Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

MeEmmA skrev 2015-09-22 08:10:29 följande:
    Stackare! Jag hade en massa kramper nästan varje natt i min förra grav. från den här tiden till slutet och det blev vara värre ( var tillslut som att senorna tvinnade sig i vaderna och man kände utanpå hur de stack ut, grät av smärta) :( kändes som världens träningsvärk sen på dagarna och precis som du skriver domningar. Kom inte på nått som gjorde det bättre. Hoppas att jag slipper denna gången, men tycker verkligen synd om dig!
    Ja det är hemskt när man vaknar av det flera ggr per natt. Och precis som du säger så känns det som träningsverk sen dagen efter.
  • WiMe06
    aurorasmamma skrev 2015-09-22 11:22:00 följande:
    Ät extra magnesium, kramp brukar bero på de så värt ett försök iallafall
    Aha, det ska jag absolut testa då och se om det hjälper. Tack för tipset
  • WiMe06
    himw skrev 2015-09-22 14:15:09 följande:
    Ja, det var så himla mysigt! Det var vårt första efter RUL så det kändes väldigt bra att få svar på alla frågor man samlat på sig sen dess :)

Hur är det med hormonerna- känns det bättre?
    När blir nästa besök för er?

Tack, nu känns det bättre men hela helgen var totalt upp och ner, gick inte att kontrollera alls. Jag känner fortfarande av hormonerna nu men dem är under kontroll
    Det är så hemskt tycker jag när man liksom inte kan kontrollera dem själv men man känner att det händer så mkt, det märks liksom att ngn annan styr kroppen
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-09-22 11:56:59 följande:
    Jag har också kram på nätterna. Jättejobbigt. Har haft det alla mina graviditeter så det känns igen men det är jobbigt.
    Ja visst är det jobbigt, Jag har inte haft det tidigare graviditeter så det är nytt för mig.
  • WiMe06

Skulle hämta ut första babyboxen från lloyds idag men dem hade problem med leveransen av boxarna, likadant med apoteksgruppens Box. Så det verkar som en god idé att beställa eller hämta ut boxarna i tid för många verkar ha problem med leveranser eller att dem är slut.

• WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-09-24 09:29:17 följande:
    jag hade det så också för nån vecka sedan, LÄNGTAR tillbaks till det! Nu är jag mest sjukligt irriterad, arg och har ett enormt bekräftelse behov. orkar knappt vara med mig själv!!!
    Pendlar också otroligt mkt, förra veckan var jag också irriterad och arg hela tiden och så fick jag världens utbrott på helgen sen. Och efter utbrottet har jag också känt mig sådär nykär i min man.

Lite jobbigt när man pendlar så men det tillhör väl
  • WiMe06

Börjar känna mig lite smått stressad över alla inköpen. Herregud liksom och det är drygt 3 1/5 månad kvar. Men det är så otroligt mkt annat nu med. Vi har 3 st som fyller år nu i oktober och sen alla julklappar. Ångrar nästan att jag inte började lite tidigare, haha!
    Kan inte fatta varför jag egentligen känner mig stressad men tror det har att göra med dem andra graviditeterna där jag inte hann blir färdig med "boandet" så jag känner en liten extra press att jag vill ha hunnit klart den här gången och att jag är förberedd även om bebis skulle komma tidigare.

• WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-09-24 22:25:52 följande:
    Förstår hur du tänker. Om jag var du hade jag fixat klart inför födelsedagarna, sedan fixat bebissakerna och sedan hade jag delegerat julklappsinköpen till min man. Reder han inte ut det särskilt bra så är det inte ditt problem . Jag hade helt enkelt sänkt kraven kring julen, fokusera på några bra klappar till era egna barn och sedan får det bli vad det blir med resten.

Detta är ju första barnet för oss och vi har slutat med julklappar mellan oss vuxna så jag brukar aldrig känna stress inför julen. Nu är det mer att det är trist att vi kanske kommer få fira ensamma om vi inte hittar några här i USA att fira med, för vår familj vill ju vänta med att komma över tills bebisen kommit, och själv får jag ju inte flyga så sent i graviditeten. Jag har inte heller fixat några inköp, förutom lite kläder. Räknar med att få en hel del i present .
    Du har så rätt i det du skriver. Det är äldsta sonen, min man och min svärfar som fyller nu i oktober så prio är egentligen sonen. Jag och min man brukar inte köpa några direkta presenter till varandra, vi tänkte istället försöka komma iväg själva nån helg innan bebis kommer. Svärfar är inte så mkt för presenter han heller. Julklappar oss vuxna emellan har vi också slutat med, vi brukar ha ett julklappslotteri så vi brukar köpa en present för mellan 50-100 per vuxen och dem presenterna kan lika gärna mannen eller svärmor hjälpa mig med.

Jag och min svärmor tänkte ju försöka komma iväg till ullared framöver med och då tänkte jag försöka klara av det mesta med julklappar till barnen och nödvändiga bebissaker. Så jag vet egentligen inte varför jag känner mig stressad.

Tråkigt att fira själva men förstår situationen för era anhöriga med. Ni får passa på att bara njuta av en ensam sista jul på tu man hand annars
  • WiMe06
    Hame skrev 2015-09-25 08:04:37 följande:
    Jag känner också lite julklappsstess! Mest att jag inte vill behöva fundera på det då, så nära att bebisen ska komma. Har redan börjat med julklapparna av den anledningen, är nästan färdig med barnen som man kan spontanhandla till. Värre att få vuxna att önska sig julklappar i september Glad
    Skönt att det inte bara är jag som redan känner stress, jo barnen går ju att spontanhandla lite mer till, har redan planer för barnen men får väl reda ut äldsta sonens födelsedagspresenter först, haha.
  • WiMe06
    kindofnothing skrev 2015-09-25 10:10:01 följande:

Hej på er!

Så härligt att vi börjar närma oss bf nu, att alla är mer än halvvägs känns galet! 

Vi har fortfarande inte helt lyckats bestämma oss för barnvagn. Det står mellan Emmaljunga Super Viking eller Britax Go Next. Är det någon av er som hört/sett/har erfarenhet av den ene eller andre? Vi har verkligen stora beslutsproblem och det börjar ju bli dags att beställa snart. 

Vi har köpt en emmaljunga super viking som står här hemma och det känns superbra, har också alltid älskat emmaljunga, var inte på helt annan vagn men föll tillbaka på emmaljungan hela tiden
Svar på tråden BF Januari 2016 :)