• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-11-20 19:33:08 följande:
    Igångsättning funkar inte så tidigt så då e det snitt. Om inte bebisen växer kan det bero på exempelvis för lite näring i navelsträngen å då blir det en övervägning att låta hon vara kvar eller ej men inget som diskuterats ännu eftersom hon endast var -9% förra gången.
    Jaha okej. Men 9% ligger inom gränsen eller? Hoppas den lille växer så bebis får stanna kvar och bakas lite till. Jag minns inte riktigt exakt siffra men tror första sonen låg -22% i v 37 och då satte dem igång förlossningen. Där berodde det troligtvis på för lite näring i navelsträngen då den var jättetunn och nästan skrumpnad på en del ställen, vilket i sin tur troligtvis berodde på havandeskapsförgiftningen.
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2015-11-20 19:51:47 följande:
    Jaha okej. Men 9% ligger inom gränsen eller? Hoppas den lille växer så bebis får stanna kvar och bakas lite till. Jag minns inte riktigt exakt siffra men tror första sonen låg -22% i v 37 och då satte dem igång förlossningen. Där berodde det troligtvis på för lite näring i navelsträngen då den var jättetunn och nästan skrumpnad på en del ställen, vilket i sin tur troligtvis berodde på havandeskapsförgiftningen.
    -25 brukar msn säga så jag hoppas att det ser bra ut nu med. Min mage växer liksom inte.... Hållet tummarna iaf :)
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-11-20 19:43:22 följande:

Åh vad mysigt själv håller jag på med en amningskudde nu, ska bara sy ett överdrag sen är jag färdig med den. Har typ fått boningsfnatt sen jag gick hem. Har börjat tvätta upp alla kläderna, filtar och annat som är till bebis.

Åh jag vill också hem och orka boa! Jag boade massivt med sonen men nu är jag nöjd att orka göra några småsaker. Men jag hoppas det finns tid kvar för det sen. Ja åh tygerna är jättemysiga och vi har tvättstugan i morgon så då ska de tvättas!
  • Eleonor01
    Eleonor01 skrev 2015-11-20 20:09:29 följande:
    -25 brukar msn säga så jag hoppas att det ser bra ut nu med. Min mage växer liksom inte.... Hållet tummarna iaf :)
    Har två underliggande problem som ger mindre barn
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-11-20 20:10:37 följande:
    Okej, men skönt att dem håller koll på dig iallafall. Håller också tummarna att bebis växer.
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-11-20 17:50:18 följande:

Nu har jag fått hem tygerna till babywrapen, åååh vad jag ser fram emot att få dem tvättade så jag kan börja! Ljuvligt mjuka! Kommer bli tillräckligt för matchande mössor till syskonen också! Kanske blir en till mamman också... hihi.

Åh vad fina tyger! Det kommer bli superfint! Jag funderar på att virka en babyfilt i merinoull. 
  • mirakelspektakel
    Eleonor01 skrev 2015-11-20 20:10:37 följande:
    Hoppas verkligen att bebis växer på sig, så att hen kan stanna lite längre i din mage!
  • mirakelspektakel

Var hos BM idag, fick nästan en applåd för att jag har gått upp 2,5 kg på en månad. Haha, trodde aldrig det skulle hända att någon genuint skulle bli lycklig för att jag gick upp i vikt. Allt såg iaf väldigt bra, lillan växer som hon ska och ligger precis på normalkurvan. Jag är så glad över att även fast jag mår skit och antagligen kommer ha en jobbig väg tillbaks efter förlossningen så verkar det inte påverka vår prinsessa alls. 

• Eleonor01
    mirakelspektakel skrev 2015-11-20 23:04:57 följande:

Var hos BM idag, fick nästan en applåd för att jag har gått upp 2,5 kg på en månad. Haha, trodde aldrig det skulle hända att någon genuint skulle bli lycklig för att jag gick upp i vikt. Allt såg iaf väldigt bra, lillan växer som hon ska och ligger precis på normalkurvan. Jag är så glad över att även fast jag mår skit och antagligen kommer ha en jobbig väg tillbaks efter förlossningen så verkar det inte påverka vår prinsessa alls. 

Wohooooo!!!! När man blir gravid börjar oron för våra små å den slutar nog aldrig :)
  • minahjärtan0609

Oj va ni skrivit sedan sist jag var inne. Flera sidor att läsa ikapp och många intressanta diskussioner.
    Själv fick jag en liten blödning igår igen. Förstår att det är i sin ordning men jag tycker ändå att det är obehagligt. Jag har en konstant mensvärk dessutom. Idag verkar det helt lugnt igen som tur är. Denna graviditeten har verkligen bjudit på överraskningar. Nu vill jag bara att tiden ska gå så vi får träff vår lilla bebis.
    Jag som hela tiden varit inställt på att vi vill ha fyra barn, dvs ett till efter denna. Men efter denna graviditeten så är jag ytterst tveksam. En sak i taget, jag vet, man glömmer fort när man väl fått sin lilla bebis.

Ser att ni diskuterar förlossningsvården i Göteborg. Det har ju stått en hel del i tidningarna de senaste. Det verkar helt galet tycker jag med att bli skickad mellan olika sjukhus som nyförlöst. Jag ska föda i Borås har jag tänkt (närmast). Jag var även där för min kontroll förra veckan och jag har fått ett fantastiskt mottagande och förståelse. Känner mig trygg att åka dit när det är dags. Har velat fram och tillbaka då det är nästan lika långt till Gbg men nu har jag bestämt mig.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)