Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Eftersom vi har barn sedan tidigare så får vi bara gå föräldrakurs om det finns plats och det fanns det inte, jag vet ju hur det är att ha bebis och har fött två barn så föräldrakursen för oss hade nog mer inneburit att träffa andra blivande föräldrar. Tänker inte så mkt kring tiden hemma ännu, kommer ha en kompis som kommer vara hemma med sin bebis som är 5 månader nu, så vi kommer säkert ses en del kan jag tänka mig. Sen har man ju fullt upp ändå med dem två man redan har när deras skola slutar.

Men förstår dig Seven costanza att du vill träffa lite människor när ni flyttat till helt nytt land och inte känner några direkt.

• WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-09-27 16:27:15 följande:
    Vi stod och valde mellan smilen och Emmaljungan som vi köpte och det var absolut inget fel på smilen. Valet föll på e-l för att den passar våra behov bättre och kändes lite lyxigare. Men för 6000 så tycker jag absolut att du ska välja smilen.
    En kompis till mig hade brio men dem sålde den och köpte en begagnad emmaljunga istället och dem ångrar inte sitt val, dem i sin tur har en bekant som har en smile och den är ranglig och låter typ jättemkt när dem är ute och går. Jag var inne på en smile för jag tyckte den verkade så smidig men försäljaren i butiken berättade att dem fått in jättemånga missnöjda kunder som köpt en smile, många hade haft problem med hjulen och att dem tyckte vagnen var ostabil. Kan ju säkert ha ändrat sig då det säkert uppdaterat vagnen. Slutade med att vi valde emmaljunga för det har vi haft innan och har aldrig haft ett enda problem, ingen punktering, vobblande hjul eller suffletter som strular.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-09-28 09:11:40 följande:
    Jag kan absolut. Men de verkar alla så stora? Finns det någon som är liten och smidig?

Sen jobbar jag med bostäder och vet vilka enorma mängder vägglöss det finns, i alla typer av boende , tåg, biografer, mm. Så då får det vara av någon man verkligen vet är fri från ohyra i hemmet
    Jag kan absolut rekommendera dig att kika på emmaljungas viking, det är deras minsta duovagn. Jag kikade på den först men tyckte den blev så låg som lätt mindre kombivagnar blir. Min mans kusin har en kronan city som dem är supernöjda med, dem har ingen bil men när dem är på besök hos hennes mamma brukar dem låna hennes lilla peugot som inte ens är en kombi och dem får plats med sin vagn i det lilla bagaget.
  • WiMe06
    himw skrev 2015-09-28 13:20:15 följande:

Idag har jag gjort sockerbelastning på MVC- någon mer som gjort det än?

Tyckte det var hemskt att inte få dricka vatten på morgonen annars gick det bra- hade 5,1 innan sockergrejen och 6,3 efter 2 timmar- någon som kan sätta de värderna i perspektiv? Sköterskan sa att det var bra värden och att det är vid 8,9 som de går vidare med dietist. Men min svärmor har en sån där apparat som man kan mäta sockret själv i och då har jag för mig att hon sagt att gränsen för högt går vid 7?

Kanske är olika för ålders och graviditetsdiabetes?

Bra blodsockernivå ligger mellan 4 och 6 ungefär så det var bra värden du hade tycker jag. Sen vet jag ju inte om dem tänker lite annorlunda vid graviditet. Men du behöver absolut inte vara orolig tycker inte jag.

Hur kommer det sig att du gjorde sockerbelastning? Trodde dem att du kunde ligga i riskzonen? Jag har själv aldrig gjort det och det har aldrig kommit på tal heller varken denna eller tidigare grav.
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-09-28 13:03:39 följande:

Nyss hemkommen från Mvc! Allt bra med lillebror, 6 kg upp men allt var i sin ordning! Bär tydligen väldigt högt den här gången, och de förklarar kanske varför jag redan kan känna paniken av att inte få luft ibland. Ngn som känner lika? :)

Härligt att allt var bra, fick ni lyssna på hjärtat också? Jag hade jätteproblem med luften med båda pojkarna, med första var det extremt, hade jättesvårt att få luft för han tryckte så otroligt och då var han ändå liten men jag bar honom högt och långt bak.

