Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

mitthemligajag skrev 2015-08-28 11:11:13 följande:
    Vi hade maxi cosi åkpåse som satt fast i maxi cosin heela hösten vintern ich halva våren, hon hade alltid en fleece jacka bara! I vagnen hade vi också en hp åkpåse så där hade hon knappt heller overall, enda gången var om vi skulle vara utomhus på ngt och vi visste att vi kunde behöva ta upp henne! Annars har den där fleecen använts dagligen! Hade samma från strl 50 till 68 haha, köpte på mig varenda strl
    Tyckte ni det var smidigt med en sån? En sån går ju att knäppa upp när man sitter i bilen.

Vi kommer inte använda overall i vagnen heller, har köpt den vita stickade jag visade här för ett tag sedan och det är isåfall den vi kommer ha på bebisen i vagnen. Den är ju inte tjock på ngt sätt utan är ju ett vanligt klädesplagg.
  • WiMe06

Har varit på stan en liten sväng nu och köpte första bodyn och byxorna. Byxorna var rosa blommiga, skulle ju inte köpa rosa sa jag till mig själv men kunde inte motstå. Setet var ju såå fint. Köpte även lite sygrejer för jag tänkte sy ett eget babynest framöver och en amningskudde.

När vi ändå är inne på det här med bilsäkerhet. Varför finns det så dåligt med babyskydd som har fempunktsbälte? Den enda jag hittat som har fempunktsbälte är axkid. Är inte det säkrare än trepunktsbälte?

• WiMe06
    Blgebo skrev 2015-08-28 11:55:14 följande:
    Har inte alla babyskydd fempunktsbälte? Jag har bara haft babyskydd m fempunktsbälte... två axelremmar, höftremmar från båda hållen, och så grenband, det blir fem. Har däremot aldrig sett en stol med trepunktsbälte, bara bältesstolar för stora barn, men de använder ju bilens trepunktsbälten. 
    Nix, många jag kikat på har bara 3, ett spänne mellan benen och sen över båda axlarna. Vet att brio och maxi cosi har 3. Nu har jag inte gjort nån jättegrundlig research så hittar väl fler stolar som har fem. Vill ha ett smidigt babyskydd som inte är så klumpigt och brett då tanken är att vi ska ha det i mitten bak mellan två bältesstolar. Hyrde acta graco när lillebror var bebis men det var det värsta babyskydd jag nånsin varit med om. Tungt, klumpigt, han satt jättedåligt i det och näe skulle aldrig falla mig in att ha ett sånt igen. Nån som har tips?
  • WiMe06
    Blgebo skrev 2015-08-28 12:03:31 följande:
    Satt nu och kollade, du har helt rätt, de flesta har ju bara axelband som knäpps ner i grenen. Har inte tänkt på det... ingen aning om det påverkar säkerheten.
    Du hann svara före mig, haha. Men visst är det konstigt? Känns som det borde utvecklats lite mer och känns som fem borde vara säkrare.
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-08-28 18:18:32 följande:
    Åkpåsen menar du? Ja den var super! Ville knappt ta ur den ur baby skyddet till våren eftersom den gjorde skyddet så himla mysigt haha. Så enkel när man skulle ut från bilen och tvärtom och man hare en sovande bebis, då lade vi bara in armarna och drog upp hela åkpåsen och la över en filt vid halsen så slapp vi ens dra på henne en fleece som vi sen skulle knöla av och väcka henne. Perfekt, bland de bästa köpet
    Kikade runt lite nu om åkpåse och hittade en babywrap filt att ha i babyskyddet, verkar supersmidigt. Den verkar lätt att sy själv också
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-08-29 10:18:20 följande:
    Vi har maxi cosi cabrio fix! Är super nöjd, sitter mjukt och skönt och den är lättare än dom andra flesta. Nu när vi ska byta till bilbarnstol har vi läst om be safes och de enda alternativet för oss om vi inte haft maxi cosi babyskydd hade varit be safe, känns så tryggt och säkert!
    Med bilbarnstol har vi haft maxi cosi mobi och be safe izi kid och vi var sååå nöjda med dem. Så kan absolut rekommendera be safe, har be safe izi up nu på barnens bältesstolar och tycker dem är outstanding även där.
    Ska ta en kik på maxi cosis babyskydd framöver.
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-08-29 19:19:24 följande:
    Åh va kul att höra! Vi vill gärna ha en izi kid som nästa, så galet dyrt med be safe bara! Men de är de värt då vi åker ganska mkt bil, viktigt att sitta både säkert och framför allt skönt!
    Ja, dem är väldigt dyra i inköp. Men jag tror ändå man tjänar på det i längden, bi köpte en acta graco duoflex första gången men vi byte ut den ganska snabbt mot mobin sen köpte vi izi kid till andra sonen och var aldrig missnöjd. En liten nackdel med den dock är att den kan ta väldigt mkt utrymme. Men jag älskar be safes stolar och dem håller ju verkligen måttet. Jollyroom säljer ju många be safe, dem kan ha utgående färger eller så ibland.
  • WiMe06

Herregud, kroppen är helt mör efter en hel dag i trädgården med att plocka undan pool, leksaker och gud vet allt. Nu skulle jag bara kunna lägga mig i soffan och slappa ett par timmar eller så. Men åtaganden finns det ju alltid gott om i ett hem, haha

Igår köpte vi en spjälsäng, ett par vänners vänner ville bli av med sin, så fick alltihopa för 150 kr, säng, ny madrass och nästan nytt spjälskydd.

• WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-08-30 18:35:46 följande:
    Vilken lycka att hitta saker begagnat av vänner. Jag tänkte höra mig för hos folk jag känner efter bebissaker. Känner eg bara att jag vill köpa vagn ny mest pga garanti annars tycker jag beg är kanon! Sen är det alltid roligt med lite nya kläder, filtar, sängkläder osv. Med det är det säkert oavsett hur många barn man får.
    Ja, kände lite svårt att tacka nej till det erbjudandet, vi har dåligt med vänner att ärva/köpa/låna utav så igår var nog bara ett turkast, därav det tidiga köpet av säng. Känner inget problem med att ha begagnat eller så, kläder är ju alltid kul att ha lite nytt men skulle vi få möjligheten att ärva så skulle vi bara bli glada
  • WiMe06

Imorgon tänkte jag prata med Min chef och gravidpenning, känner redan av ryggen och fogarna om jag jobbat långa pass eller sådär och trött i kroppen blir jag av alla pass.

När ha ni era nästa besök hos bm? Jag inget besök inbokat förrän i början av okt. Känns så långt dit. Hade min moderkaka högt i bakvägg men först nu börjar jag känna bebis lite oftare, men fortfarande inte jättetydligt så jag antar att den rackaren ligger vänd inåt mestadels.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)