Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

amalie79 skrev 2015-09-13 21:24:44 följande:

[quote=75752298][quote-nick]WiMe06 skrev 2015-09-13 20:17:24 följande:[/quote-nick]Tack får nog bli en tripp rätt snart, har hört att oktober/november är deras värsta månader. Mkt köer och folk.[/quv

Vi bor ju i Göteborg och åker ganska ofta. Brukar ta en eller ett julklappsvängar i oktober och november och hoppas det blir så i år också. Det är mycket folk men ok om man har möjlighet att åka halvdagsturer som vi har.

Sen vet jag att efter jul är det stendött där nere så min förhoppning är att hinna med en liten sväng efter helgerna med för att fixa det sista- kanske funkar för att få igång förlossningen i tid också, vem vet ;)

Skönt att ha nära. Då jag fött dem andra barnen tidigare är jag inställd på att det lika gärna kan bli december för vår del så jag känner att jag inte skulle ha ro att vänta till efter jul/nyår känner att jag kommer vilja vara förbered i tid den här ggr, med risk för att få mkt dötid och väntan istället

Spelar det ngn roll om man åker precis innan barnbidrag eller lön t.ex.?
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-09-13 22:26:18 följande:
    I november och dec brukar det vara mycket folk oavsett när man åker. Många som vill köpa julklappar. Bättre att åka så snart som möjligt. Söndagar är bättre än lördagar. Fredagskvällar ännu bättre.
    Om det går att få ihop tänkte jag försöka åka en vardag, är ju ledig mitt i veckorna ibland. Och efter 17 nov är jag ju helt ledig, är det mindre folk då tror du?
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-09-14 07:13:11 följande:

Är det bara jag som är jultokig eller e ni också sugna på julmat??? :) längtar som e tok till jul å lite extra i år givetvis. Julskinka Jansson pepparkaka å lite julmust hade gjort min dag :)

Jag längtar som en tok, haha
    Julmat hade varit gott och lite julmust
  • WiMe06
    Hame skrev 2015-09-14 10:16:27 följande:

Känns som att tiden går fort nu, v.26 imorgon  Glad BM imorgon, känns som att det på något sett är första riktiga besöket, inskrivningen var ju så tidig och allt var fortfarande lite overklig. RUL gjorde vi inte med vår ordinarie barnmorska, så detta blir på något sett det första riktiga.  

Rotade fram alla kassar med bebiskläder i källaren igår och började sortera. När man har ett äldre barn känns de kläderna plötsligt så overkligt små Förvånad Höll flera plagg framför mig och tänkte, "detta måste vara stl 50", tittade på lappen och insåg chockat att det var stl 68.. 

Åh, v 26, själv gick jag in i v 23 idag. Känner bebis tydligt varje dag och killarna bara väntar på att få känna bebis.

Håller med om kläderna. Hittade ett plagg i storlek 44 här hemma som mina stora barn hade som nyfödda och då var dem ändå lite stora precis i början, kunde inte ens förstå att dem haft dem kläderna, ser ju ut som små dockkläder.
  • WiMe06
    Hame skrev 2015-09-14 10:11:51 följande:
    Det är minst folk på vardagkväll, efter 17-17-30 börja det tunnas ut när alla långväga kunder åker hem. Tisdagar har jag för mig är statistisk allra bäst Glad
    Det handlar nog bara om ren tur då, så det är nog bara att chansa och åka
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-09-14 14:30:19 följande:
    Alla busslaster åker hem på eftermiddagen, så sista två timmar efter stängning är lugnare på vardagar. Men åker man långt så räcker ju inte två timmar där inne, på hösten inför vintern får man nog bara stå ut bland allt folk.
    Ska också dit snart, mest för att köpa presenter (leksaker) till min pojk som fyller ett om en månad men också för att bunkra upp med mössor, handskar o sånt inför vintern :)
    Blir nog inte så mycket till bebis mer än filtar och lite mer sängkläder.
    Jag hoppas att dom kan bekräfta under nästa ul att det verkligen är en tjej som vi tror, vågar inte köpa något om vi har sett fel. Känner att om det är en till pojk så köper jag inga kläder till bebis utan då får den ärva från storebror. Sen kan självklart en liten tjej ha pojkkläder också vilket jag inte vill men han hade lite neutrala kläder som en lillasyster kan ta över.

Jag har mått ganska så dåligt en tid nu, men idag känns det som en bra dag :)

Min sambo har känt bebis utanpå magen flera ggr, brukar även buffa en hel del på min lillkille när han ligger över magen och det är sååå mysigt!!
    Nej, vi har ju rätt många mil att åka så det blir ju en heldag nästan för oss så vi får väl helt enkelt stå ut med allt folk om vi ska åka
  • WiMe06
    himw skrev 2015-09-14 12:38:58 följande:
    Jag längtar mest efter julpysslet- la in semester på jobbet idag från den 14 december- det är bara tre månader kvar dit! Herregud- snart kommer våra bebisar!

WiMi- när du skrev julmust så fick jag nog min första gravidcraving- JAG MÅSTE HA JULMUST NU!!! :)

Kan man få tag i det nånstans- är så sugen på en kall julmust att jag storknar!
    Ja tänk, för flera här är det mindre än 4 månader till bebis kommer. Jag får gå på ledigt om 2 månader och det ska bli riktigt skönt. För det är redan tungt i kroppen att jobba tycker jag.

Haha, dem kommer säkert runt oktober november i butik julmusten.
  • WiMe06
    himw skrev 2015-09-14 18:01:46 följande:

Jag har världens bästa man <3

phpEcclH277675.jpg

Herrejösses, han tog hotet på allvar
    Gud så himla gott det ser ut.
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-09-14 23:18:40 följande:

Har varit lite rastlös ikväll och beställt lite gratisboxar :) finns en hel del gratisprylar att få så glöm inte det! Speciellt den från apotek hjärtat är riktigt bra.

Har skrivit upp alla boxar jag ska hämta ut med men tyckte det kändes tidigt ännu så har bara beställt Liberos Box än så länge.
  • WiMe06
    kindofnothing skrev 2015-09-15 09:13:48 följande:
    Åh vad bra. Du har möjligtvis inte lust att dela med dig av listan?

Eller någon annan som har en bra sammanställningpå gratisboxar?
    Här är en liten lista:

www.babybox.se ( babyproffsen, babyland/apotea och lloyds apotek som har samma sida)

Libero (man får gå med i deras kundklubb, boxen hämtas ut på ett Ica maxi)

Apotek hjärtat (medlem i kundklubben)

Baby to be (apoteksgruppens babybox)

Kronans apotek (medlem i kundklubben)

Allt för föräldrar

Tena

Lekmer gravidväska (kostar pengar men innehåller mkt, verkar dock vara slut just nu)

Är det någon som vet om fler, så tipsa gärna
Svar på tråden BF Januari 2016 :)