amalie79 skrev 2015-09-05 08:47:03 följande:
WiMe06 skrev 2015-09-05 03:30:23 följande:Det brukar ju inte vara problem att få grav.penning. Så det är det nog inte nu heller.
Min chef är också kvinna och småbarnsmamma men inte så hjälpsam mot sina anställda alla ggr. Suck! Hon var bättre innan hon själv fick sitt minsta barn. Ska bli så skönt att slippa mitt jobb, hoppas f-ledigheten ska ge mig en chans att gå vidare till annat jobb sen.
Min chef är jättebra, väldigt "utanför ramarna" så att säga. 60 år men fick barn vid 42 med 15 år yngre man...
Hon har fixat min tjänst så att jag kan jobba fram till bf om jag så skulle vilja. Hon frågade helt enkelt: hur känner du, vad tänker du? Hade jag velat ha ett bra intyg för hp hade hon skrivit det istället. Nu hade jag iof fått göra deSsa andra uppgifter ändå, men inte i så här stor utsträckning.
Åh, vad skönt med så förstående chefer. Önskar fler människor vore som dem. Men vad skönt att kunna jobba lite längre om man har möjligheten, hade jag nog också gärna gjort. Man blir ju inte direkt rik på gravidpenningen, men man får se det som så att det är ju för kroppens och bebisen skull man går hem. Pratade med min löneassistent igår med och fick alla inkomstuppgifter och sådär så nu är det bara att lägga alla papper på lådan