Seven Costanza skrev 2015-10-10 07:57:12 följande:
Aha, jag vet inte om vårt sovrum i Sverige skulle ha plats för både säng och spjälsäng, men det minsta barnet skulle kunna sova i vår säng i babynest för i Sverige har vi 180-säng medan här har vi bara 160-säng. Vi har inte uteplats utan bara en liten balkong men vi är ju vana att bo trångt. Vi har tänkt möblera om i vardagsrummet när vi kommer hem till Sverige så att vi kan ha en barnhörna, till att börja med bara för byrå och leksaker men sedan kanske för en barnsäng, vi får se. Vi gillar lägenheten och framförallt läget så vi vill inte byta till någon annan lägenhet i väntan på att köpa hus.
Det låter härligt med drömhus - får man fråga vad det är för typ av hus? De typer av hus jag känner är drömhus i min smak är tyvärr runt dubbelt så dyra som de vi kommer ha råd med så det blir nog inget drömhus för oss även om vi väntar några år till. Fyra miljoner är nog runt max vad vi kan tänka oss att lägga och det får man tyvärr inget drömhus för där vi vill bo. I så fall får vi bo rätt långt ut på landet och inte ens då är det säkert om vi kan hitta något drömhusmässigt som vi har råd med. Jaja det är ju inte alla som har råd med hus överhuvudtaget så man ska väl inte klaga, men det låter ändå så himla härligt om ni kan känna att ni kunde få ert drömhus .
Man får se alla ytor som allas ytor. Vi hade alla leksaker i vardagsrummet och det funkade.
Antar att ni bor i en storstad då är ju läget helt annorlunda, priserna är ju hysteriska. Vi bor på landet flera mil ifrån Göteborg. Vi har byggt vårt eget hus på en fantastisk tomt så jag känner mig lyckligt lottad. Priserna är något helt annat här.