det kan kollas upp så det var ju toppen att du kan komma in imorgon! Hoppas det inte är något konstigt.
  • Seven Costanza
    Lisasmor skrev 2015-08-10 17:47:01 följande:

Tvärt om så kom dottern 10 dagar tidigt, så jag har inga förhoppningar om ett januari-barn. Men dottern satt i säte och BM sa att de barnen ofta kommer lite tidigt. Är väl kroppen som känner på sig att det är

att barnet inte hinner bli för stort, eller nåt. Så vi får se hur det blir den här gången, jag hoppas i alla fall på en vaginal förlossning denna gång eftersom jag fick snitt pga sätesläget. Är det någon annan som har fött ett barn med snitt och nu hoppas på vaginal förlossning?

Tycker för övrigt det verkar konstigt att vissa BM inte berättar könet. Jag menar, så erfarna som de flesta är med att göra UL så tror jag säkert att de ser könet, även utan ansträngning. Att man ska behöva betala då är ju löjligt.

Oj tio dagar tidigt det var ju ändå en del. Kände du dig förberedd på det eller blev du lite tagen på sängen att det redan var dags? När fick du veta om sätesläget? Jag hoppas verkligen på ett januaribarn, helst gå över några dagar men det blir ju som det blir.
  • Kixpix
    Seven Costanza skrev 2015-08-10 23:12:36 följande:
    Konstigt att BM gör så olika t ex angående vägning. Tycker dock det är bra om det kan kollas upp så det var ju toppen att du kan komma in imorgon! Hoppas det inte är något konstigt.
    Ja, lite knepigt är det allt :/ egentligen kvittar det mig hur många kg jag går upp, men bra att de kollar det. Mina systrar var rädda för att havandeskapsförgiftning kan vara på g. Har lite andra frågor att ställa till henne så det blev bra med en tid imorgon :D
  • Seven Costanza
    anaconda skrev 2015-08-10 23:35:00 följande:

Jag har gått upp 14,5(!!) kg redan! Från plus 24/4-15 till idag v19 (enligt rul)

Känner du att något är galet då, eller har du liksom jag troligen bara smaskat i dig lite för mycket av det goda? Senast jag vägde mig hade jag gått upp 8 kg men det är två veckor sedan så det kan ju vara mer nu. Jag är inte ett dugg orolig, jag mår bra och vill jag gå ner efter graviditeten så har jag en jäkla disciplin när jag väl bestämt mig.
  • Seven Costanza
    Seven Costanza skrev 2015-08-10 23:41:03 följande:

Känner du att något är galet då, eller har du liksom jag troligen bara smaskat i dig lite för mycket av det goda? Senast jag vägde mig hade jag gått upp 8 kg men det är två veckor sedan så det kan ju vara mer nu. Jag är inte ett dugg orolig, jag mår bra och vill jag gå ner efter graviditeten så har jag en jäkla disciplin när jag väl bestämt mig.

Alltså jag räknar således med att av de 8-10 kg jag gått upp kan ca 4 kg kanske bero på graviditeten och resterande 4-6 kg är nog semesterkilon (har varit ledig i 7-8 veckor). Om jag inte tvärtom bestämmer mig för att träna extra mycket på semestern och avstå olika godsaker kan jag lätt lägga på mig ett antal kilon ganska snabbt även i vanliga fall, men brukar som sagt kunna gå ner dem snabbt också om jag vill.
  • aurorasmamma

Rutinultraljudet gick jätte bra även för oss! Tråkigt att vi inte fick så jätte bra bild på bebis bara men de må ju va. Roligt att höra att de gått bra för er andra idag med!! Vi väntar en flicka med största sannolikhet Lite kul dock är att moderkakan ligger som ett tak över bebisen (lite som hatten på en svamp) Bf blev flyttat lite för oss så vi har nu den 10/1. Är alltså i 18+0 idag, kändes helt okej att bli flyttad lite in i året

Angående viktökning så har jag gått upp ca 3-4 kilo sedan ja plussade. Känns inte direkt som något ja oroar mig för. Tur de är kallt å jävligt när man är höggravid så man inte behöver tänka på att man känner sig stor eller är för varm!

• Seven Costanza
    aurorasmamma skrev 2015-08-10 23:56:49 följande:

Rutinultraljudet gick jätte bra även för oss! Tråkigt att vi inte fick så jätte bra bild på bebis bara men de må ju va. Roligt att höra att de gått bra för er andra idag med!! Vi väntar en flicka med största sannolikhet Lite kul dock är att moderkakan ligger som ett tak över bebisen (lite som hatten på en svamp) Bf blev flyttat lite för oss så vi har nu den 10/1. Är alltså i 18+0 idag, kändes helt okej att bli flyttad lite in i året

Angående viktökning så har jag gått upp ca 3-4 kilo sedan ja plussade. Känns inte direkt som något ja oroar mig för. Tur de är kallt å jävligt när man är höggravid så man inte behöver tänka på att man känner sig stor eller är för varm!

Grattis till lyckat RUL! känner själv mig väldigt lättad att allt såg bra ut, nu kan man andas ut lite . Lyllos att få BF 10/1, jag blev ju flyttad från 4/1 till 8/1 och är jätteglad för det, men 10/1 är ju ytterligare några dagars marginal.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)