BF Januari 2016 :)
Hej alla glada mammor.
Jag har några funderingar och hoppas på att ni kan hjälpa mig,
Vilken försäkring har ni oh varför valde ni just den?
Hej alla glada mammor.
Jag har några funderingar och hoppas på att ni kan hjälpa mig,
Vilken försäkring har ni oh varför valde ni just den?
När har ni tänkt gå på mammaledighet och vad jobbar ni med?
Jag har väl inte ändrat direkt någonting egentligen med min frukost lunch och middag. Och så brukar jag äta nån frukt eller morötter mellan målen om jag blir hungrig eller sugen på ngt.
Men jag märker att jag håller måltiderna bättre när jag jobbar dagtid. Är jag ledig en dag mitt i veckan eller jobbar kväll så är det så sjukt tråkigt att stå och laga värsta fisken till sig själv, så då blir det lite värre med kosten. Har väl gått upp totalt 4 kg än så länge men själva magen är större ön tidigare grav.
Tyvärr slinker det ner en och annan Cola ibland (det har varit en last för mig i varenda grav.)
Lilla bebisen har ändrat lite dygnsrytm tror jag minsann, idag har hon varit riktigt aktiv hela morgonen. Det är ju så otroligt mysigt att kunna ligga kvar i sängen på morgonen och känna hur hon stökar runt där inne. Det har varit rejäla buffar, ett par av buffarna syntes utanpå magen för första ggn.
Är det någon mer som utbrott på sina stackars män ibland. Jag blir typ sårad av allt och ingenting. Jobbigt med alla hormoner och särskilt när det känns som ingen förstår att man har extremt mkt hormoner som påverkar kroppen i det här tillståndet. Har en rent ut sagt skitdag idag. Suck!!
Hade min bm gett mig ett tillväxtultraljud som dem egentligen ska när inte SF-måttet växt ngt på två mätningar så hade dem upptäckt i tid att min lille son var tillväxthämmad, hade det inte varit pga havandeskapsförgiftningen jag fick akut som ledde till att jag kom in på förlossningen akut och därigenom fick ett ultraljud så kunde allting slutat mkt värre. Så jag är kluven över det där med SF-mått, kan bm verkligen läsa av det så är det väl bra men som i min sits kunde det lett till ngt mkt allvarligare. Jag hade hellre gått igenom fler ultraljud då.
Oh idag är jag seg... Det är jobbigt att jobba kväll-dag nu har jag märkt. Kroppen orkar inte riktigt återhämta sig. Hade helst velat ligga kvar i sängen och bara soooova!!
Får nog trappa upp lite på järntabletterna. Har tagit varannan dag nu men får nog börja med varje.
Denna kramp om nätterna är ju hemsk, fler som har det? Jag kan även känna av som domningar ibland på dagen, men det kan även vara i armarna. Precis som man liksom legat på armen länge eller suttit konstigt på benet.
Idag har vi varit hos barnmorskan och fick lyssna på bebisens hjärta- så himla fint!
Sen bokade vi upp alla tider till BF- så overkligt när hon säger på de två sista tiderna i december; "ja, de här får vi se om vi ses på eller om bebisen kommit redan"
Jag har jättesvårt att greppa att vi snart kommer ha en liten hos oss- även om jag längtar som bara den :)