Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Eleonor01 skrev 2015-09-01 11:06:49 följande:

Jag är så trött så jag skulle kunna börja gråta!! Behöver verkligen sömn å så drog världens åskoväder fram inatt.... Sover redan som en påse bajs..... :(
    Rul imorgon, hoppas få en glimt av vem som ligger därinne å sparkar. Pojke eller flicka? Jag är dock övertygad om att det är en flicka.... To be continued ;)

Sover också skitdåligt om nätterna. Här kom lite lite åska inatt men tillräckligt för att störa mig och barnen så dem kom och la sig på min sänghalva. Så då var det bara tack och adjö till sömnen!!

Spännande med rul imorgon, måste uppdatera oss när du varit där önskar dig lycka till!
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-09-01 15:24:43 följande:

Två dagar på jobbet och jag kommer hem gråtandes. Är helt slut efter en arbetsdag. Sover oxå dåligt, vaknar tidigt och kan inte somna om. Känner att jag inte vet hur jag ska orka fortsätta. Hur har ni gjort som fått igenom en sjukskrivning såhär tidigt? Inte kan man bli sjukskriven för att man är slutkörd?

Usch, lider med dig! Är också helt slut efter ett arbetspass. Tanken är att jag ska jobba till mitten av november och sen gå på gravidpenning, men vi får se hur länge jag står ut. Ska träffa min chef imorgon. Men jag har aldrig varit sjukskriven innan med mina graviditeter så jag vet inte vad man ska säga för att få bli sjukskriven.
  • WiMe06

Seven costanza - jag känner inte heller bebis varje dag och kan känna exakt samma oro som dig. Är v 20+2 idag och har också moderkakan högt i bakvägg så för min del beror det inte heller på det. Längtar så till man verkligen kan känna bebis.

• WiMe06

Himw - vad skönt att du träffade en så fantastiskt läkare som månade om dig och bebis. Ta vara på tiden nu och bara vila upp dig så hoppas jag att det blir bättre för dig.

• WiMe06

Idag kände jag för första ggn bebis på jobbet, kändes lite extra speciellt. Har bara känt den när jag legat still innan och oftast bara på kvällen.

• WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-09-04 19:33:21 följande:
    Va roligt! Jag känner fortfarande bara på kvällen.
    Idag har jag och min chef bestämt att jag ska gå ner i tjänst. Varje onsdag ska jag vara hemma och vila! Ska bli underbart!
    Åh vad skönt för dig. Hoppas du kommer känna dig mkt bättre

Om man hade en så tillmötesgående chef. Min förmildrade hela vårdtyngden i mina papper till FK när det gäller hur mkt våld som förekommer hos oss för hon var rädd att få Arbetsmiljöverket på sig, what The säger jag bara, det är vår vardag.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-09-04 22:15:45 följande:
    Hoppas du får igenom din graviditetsledighet trots allt. Vet att ni i vården har det mycket värre än vi i skolan. Tunga lyft och våld och säkert lika mycket stress. Jag har tack och lov fina elever, inga utåtagerande och våldsamma. Det är mest den yttre sressen och alla krav som stressar.

Min chef är kanon! Kan ha viss betydelse att hon är kvinna och småbarnsförälder.
    Det brukar ju inte vara problem att få grav.penning. Så det är det nog inte nu heller.

Min chef är också kvinna och småbarnsmamma men inte så hjälpsam mot sina anställda alla ggr. Suck! Hon var bättre innan hon själv fick sitt minsta barn. Ska bli så skönt att slippa mitt jobb, hoppas f-ledigheten ska ge mig en chans att gå vidare till annat jobb sen.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-09-05 08:47:03 följande:
    WiMe06 skrev 2015-09-05 03:30:23 följande:

Det brukar ju inte vara problem att få grav.penning. Så det är det nog inte nu heller.

Min chef är också kvinna och småbarnsmamma men inte så hjälpsam mot sina anställda alla ggr. Suck! Hon var bättre innan hon själv fick sitt minsta barn. Ska bli så skönt att slippa mitt jobb, hoppas f-ledigheten ska ge mig en chans att gå vidare till annat jobb sen.

Min chef är jättebra, väldigt "utanför ramarna" så att säga. 60 år men fick barn vid 42 med 15 år yngre man...

Hon har fixat min tjänst så att jag kan jobba fram till bf om jag så skulle vilja. Hon frågade helt enkelt: hur känner du, vad tänker du? Hade jag velat ha ett bra intyg för hp hade hon skrivit det istället. Nu hade jag iof fått göra deSsa andra uppgifter ändå, men inte i så här stor utsträckning.
    Åh, vad skönt med så förstående chefer. Önskar fler människor vore som dem. Men vad skönt att kunna jobba lite längre om man har möjligheten, hade jag nog också gärna gjort. Man blir ju inte direkt rik på gravidpenningen, men man får se det som så att det är ju för kroppens och bebisen skull man går hem. Pratade med min löneassistent igår med och fick alla inkomstuppgifter och sådär så nu är det bara att lägga alla papper på lådan
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-09-05 10:40:53 följande:
    Föräldraledigheten brukar vara ett bra tillfälle att reflektera över tillvaron och att göra något nytt när det är dags för jobb igen.
    Ja, det är många som säger det så jag hoppas det blir det för mig med
    Nu ska jag bara försöka kämpa på dem sista två månaderna på jobbet.
  • WiMe06

Kunde inte hålla mig, så idag sydde jag ett babynest till bebis av ett gammalt urtvättat påslakan och innehållet av några slaktade ikeakuddar det är ju såå kul och mysigt att pyssla.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)