Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Rouge skrev 2015-09-16 22:11:45 följande:

Hej alla glada mammor.

Jag  har några funderingar och hoppas på att ni kan hjälpa mig,
    Vilken försäkring har ni oh varför valde ni just den?

Är det gravidförsäkring du menar? Jag har isåfall trygg hansa, har dem andra barnen försäkrade där så det känns enkelt att samla det liksom.
  • WiMe06
    Rouge skrev 2015-09-16 22:12:37 följande:

När har ni tänkt gå på mammaledighet och vad jobbar ni med?

Jag jobbar som undersköterska inom demensvården, fick min grav.penning beviljad från försäkringskassan igår så jag jobbar fram till den 17 nov.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-09-17 08:51:16 följande:
    Jag funderar fram och tillbaks. Förväntar mig inte att må prima, tror säkert att det kommer komma fler krämpor...

Men har inget särskilt stressigt jobb under vinter och vet hur jag mår mentalt av att gå hemma längre perioder då jag är en arbetsråtta annars. Ställer jag må dåligt mentalt mot att jobba med lite krämpor så vet jag vad jag väljer. Men du kanske har rätt, man kanske ska söka. Kan man ändra sig isf, om man inte vill ha det?

Tänker på ekonomin med, den tjänar ju på att jag orkar jobba.

Sen har jag ju fått min omplacering, så frågan är om det går igenom.

Gruvar mig redan för att lämna allt det roliga vi gör nu, även om jag såklart gör uppoffringen för vårt barn, och förstår att det kommer bli en ny upplevelse och valde ju en man som vill dela 50-50 med mig.