Inlägg från: minahjärtan0609 |Visa alla inlägg
  • minahjärtan0609

BF Januari 2016 :)

idape skrev 2015-08-26 22:26:22 följande:

Här var allt också bra på rul idag!! Det var troligtvis en flicka!! Är så lycklig!! Vi hade en pojk innan och önskade oss så en av varje!!

Grattis!
  • minahjärtan0609

Jag fick behålla mitt datum 6/1 som sattes på kub-ul. Bm trodde dock att 15/1 vore ett mer rätt datum. Hon menade att jag får räkna med att gå över tiden. Helt ok med lite marginal, vill som ni andra gärna få barn i jan.

• minahjärtan0609

Eftersom jag älskar att shoppa så har jag redan handlat lite inför vintern. Har garderat mig för olika temperaturer har köpt overall med uppvik för händer och fötter, en lite tunnare jacka i lurvigt material, tossor. Ska även köpa mössa och vantar och tänker köpa åkpåse till vagnen. Har säkert köpt för mycket och dessutom i st 56 så det kanske inte räcker hela vintern, men sån är jag

Rs oroar jag mig oxå för. Är svårt när man har äldre barn i skolan, de måste ju dit. Är även nervös för att rodda magsjuketider med en bebis. Men det löser sig säkert.

• minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-08-30 15:13:47 följande:

Herregud, kroppen är helt mör efter en hel dag i trädgården med att plocka undan pool, leksaker och gud vet allt. Nu skulle jag bara kunna lägga mig i soffan och slappa ett par timmar eller så. Men åtaganden finns det ju alltid gott om i ett hem, haha

Igår köpte vi en spjälsäng, ett par vänners vänner ville bli av med sin, så fick alltihopa för 150 kr, säng, ny madrass och nästan nytt spjälskydd.

Vilken lycka att hitta saker begagnat av vänner. Jag tänkte höra mig för hos folk jag känner efter bebissaker. Känner eg bara att jag vill köpa vagn ny mest pga garanti annars tycker jag beg är kanon! Sen är det alltid roligt med lite nya kläder, filtar, sängkläder osv. Med det är det säkert oavsett hur många barn man får.
  • minahjärtan0609

Två dagar på jobbet och jag kommer hem gråtandes. Är helt slut efter en arbetsdag. Sover oxå dåligt, vaknar tidigt och kan inte somna om. Känner att jag inte vet hur jag ska orka fortsätta. Hur har ni gjort som fått igenom en sjukskrivning såhär tidigt? Inte kan man bli sjukskriven för att man är slutkörd?

• minahjärtan0609
    himw skrev 2015-09-01 22:25:05 följande:
    Jag blev sjukskriven idag av läkaren på MVC. Träffade henne i samband med att jag fått högt blodtryck och gått på kontroller hela veckan.

Jag har gråtit varenda vecka sen jag började jobba för fem veckor sen för jag är så jäkla trött när jag kommer hem- jag har inget fysiskt tungt jobb utan jobbar på kontor där det kan vara stressigt men jag har haft en jätteförstående chef och toppenkollega som hjälpt mig när jag inte hunnit- jag har blivit jättelångsam mot tidigare- så jag har känt mig väldigt skyldig för att jag är så trött.

Skyldig mot jobbet, mot min man som fått göra allt hemma för jag måste gå och lägga mig när jag kommer hem och för jag varit så tråkig :)

Sen har jag inte vetat vad som är normala graviditetskrämpor och vad man ska ta iom att det händer så mycket, har längtat så mycket efter denna graviditet så jag har känt att jag inte vill klaga på att jag mår så dåligt- särskilt när det är pga trötthet, hade känns enklare att gå till läkaren och be om sjukskrivning om jag legat och kräkts hela dagarna.

Jag har förmodligen haft världens tur och fick träffa den mest fantastiska läkaren nånsin men hon sjukskrev mig pga trötthet i två veckor och sen på deltid fram till jul. Jag vet ju inte hur mycket mitt blodtryck spelar in för på intyget har hon skrivit att mitt stigande blodtryck inte gör det lämpligt att jag jobbar 100%. Men den lättnaden jag kände när jag åkte hem istället för tillbaka till jobbet kan jag inte förklara- grät av lättnad :) Mycket gråtande var det blivit!

Kan inte tipsa dig om vad du ska göra eller säga- jag berättade hur jag hade det på jobbet, hur det fick mig att känna och att jag var orolig över att bebisen mådde dåligt av att jag stressade och var så "på gränsen" hela veckorna medan helgerna var en lång återhämtning inför nästa vecka.

Jag hoppas verkligen att du också kan få hjälp- jag hade aldrig trott att man kunde bli sjukskriven på grund av trötthet men jag är så tacksam över läkaren lyssnade på mig och så hoppas jag att försäkringskassan tycker det är en giltig anledning :)

Lycka till <3
    Tack för ditt svar! Känns så skönt att inte vara ensam. Jag känner precis som du, är på gränsen hela tiden och känner mig oerhört stressad. Känner även ett dåligt samvete mot jobbet då en hel klass kommer att stå utan lärare om jag brakar samman.
    En sjukskrivning på halvtid hade varit fantastiskt! Jag vet inte hur mina värden ser ut då jag inte varit på någon kontroll ännu. Om två veckor ska jag till bm. Får härda ut tills dess helt enkelt.
    Min chef vill träffa mig i morgon då hon vet hur jag mår. Får se om det leder någonvart.
    Men tack för din respons och va skönt att det löste sig för dig.
  • minahjärtan0609

Idag har jag varit på ett tidigare möte hos barnmorskan. Ringde i morse och fick tid ett par timmar senare.

Fick lyssna på bebis hjärtljud fantastiskt! Kollade alla värden och allt var perfekt. Hon tyckte att jag ska gå till vårdcentralen och sjukskriva mig för utbrändhet. Hon trodde precis som jag att mina bekymmer är arbetsrelaterade snarare än graviditetsrelareade.

Har bestämt mig för att be om att gå ner i tjänst så fort som min chef tillåter. Jag känner mig inte utbränd utan bara slutkörd. Jag tycker det är roligt att jobba men jobbigt. Bara att inse att jag inte klarar av att jobba heltid längre...

Känns ändå okej nu när jag vet att bebis mår bra.

• minahjärtan0609

Idag har jag varit på ett tidigare möte hos barnmorskan. Ringde i morse och fick tid ett par timmar senare.

Fick lyssna på bebis hjärtljud fantastiskt! Kollade alla värden och allt var perfekt. Hon tyckte att jag ska gå till vårdcentralen och sjukskriva mig för utbrändhet. Hon trodde precis som jag att mina bekymmer är arbetsrelaterade snarare än graviditetsrelareade.

Har bestämt mig för att be om att gå ner i tjänst så fort som min chef tillåter. Jag känner mig inte utbränd utan bara slutkörd. Jag tycker det är roligt att jobba men jobbigt. Bara att inse att jag inte klarar av att jobba heltid längre...

• minahjärtan0609

• minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-09-04 18:02:24 följande:

Idag kände jag för första ggn bebis på jobbet, kändes lite extra speciellt. Har bara känt den när jag legat still innan och oftast bara på kvällen.

Va roligt! Jag känner fortfarande bara på kvällen.
    Idag har jag och min chef bestämt att jag ska gå ner i tjänst. Varje onsdag ska jag vara hemma och vila! Ska bli underbart!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)