• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06

Har bf 17/1 som det ser ut idag, men är ganska inställd på att det blir en decemberbebis då båda andra barnen varit tidiga. Men jag hoppas att mina marginaler till den 17 gör att bebis kanske ändå kolar ut på rätt sida om året

• Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2015-08-11 06:10:23 följande:

Har bf 17/1 som det ser ut idag, men är ganska inställd på att det blir en decemberbebis då båda andra barnen varit tidiga. Men jag hoppas att mina marginaler till den 17 gör att bebis kanske ändå kolar ut på rätt sida om året

Hur var det nu, fick du havandeskapsförgiftning eller vad berodde det på att barnen kom ut så tidigt? I vilken vecka märkte du tecken på att barnen var på väg ut? Hur gamla är de nu och har de kommit ikapp att de var små vid födseln? Jag hoppas fortfarande föda i januari trots liten marginal. Förstod inte när vi började försöka att BF skulle bli så tidigt.
  • Rumpnissan

Finna det någon möjlighet att få komma in i fb gruppen? :) var med här och skrev i början men de va ju några månadersedan nu. Är iaf beräknad till bärjan av januari :D

• Lisasmor
    Seven Costanza skrev 2015-08-10 23:16:00 följande:
    Oj tio dagar tidigt det var ju ändå en del. Kände du dig förberedd på det eller blev du lite tagen på sängen att det redan var dags? När fick du veta om sätesläget? Jag hoppas verkligen på ett januaribarn, helst gå över några dagar men det blir ju som det blir.
    Fick reda på sätesläget i v.32 när jag gjorde UL för att säkerställa att moderkakan flyttat sig uppåt (den låg ganska lågt vid RUL). Sen gjordes ett vändningsförsök i v.36 som inte lyckades. Fick tid för planerat snitt, men vattnet gick innan det datumet och de tog ut henne då eftersom jag hade börjat få värkar. Jag var inte alls förberedd på att det kunde hända, hade inte packat förlossningsväskan eller nåt och mannen jobbade natt, så det blev lite mer spännande än planerat. Men allt gick bra!

Med BF 1/1 säger alla till mig att knipa och hoppas på ett januaribarn. Själv bryr jag mig inte så himla mycket. Det jag hoppas på är som sagt vaginal förlossning, resten är bonus.

Grattis till alla som gör RUL nu och får se bebisen, mysigt!
  • Hame
    Seven Costanza skrev 2015-08-10 16:34:28 följande:
    Det är lite svårt för vi vill helst ha ett långt tilltalsnamn eftersom vi har väldigt kort efternamn, och vi vill helst ha ett namn som finns både Sverige och i USA eftersom han även blir amerikansk medborgare, men vi vill ändå inte ha något som känns mer engelskspråkigt än svenskt. Alltså vill vi ha klassiska namn och inte t ex Milton, Jamie, William etc som jag tycker känns mer amerikanska än svenska även om de förekommer och är hyfsat vanliga i Sverige. Tycker om dina namnförslag, särskilt Hjalmar tycker jag låter väldigt fint, men på vår son funkar de inte eftersom vi vill ha namn som känns lika amerikanska som svenska.

Hittills har vi kommit fram till Carl Fredrik, Samuel, Jonathan, Benjamin och eventuellt Jacob, även om det sistnämnda är lite i kortaste laget. Just nu lutar det åt Carl Fredrik (som dubbelnamn men utan bindestreck). Blir ju smeknamn på det förstås men tycker hela namnet är fint medan Carl är lite för kort för vårt efternamn tycker vi.

Hur var det, har ni barn sedan innan så att ni även kanske tänker på vad som passar med syskonnamnen?
    Ja vi har en kille på 2,5 år som heter Vilgot, så det skall passa med det. Vi har ett långt efternamn så jag vill inte ha långa förnamn. Så tvärt om er Glad
  • Seven Costanza
    Hame skrev 2015-08-11 08:21:41 följande:

Ja vi har en kille på 2,5 år som heter Vilgot, så det skall passa med det. Vi har ett långt efternamn så jag vill inte ha långa förnamn. Så tvärt om er 

Haha ja jag tycker att det blir bäst med kortare förnamn + långt efternamn eller längre förnamn + kort efternamn. Vilgot och Hjalmar tycker jag låter fint ihop!
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-08-11 07:38:27 följande:

Hur var det nu, fick du havandeskapsförgiftning eller vad berodde det på att barnen kom ut så tidigt? I vilken vecka märkte du tecken på att barnen var på väg ut? Hur gamla är de nu och har de kommit ikapp att de var små vid födseln? Jag hoppas fortfarande föda i januari trots liten marginal. Förstod inte när vi började försöka att BF skulle bli så tidigt.

Med första fick jag havandeskapsförgiftning så dem valde att sätta igång förlossningen, var då i v 37+2 så visst han hade ju kunnat stanna tiden ut det vet man ju inte. Med andra gick vattnet i v 35+0 så jag fick åka in till förlossningen och dem gav mig antibiotikadropp

och var övertygade om att jag skulle ligga kvar där minst en vecka innan ngt hände. Kl 21 började jag få sammandragningar och värkarna började komma igång, kl 22.48 var han ute.

Båda pojkarna är mindre än många utav sina jämnåriga men inget onormalt, dem har alltid följt sina kurvor bra och ligger inom normalvärden för sina åldrar. Så dem har kommit igen bra.

chanserna är väl trots allt ganska stora att du får januaribebis om allt går bra och inte ngt vatten eller annat händer. Dem flesta går ju över med första barnet.
  • Hame

Är här någon mer som har mycket att stå i med ett blivande storasyskon innan bebisen kommer?

I helgen fick vår kille stor säng, han har sovit i spjälsäng tills nu. Tänkte göra det i god tid så att han inte upplever att bebisen"tar" hans säng. Funderar också på att försöka sluta med blöja och napp, men tänker såklart inte göra allt på en gång.   

Svar på tråden BF Januari 2016 :)