Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

idape skrev 2015-08-26 22:26:22 följande:

Här var allt också bra på rul idag!! Det var troligtvis en flicka!! Är så lycklig!! Vi hade en pojk innan och önskade oss så en av varje!!

Vad roligt, Grattis. Vi väntar troligtvis också en flicka och har två pojkar sedan innan så det kändes extra roligt.
    Jag fick behålla samma datum som vid nupp-testet.
  • WiMe06
    cattis83 skrev 2015-08-27 16:48:35 följande:

Har en liten undran om mitt rul. Tänkt på det sen ultraljudet. När hon mätte lårbenet så tog hon en vy underifrån bebisens rumpa. Som man skulle ta ett kort inne i från toaletten när man sitter där. Jag såg lårben sen tre små vita streck å sen det andra lårbenet. Typ så här fast lårbenen var längre
    | ||| |
    Alla strecken var lika vita.
    Någon som vet vad de tre strecken är för något?

Min bm gjorde likadant på rul. Vår lille knep ihop benen så hon liksom "trollade" bort ena benet för att kika bakom det och då tittade hon också efter dem där strecken för hon såg ingen snopp eller pung. Hade en student med som skulle lära sig ultraljud så hon förklarade för henne vad hon gjorde och vad det var hon tittade efter därav att jag vet hon kollade efter vita streck. Och enligt den bm som gjorde vårt ul så väntar vi också en flicka.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-08-27 16:33:46 följande:
    Mig flyttade de från 4/1 till 15/1. Bra om det stämmer för det är vår tur att ha julen hos oss så då hoppas vi hinna med det!

Har någon av er börjat fundera på vad man ska klä bebisen i första månaderna? Tänker typ overall, åkpåse? Klart man förstår att hålla sig borta från mkt folk mitt i vinter osv men eftersom sambon redan har två barn med allt vad det innebär så kommer det ju oundvikligen bli att den får hänga med ibland och ligga i vagnen osv.

Sen är ju vintern " min" årstid, älskar allt med den så man hoppas ju att man orkar en del barnvagns/ sjalpromenader i snö! :)
    Jag har börjat fundera en del över klädsel i vinter. Just nu väger jag att lägga ett liggunderlag under madrassen i vagnen för att isolera underifrån, sen bädda med fårskinn, täcke och att bebisen får ha en tunnare overall. Vi brukar inte få så kalla vintrar där vi bor. Men sen behöver man ju säkert nån tjockare overall om man ska åka bil eller sådär. Än så länge har jag inte inhandlat några plagg förutom en stickad overall.

Är också orolig för det här med rs, har ju också äldre barn som måste till skolan och så vidare. Så ut bland folk måste man ju ibland, likadant med att handla och så, det blir lite svårt att lämna bebis själv hemma när sambon är borta mkt i veckorna ibland.
  • WiMe06
    Mallis87 skrev 2015-08-27 18:55:32 följande:

Jag bor i skåne och här är ju inte jättekalla vintrar. Dottern hade en Teddy-overall och en Teddy-jacka (sånt lurvig), samt en åkpåse i vagnen. Låg hon i åkpåsen hade hon bara vanliga kläder + teddyjackan på sig, var hon i bärsele eller att man bar henne hade hon teddyoverallen. Hade aldrig jacka eller overall på henne i bilen, startade bilen så den var varm innan vi åkte, sen bara på med mössa och filt att ha från inne till bilen. Hon var supervarm som liten, det är ju de flesta småttingar, och ofta svettig i nacken när hon fick för mycket på sig. Har hört att så varm som man själv blir när man typ går en rask promenad, så varma är bebisar hela tiden. Och det är ofta man klär på dem för mycket än för lite!

Ja, dem är ju lätt varma av sig dem små grynen, sen kan man ju tänka själv att ligga nerbäddad i åkpåse, med vindskydd över vagnen att det blir ju rätt varmt där nere i vagnen då det inte blåser eller sådär. Nacken är ju väldigt bra att kolla om bebisen är för varm, och är man osäker på temperaturen i vagnen eller sådär så kan man ju alltid stoppa ner en termometer om man vill.
  • WiMe06

Idag slog det mig att om denna bebis väljer att komma lika tidigt som lillebror (blivande storebror) valde att göra så är det bara 15 veckor kvar. Haha, denna gången har jag lovat mig själv att packa bb-väskan långt i förväg för det hann jag aldrig med dem andra två. Med lillebror skulle vi precis sätta oss i bilen och åka på husvagnssemester när vattnet gick.

• WiMe06

Är det fler som har problem med sömnen? Jag har jättesvårt att sova ibland, det är både nästäppa, en miljon toalettbesök och extrem varmt som ställer till det. Borde det inte vara tvärtom, att man får skönhetssömn dessa månader så man är riktigt utvilad när nästa sömnstörning kommer

• WiMe06
    cattis83 skrev 2015-08-28 03:21:06 följande:
    Här e en till har precis kissat.... Myrkryp i ett ben.. Täppt i näsan... Å inte kan ja somna om än
    Jag brukar vakna av att jag får kramp i ena benet. Skitjobbigt är det. Åh, det är så jobbigt när man inte kan somna om.
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-08-28 04:14:33 följande:
    Å hungrig å törstig hela tiden.... Saknar sömn :(
    Vissa nätter när jag vaknar brukar jag vara hungrig och tar en sväng förbi kylen, haha!
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-08-28 06:16:03 följande:

Jag för min del sover som ett barn, peppar peppar. Känner mig väldigt utvilad på morgonen. Ett toabesök per natt är standard för mig sedan tonåren, och än så länge håller jag samma tid, sover 23:30-04, kissar och matar katten, somnar om till 06 då klockan ringer. Kan göra dessa saker i mörkret som tur är. Men tror det varit värre om jag inte redan var nattkissare:)

Vad skönt, jag har aldrig behövt gå upp på nätterna innan så för mig känns det skitjobbigt när man plötsligt måste gå upp två ibland, haha.
  • WiMe06
    Hame skrev 2015-08-28 07:49:18 följande:
    Tänk på att man egentligen inte ska ha overall på barn när de sitter i babyskydd eller barnstol. Det går det väldigt svårt att spänna fast dem rätt samtidigt som det lätt blir för varmt. Bättre att varmköra bilen lite om man har en spädis och ha filt ovanpå som man kan ta av vid behov. 
    Tänkte på en sådan typ åkpåse där man spänner bältet i ett hål liksom men som du säger med värmen, det blir ju väldigt varmt i en bil och sen med overall på det. Kanske bättre att satsa på en liten mjuk jacka och filt istället.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)