• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79

Jag är pigg som en mört, har sprungit upp och ner i trappor hela morgonen... Däremot så märker jag precis som med gräsklippningen i förra veckan hur sanslöst kissenödig jag blir när jag dunsar upp och ner. Vilket är ofta, jag är inte en person som sitter stilla eller kan " gå" sansat i en trappa:)

• Mallis87
    Blgebo skrev 2015-08-18 11:38:10 följande:

Sammandragningar som inte gör ont, som man får när man gör saker, går snabbt, ändrar läge osv är ofarliga, jag brukar ta dem som ett tecken att "sakta ner tempot". Släpper det när man vilar så är det ingen fara. Ju fler barn man får, desto mer sammandragningar brukar man ha. 

Barnet vänder sig i magen, förmodligen är det därför du inte känner rörelserna på samma ställe, moderkakan däremot, sitter där den sitter, och inget kommer in bakom den, den sitter liksom fast på livmoderväggen. 

Tack för ditt svar! Ska på rul nästa vecka, hoppas alt ser bra ut och har jag fortsatt ont efter det ringer jag nog min bm och berättar. Ska börja jobba nästa vecka, aktivt jobb med lyft och sådär, så jag undrar hur det ska gå då jag redan har lite ont...
  • Kixpix
    Mallis87 skrev 2015-08-18 13:10:00 följande:
    Tack för ditt svar! Ska på rul nästa vecka, hoppas alt ser bra ut och har jag fortsatt ont efter det ringer jag nog min bm och berättar. Ska börja jobba nästa vecka, aktivt jobb med lyft och sådär, så jag undrar hur det ska gå då jag redan har lite ont...
    Vilken dag har du RUL? Vi kanske springer på varandra ;) haha
  • MeEmmA
    Mallis87 skrev 2015-08-18 11:29:00 följande:

Jag tänker köra på en emmaljunga double Viking 735. Äääälskar Emmaljungas vagnar, har dock inte provkört double vikingen än, bara läst om den på nätet.

Gick in i vecka 19 igår, och i helgen vaknade jag av att jag hade en lång sammandragning. Gjorde inte ont, men var obehagligt. Sen både igår och idag har jag haft ont i magen typ. När jag går/gör saker. Det släpper när jag sitter/vilar. Det borde inte vara någon fara då va? Känner mig helt grön på "ont-problem" då min förra grav var toppen och hade varken ont någonstans eller sammandragningar... Har även fått ont i svanskotan när jag sätter/reser mig, gissar ju också på att det har med grav att göra.

Tycker även fosterrörelserna har minskat, kände en del till vänster på magen innan, nu känns det mer mitt på men mer diffust, kan fostret ha flyttat sig bakom moderkakan eller moderkakan har en "bestämd" plats från början? Gissade innan att moderkakan låg åt höger då jag bara kände bebisen på vänster sida...

Jag älskar också Emmaljunga, har en nu och var helt inställd på en double Viking. När det var rea på den på babyproffsen blev jag överlycklig och tänkte att jag kunde fynda, men fy vad besviken jag blev när jag testade den! Och ännu mer hur enormt stor den var ihopfälld. Säljaren i affären sa också att hon ville vara ärlig om att många var missnöjda med den och att hon personligen inte rekommenderade den vagnen. Mitt råd är dock att du åker till babyproffsen och bildar en egen uppfattning utifrån era behov, be dem demonstrera vagnen för dig!
  • Mallis87
    Kixpix skrev 2015-08-18 15:14:17 följande:

Vilken dag har du RUL? Vi kanske springer på varandra ;) haha

På tisdag kl 13.30! När har du? :)
  • Mallis87
    MeEmmA skrev 2015-08-18 15:22:42 följande:

Jag älskar också Emmaljunga, har en nu och var helt inställd på en double Viking. När det var rea på den på babyproffsen blev jag överlycklig och tänkte att jag kunde fynda, men fy vad besviken jag blev när jag testade den! Och ännu mer hur enormt stor den var ihopfälld. Säljaren i affären sa också att hon ville vara ärlig om att många var missnöjda med den och att hon personligen inte rekommenderade den vagnen. Mitt råd är dock att du åker till babyproffsen och bildar en egen uppfattning utifrån era behov, be dem demonstrera vagnen för dig!

Jaså, va tråkigt! Var det något speciellt folk var missnöjda med? Jag har varit inne lite på bugaboo men har läst/hört att de ska vara ganska trånga i sittdelen, och även att selen på de äldre modellerna är jättesmå. Har en rätt stor (snart) 2 åring så hon måste kunna sitta bra och kunna sitta fast i sele ;) Sen har jag fått för mig att nya sufletter till bugaboon är dubbelt så dyra som till Emmaljungan... Visst köper man väll inte nya sufletter hela tiden, men det kan ju vara kul att byta ut iallafall en gång!
  • minahjärtan0609

Måste fråga er andra. Hur fixar ni att jobba? Jag har haft första dagen med elever (lärare) och jag är helt död. Har ont i magen, det liksom hugger till, huvudvärk och det känns som om jag somnar stående. Och då la jag mig kl 21 igår. Jag jobbar heltid kan jag meddela. Detta var verkligen hårt och jag är rädd för hur hösten ska bli...

• Blgebo
    minahjärtan0609 skrev 2015-08-18 17:12:28 följande:

Måste fråga er andra. Hur fixar ni att jobba? Jag har haft första dagen med elever (lärare) och jag är helt död. Har ont i magen, det liksom hugger till, huvudvärk och det känns som om jag somnar stående. Och då la jag mig kl 21 igår. Jag jobbar heltid kan jag meddela. Detta var verkligen hårt och jag är rädd för hur hösten ska bli...

Jag fixar rätt bra att jobba just nu. MEN jag jobbar väldigt lite - en-två nätter/v. 2nätter är lite mer än en halvtid. Däremot så sover jag hela dagen efter att jag jobbat natt, kliver helst upp efter kl.17, och är oerhört trött dagen efter det med, idag har jag inte fått någonting gjort, typ suttit här vid datorn och sovit. Så jag vet inte hur jag ska kunna jobba 3-4 nätter/v om en månad... tur det finns graviditetspenning och sjukskrivning i värsta fall... 
  • minahjärtan0609

Man får tyvärr inte gravidpenning som lärare då vi inte har tunga lyft osv... Dock massor av stress samt att det går i ett. Idag satt jag ner först kl 14:30. Kroppen var helt mörbultad då.
    Tycker det är konstigt att första bm besöket ligger i v 25. Kanske skulle jag behöva järn. Vågar man ta det utan att ha kollat sina värden?

• Kixpix
    Mallis87 skrev 2015-08-18 16:35:26 följande:
    På tisdag kl 13.30! När har du? :)
    Vad synd! Vi har på onsdag kl 11 :) om ni hamnar i rum 3, längst ner till vänster, så be dem slänga igång 3D ;)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)