BF Januari 2016 :)
Seven costanza - Lindsey och Pascal var jättefina, lite opraktiskt kanske med ljus men Pascal är ju riktigt snygg och neutrala färg, har själv valt en grå vagn, älskar grått
Seven costanza - Lindsey och Pascal var jättefina, lite opraktiskt kanske med ljus men Pascal är ju riktigt snygg och neutrala färg, har själv valt en grå vagn, älskar grått
Så kul att se era vagnar! Har hittat en begagnad beige vagn av det märket jag vill ha (svart nedtill, ljusbeige sufflett) som jag funderar på att åka och titta på. Den kostar bara 350 dollar och en ny kostar 850 dollar så det är ju mindre än halva priset. Det står att den har några mindre fläckar så man får väl se hur den ser ut. Jag är lite småsnål av mig så jag tror att jag kommit fram till att jag bara skulle ångra mig och jag köper en vagn till nypris och den sedan blir smutsig i förrådet...
Vilka är de övriga stora utgifterna? Alla säger att inköpen kostar så mycket och vi har hittills bara köpt kläder och skötväska . Tänkte köpa spjälsäng på Ikea samt eventuellt någon form av bärsjal eller bärsele - har tittat på Ergobabysele men den kostar 140 dollar här, känns ju som jättemycket pengar! Är det värt det?
Mitt bästa köp till tidigare barn har varit vagnen och babysittern. Vi promenerar varje dag och våra små har sovit middag i vagnen året runt. Babysittern har varit bra inne, våra barn har älskat den. Har köpt ny vagn och ny babysitter denna gången.
Har inte direkt haft något sämsta köp men har inte använt sele/sjal särskilt mycket så det har vi köpt begagnat denna gången. Vi har även köpt skötbord och säng begagnat. Nu ska jag bara köpa till lite nya fräscha textilier, även slöptbordsdyna. Det är ett rejält stort skötbord från brio med två hyllor under, bara för att vi har plats
Babyskydd är ju inget man kan välja bort men vi valde att hyra till tidigare barn. Denna gången har jag lånat av en jag känner.
Ja just det badbalja är en bra pryl om man som vi inte har badkar. Och mycket filtar.
[quote=75853639][quote-nick]WiMe06 skrev 2015-10-09 07:55:23 följande:[/quote-nick]Det finns ju badbaljor som går att vika ihop, supersmidigt när man inte vill ha en som inte tar en massa plats. Det är smidigt med badbalja även om man har badkar, tycker det är ganska jobbigt och opraktiskt att behöva fylla upp mer vatten i badkaret än vad som behövs i en balja samt att man får bättre grepp om bebis i en badbalja tycker jag, jobbigt att hänga över kanten och hålla i bebis. Denna gången letar jag det mesta begagnat faktiskt, bara vagnen och lite kläder vi köpt nya hittills.[/
Vi tänker oss att bebis badar med sambon, som är en riktig badnymf :) alternativt att den badar som vi gjorde första året, i diskhon:) så gjorde min väninna också