• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79
    qatteriin skrev 2015-11-20 09:44:32 följande:

Jag med, men jag tycker det känns så märkligt att vi snart är där!! När jag väntade sonen var det flera stycken i den tråden som fick i vecka 30-34 och där är vi ju redan, herregud! Skönt med liten mage, min är också rätt behändig, men den är allt i vägen när man ska hjälpa sonen med ytterkläderna...

Ja det är skönt att veta att man är på den "säkra" sidan om man säger så. Säker kan mam ju aldrig vara men det är lite lugnare att kunna tänka att kommer den nu så klarar den sig, förutsatt att allt är normalt förstås.

Jag tror andra tror att min mage är mer i vägen än vad jag tycker. I tisdags klättrade jag upp på en stege och klädde ett ljusträd utan problem så för min del går det rätt bra. :)
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-11-20 09:47:03 följande:

Ja, men precis, har en lättviktjacka som börjar bli lite svårknäppt, men en tjock tröja under och sen sjal så funkar det min didriksons kan jag knäppa än så länge men det är alldeles för varm just nu känner jag.

På tal om varm jag svettas rätt mkt ibland. Har aldrig gjort innan och jag kan liksom känna svettdoft från mig själv vilket jag aldrig haft problem med innan. Skitjobbigt. Nån mer som har det så?

Jaaaaa jag är jättevarm och svettas jämt!! Kan inte minnas att det var så sist. På nätterna är det inte kul, jag sover alltid i pyjamas men jag måste byta minst varje natt för att den blir genomblöt, svettas massor på dagarna med. Lite praktiskt just nu iofs när vi fått snö och minusgrader och min vinterkappa är på lagning hos min mamma, hehe. Tror inte den kommer gå att stänga så länge till men jag funderar på att sy en extra front att knäppa fast (den stängs med knappar) så att jag kan ha den som bärjacka sen.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-11-20 09:44:32 följande:
    Jag med, men jag tycker det känns så märkligt att vi snart är där!! När jag väntade sonen var det flera stycken i den tråden som fick i vecka 30-34 och där är vi ju redan, herregud! Skönt med liten mage, min är också rätt behändig, men den är allt i vägen när man ska hjälpa sonen med ytterkläderna...
    Visst känns det märkligt? Herregud dem som har bf bland dem första måste ju snart vara i v 35-36 eller nåt sånt? Herregud, vad tiden har gått. V 33 för mig imorgon. Längtar till mitt tul nästa vecka för att se hur bebis har det i magen.

Det är en så rolig grupp det här, mkt bra diskussioner och man kan ventilera allt känns det som, tänk att vi har följt varandra nästan en hel graviditet.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-11-20 09:53:11 följande:
    Jaaaaa jag är jättevarm och svettas jämt!! Kan inte minnas att det var så sist. På nätterna är det inte kul, jag sover alltid i pyjamas men jag måste byta minst varje natt för att den blir genomblöt, svettas massor på dagarna med. Lite praktiskt just nu iofs när vi fått snö och minusgrader och min vinterkappa är på lagning hos min mamma, hehe. Tror inte den kommer gå att stänga så länge till men jag funderar på att sy en extra front att knäppa fast (den stängs med knappar) så att jag kan ha den som bärjacka sen.
    Oj, Gud har ni redan snö och minusgrader. Myyysigt!! Här är + 8-9 grader och sådär höstblött vilket jag haaaaatar! Gillar inte hösten alls!

Ah, praktiskt att kunna använda som bärjacka om du väljer att sy på den
  • WiMe06
    WiMe06 skrev 2015-11-20 09:58:35 följande:
    Oj, Gud har ni redan snö och minusgrader. Myyysigt!! Här är + 8-9 grader och sådär höstblött vilket jag haaaaatar! Gillar inte hösten alls!

Nätterna går bra, då svettas jag inte så mkt men dagarna, man känner sig ju så sjukt ofräsch hela tiden, det är ju inte klokt.
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2015-11-20 09:51:10 följande:

Ja det är skönt att veta att man är på den "säkra" sidan om man säger så. Säker kan mam ju aldrig vara men det är lite lugnare att kunna tänka att kommer den nu så klarar den sig, förutsatt att allt är normalt förstås.

Jag tror andra tror att min mage är mer i vägen än vad jag tycker. I tisdags klättrade jag upp på en stege och klädde ett ljusträd utan problem så för min del går det rätt bra. :)

Aaah jag önskar jag kunde klättra på saker!! Det är mest när jag böjer mig som magen är i vägen - och så har jag börjat gå in i saker, stänga dörrar på den och så. Haha!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-11-20 09:54:08 följande:

Visst känns det märkligt? Herregud dem som har bf bland dem första måste ju snart vara i v 35-36 eller nåt sånt? Herregud, vad tiden har gått. V 33 för mig imorgon. Längtar till mitt tul nästa vecka för att se hur bebis har det i magen.

Det är en så rolig grupp det här, mkt bra diskussioner och man kan ventilera allt känns det som, tänk att vi har följt varandra nästan en hel graviditet.

Ja fast jag var sent in så känner jag verkligen att det är bra atmosfär här! Hoppas tul ser bra ut, ja jag förstår inte vart tiden tar vägen och då fick jag ändå första på bf så jag har inte en tanke på att den här skulle kunna komma tidigare!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-11-20 09:58:35 följande:

Japp, det var en lycklig unge jag fick hämta på förskolan igår kan jag säga! Ett par dagar får det nog vara vitt på marken här för det ska vara minusgrader över helgen iaf.

• Eleonor01
    WiMe06 skrev 2015-11-20 09:20:09 följande:
    Jag har börjat fundera på om liten har vänt sig neråt, ibland kan jag känna ett tryck neråt och så känns det som rörelserna flyttat sig från sidorna av magen till mitten av magen och så har det varit nu i en vecka ungefär att rörelserna hållt sig i mitten liksom.

Får också höra att jag är liten. Bakifrån syns det nog inte alls att jag är gravid men det börjar bli trångt under en ytterjacka känner jag, hoppas jag ska slippa köpa ny jacka utan att jag kan fortsätta ha dem jag har tiden ut.
    Om du känner en stor knöl längre upp i magen å ett tryck neråt så är det säkert så. Knölen är isf rumpan :) förra gången trodde jag det var huvudet men Nopp det va rumpan enligt bm :)

Tul på onsdag så då får vi se om den lilla bönan fortfarande e liten eller följer sim kurva. Hållet tummarna för att hon har växt. Inte sugen på att behöva plocka ut henne tidigare alls :(
Svar på tråden BF Januari 2016 :)