Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

kindofnothing skrev 2015-12-11 17:59:50 följande:

Min bm konstaterade bara att det lät som foglossning. Jag ringde sjukgymnast själv på eget initiativ o hon gav mig sedan tens o bälte även om det bara hjälper lite. Bm blev förvånad när jag sa att jag varit hos sjukgymnast, då hade jag haft ont i 6 veckor o lessnat på det. Hon kom inte ens ihåg att jag nämnt smärtan!

Märkligt att inte ens komma ihåg det!! Jag fick akupunktur också av sjukgymnasten, och hjälp med hur jag ska tänka när jag sitter, står och går. Väldigt bra, men jag hade velat fortsätta med akupunkturen hela graviditeten istället för att bara få sex behandlingar som var standarden här.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-11 18:26:34 följande:

Jag har världens konstigaste och vidrigaste fundering som jag dragits med ganska länge men vet inte riktigt vart jag ska våga vända mig med den så nu vänder jag mig till er här inne. Ni får verkligen ursäkta frågan och är ni känsliga för bajsfrågor så undvik att läs vidare.

Jag har under ganska många veckor haft väldigt konstig avföring, den är liksom som slemmig och ofta i samband med att jag är trög i magen. Är det ngn mer som varit med om liknande eller hört ngn annan som varit det. Kan inte hitta information nånstans om det, allt man får fram handlar bara om cancer. Kan inte minnas att jag haft så tidigare graviditeter och aldrig innan jag blev gravid denna ggn, så jag tror ju själv det har med graviditeten att göra.

Jag vill minnas att jag kan få så när jag är hård i magen... Nu är jag så noga med att slurka psylliumfrön så jag inte ska bli det, så nu vet jag inte. Men det känns bekant. Tror inte det är nån fara, med google hittar man alltid cancer...
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-11 18:29:51 följande:

Hon började knöla riktigt hårt vid sidan en stund men sen var vilan över och maten skulle lagas så nu har hon varit väldigt lugn igen, har just landat i soffan igen så hoppas hon sätter lite fart.

Rackarungar när de håller sig sådär lugna!! De gillar väl när vi är igång kan tänka så de blir vaggade, tänk sen när de är ute och man kan glömma att sitta och gunga dem för de känner direkt om man sitter eller står... haha!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-11 19:40:52 följande:

Ja, verkligen, men vad dem skrämmer upp en också. Men jag vet inte jag får inte riktigt igång henne, börjar bli lite nervös faktiskt. Väntar väl nån timme till men har jag inte känt nåt riktigt då så blir det nog att ringa in till förlossningen.

Ja det gör du rätt i! Jag var nära att göra det tidigare men nu är min igång thank god.
  • qatteriin

Det där med hus... Om vi hade bott i de fina husen på andra sidan gatan här så hade vi vunnit på Postkodlotteriet ikväll men här i det fattiga hyresområdet fick vi inget.

• qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-11 20:47:10 följande:

Haha så surt. Life's a bitch and then you die, som de säger här borta i staterna

Haha ja jäkligt surt! De är ju redan rika där borta! 500 meter liksom! Haha!
  • qatteriin
    mitthemligajag skrev 2015-12-11 20:58:46 följande:

Otroligt att inte en enda bebbe har lyckats tagit sig ut förtidigt, så här långt in i graviditeten var de ett flertal som fött i förra tråden jag var med i! Duktiga, friska bebisar vi har som vill mogna på sig ordentligt innan dom ska ut i vida världen :)

Det var samma i tråden jag var med i när jag väntade sonen! Det kom nästan fler marsbebisar i januari och februari än i mars! Men det var väldigt mycket folk i den tråden iofs, när vi gjorde en fb-grupp av den några månader efter mars så var vi bortåt 80 pers i den, haha. Så skönt att de vill stanna inne, jag vill verkligen gå tiden ut.
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-11 21:00:19 följande:

Har varit på kliniken idag, allt såg bra ut med bebisen Fick träffa två av läkarna som arbetar på förlossningen och de verkar bra. Man vet ju aldrig exakt vem som kommer jobba och som svensk är man ju van vid det, men här försöker de se till att man åtminstone har hälsat på de flesta av läkarna som kan tänkas förlösa ens barn, trevligt. Man har en sjuksköterska i början och sedan kommer läkaren in i utdrivningsskedet.

Jag blev tillsagd att åka till förlossningen när värkarna kommer med 6-7 minuters mellanrum, har ni fått samma besked eller vad säger de i Sverige? Jag har förstått det som att man räknar tiden från att en värk börjar tills nästa börjar, stämmer det? Fick också veta att om jag inte fått barn innan mitt sista bokade besök (dagen före BF) så bokar de en tid för igångsättning till exakt en vecka efter BF, så får man se om förlossningen startar naturligt inom den veckan eller om man blir igångsatt.

Här brukar de väl säga nåt om tre värkar på 10 minuter, men det är nog lite olika. Men man ringer ju alltid och pratar med förlossningskoordinator eller motsvarande så då får man nog mer specifika instruktioner. Skönt att få hälsa på folk så man har sett dem förut! Här har man ju ingen aning och de allra flesta träffar aldrig nån läkare under hela förlossningsprocessen.
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-11 21:32:04 följande:

Okej. Jag frågade om jag skulle ringa i förväg och då sa läkaren att det är ju trevligt men man behöver inte, man kan bara komma in. Men jag tror att jag kommer ringa ändå, svensk som man är

Haha ja, man är så van vid att försöka inte vara till besvär. Jag VET ju egentligen att om det krisar så kan man ju komma dit direkt, men jag skulle nog ringa även om jag var utanför porten och typ "får jag komma in?", haha!
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2015-12-11 22:10:01 följande:

det är det jag sagt till sambon, får vi inte stanna så slår jag läger i foajén eller ställer till ett jävla liv. Någon avdelning måste ju ta hand om en människa som förmodligen har total panik:)

På Mölndal har de iaf ett par rum där man kan få stanna utan att vara inskriven, på en annan våning men hör till förlossningen. Det var där vi fick stanna när jag fick morfin för att få vila/sova. Sen fick jag inte vila iofs utan morfinet fick en jäkla fart på allt, men det finns iaf såna rum ifall man är lika desperat som jag var då. :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)