• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • fruthomas
    Tamses skrev 2015-05-05 16:39:37 följande:

Grattis och välkommen! Vilken vecka är du i då? :)

Har också en född augusti 11! :)

Tack! Ojdå, ursäkta. BF verkar vara någon gång mellan 4e och 6e Januari. Så i slutet av vecka 5 eller början av vecka 6.
    Mina två tidigare graviditeter har gått över 7 resp 13 dagar så jag räknar inte med någon födsel före mitten av januari. Men än så länge tänker jag inte så mycket på det. Jag är mest glad över plusset.
  • Otti

Alltså jag har så jäkla mycket känningar redan. Har en jäkla "mensvärk" av o till och börjar även må lite illa av o till. Och jag är på äl+9.. Hur ska detta sluta?

Kommer inte igåg att jag blrjade känna nått såhär tidigt med sonen. Men alla graviditeter är ju olika...

• HCS
    Otti skrev 2015-05-05 17:49:04 följande:

Alltså jag har så jäkla mycket känningar redan. Har en jäkla "mensvärk" av o till och börjar även må lite illa av o till. Och jag är på äl+9.. Hur ska detta sluta?

Kommer inte igåg att jag blrjade känna nått såhär tidigt med sonen. Men alla graviditeter är ju olika...

Är på äl+10 här och känner ungefär samma. Molvärk och ständigt lätt illamående.. Jag har mått mer och mer illa för varje graviditet. Hoppas det inte blir allt för jobbigt, mådde du mycket dåligt vid tidigare graviditet?
  • Otti
    HCS skrev 2015-05-05 18:23:54 följande:
    Är på äl+10 här och känner ungefär samma. Molvärk och ständigt lätt illamående.. Jag har mått mer och mer illa för varje graviditet. Hoppas det inte blir allt för jobbigt, mådde du mycket dåligt vid tidigare graviditet?
    Skönt att veta att jag inte är själv!

Mådde väldigt illa under förra och var även rätt yr i huvudet och såklart sjukt trött. Men spydde aldrig men var konstant illamående istället. Fick äta nått minst varannan (hellst varje) timme för att klara det..
  • smurfan84

Heeej!
    Hoppar in här jag med, är i v.5 nu :) bf är 11 januari :) detta är min fjärde graviditet men förhoppningsvis den första som går bra! Har fått två missfall tidigare och opererades för ett x i januari i år.. Så hoppas verkligen att de går bra denna gången!! Har fått tid för VUL 21/5 men de känns ju som de är evigheter tills dess... Får försöka tänka på annat och sysselsätta mig med annat så kanske tiden går fort :)

• daoan

Grattis!!

Håller alla tummar för det :) klart det kommer gå bra!!

:)

Jag hade xu som försvann i augusti 2014. Sen MA i november. Så vet oron du känner!

smurfan84 skrev 2015-05-05 18:59:29 följande:

Heeej!

Hoppar in här jag med, är i v.5 nu :) bf är 11 januari :) detta är min fjärde graviditet men förhoppningsvis den första som går bra! Har fått två missfall tidigare och opererades för ett x i januari i år.. Så hoppas verkligen att de går bra denna gången!! Har fått tid för VUL 21/5 men de känns ju som de är evigheter tills dess... Får försöka tänka på annat och sysselsätta mig med annat så kanske tiden går fort :)

• smurfan84
    daoan skrev 2015-05-05 19:04:12 följande:

Grattis!!

Håller alla tummar för det :) klart det kommer gå bra!!

:)

Jag hade xu som försvann i augusti 2014. Sen MA i november. Så vet oron du känner!

Tack så mycket :)

Det gör jag med, försöker tänka att jag väntar barn,inte missfall ;) Men de kommer nog kännas bättre efter jag gjort VUL:et om två veckor :)

Usch, det är inget jag ens önskar min värsta fiende..
  • HCS
    Otti skrev 2015-05-05 18:42:38 följande:

Skönt att veta att jag inte är själv!

Mådde väldigt illa under förra och var även rätt yr i huvudet och såklart sjukt trött. Men spydde aldrig men var konstant illamående istället. Fick äta nått minst varannan (hellst varje) timme för att klara det..

Precis som mig då! Åt Lergigan comp v 8-9 men skulle haft det redan från v 6 om jag varit klok nog att få det utskrivet tidigare. Nu har jag bara att hämta ut på apoteket när det blir för jävligt. ..
  • HCS

Grattis! Hoppas verkligen det går bra för dig denna gång! <3

smurfan84 skrev 2015-05-05 18:59:29 följande:

Heeej!

Svar på tråden BF Januari 2016 :)