Jag ska till mvc nästa vecka. Ska bli spännande faktiskt. Idag gick jag in i v 25, känns helt overkligt att man kommit så långt
  • WiMe06
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-09-29 19:45:43 följande:

Är det många här som har ansökt om graviditetspenning å hur snabbt fick ni svar?!

Jag har ansökt och för mig tog det nästan 2 veckor att få svar.
  • WiMe06

Sista veckan tycker jag min mage har känts hårdare, känns som det hänt en del. Ikväll kände jag liksom att magen blev hårdare men det kändes inte som en sammandragning gör.

• WiMe06
    amalie79 skrev 2015-10-01 16:05:10 följande:

Igår och idag har jag fått höra att jag är så stor redan och oj det är ju tre månader kvar.

Förstår att folk menar väl men man önskar ändå de kunde tänka efter lite före ibland :)

I leggings linne och kofta så ser jag iof själv att magen ser stor ut, men den har ju synts sedan v 14- fast då gömde jag ju den ganska länge:) nu visar man ju upp den istället.

"Äh, jag kan ju fan greppa din rumpa med en hand ju" sa sambon lite kärleksfullt skämtsamt när jag frågade om resten av mg också blivit sådär stort:)

Egentligen ska man inte bry sig, men det stämmer inte med min bild av mig själv, jag menar jag känner mig nästan som vanlig. Jag klättrar på containers, stege, kryper i rabatter och kör traktor, moped, gräsklippare utan problem. Kan fortfarande stoppa stortån i munnen (ja jag testade hemma) och tvätta fötterna i handfatet:)

Så jag känner mig smidig medan min kollega frågade om han skulle hjälpa mig plocka upp en sak jag tappade på golvet!

Jag blir också lite irriterad när så många ska tycka och tänka om magen men för mig är det tvärtom när det kommer fram att jag är gravid, särskilt på jobbet för där får jag alltid kommentarer att det inte syns ngt.

Men har jag vanliga lite tighta kläder på mig så syns det men fortfarande kommentarer som att du är inte särskilt stor.
  • WiMe06

Oj, jag skulle bli jätteirriterad till slut om alla skulle vilja känna på min mage. Några jobbarkompisar har frågat om dem får se magen men ingen har känt eller frågat om dem får känna.

Jag och mannen är på en weekend själva i Göteborg och har just varit på choklad och laktritsmässan och så har vi traskat på nordstan. Jag är helt slut i kroppen och det känns nertill kan jag lova, fogarna är ömma och det känns som jag vaggar fram. Ont i fötter och ben. Den här graviditeten är helt annorlunda mot mina tidigare två.
    Är glad vi åkte iväg nu för senare vet jag inte om jag orkat om krämperna blir värre. Hade egentligen velat åka på jul på Liseberg men det kändes helt uteslutet att åka så sent. Kommer inte våga lämna hemmaplan efter november är slut då båda killarna var tidiga.

• WiMe06
    FrökenBlå skrev 2015-10-03 20:22:38 följande:

Ni som har barn sedan tidigare, vad köper ni till kommande bäbisen? Vi har köpt en syskonvagn begagnad, en bärsjal, två pyjamaser och en växasäng till storasyster. Ska till Ullared om några veckor :) Känns inte som att man behöver så mkt mer, eller har jag missat nått?
    Trevlig lördagskväll!! :)

Har ju sålt av allt sedan våra barn då dem är 6 och 8 så för oss är det lite som att börja om från början, har hittills köpt säng, vagn och lite kläder. Ska också åka till ullared framöver tänkte jag och köpa lite bra att ha saker till bebis. Sen är det ju babyskydd kvar som är lite större. Men måste kolla över vilket som passar i bilen först.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)