• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-11-22 05:21:35 följande:

Jag är vig som ett kassaskåp men SKA åks pulka idag :) säkert enda dagen vi har snö i Skåne så jag å mun 4åring ska verkligen passa på. Undrar om jag kommer upp från marken dock? ;) wihoooooo i Love it!!!

Åh, vad mysigt med snö. Själv hade jag nog aldrig klarat av att sätta mig i en pulka :-P än mindre kommit upp. Haha.
    Mina söner längtar som tokar efter snön.
  • Seven Costanza
    MeEmmA skrev 2015-11-22 08:12:33 följande:

Jag har bf den 15/1, så är inne i v 33 nu och förhoppningsvis är det lång tid kvar som du säger. Men å andra sidan är det mindre än två månader till bf och däremellan är det både lucia, jul och nyår med allt som kommer med det... Den tiden kommer bara att rusa iväg ännu snabbare :) känns typ som att jag nyss blev gravid och helt plötsligt har jag bara en stor mage, har inte riktigt hunnit med denna graviditeten. Därav att jag ligger efter och mitt dåliga samvete kanske.

Nej jag vet men man får väl bara ta en sak i taget. Vi kommer ju knappt fira jul i år så det är kanske därför jag inte alls känner mig påverkad av det. Jag hoppas dock att min bästa kompis kan komma hit till jul för då blir det ändå lite mer firande men hon vet inte om hon får ledigt, så drygt. Sedan längtar jag bara tills bebisen kommer ut så att familjen kommer hit och hälsar på. Men ja tiden har gått jättesnabbt, vi har redan bott här i tre månader, kan knappt fatta det men längtar efter familjen.
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-11-22 08:06:09 följande:
    Jag har ju många saker från min lilla pojk, måste egentligen bara börja gå igenom de snart och göra nån lista på vad som fattas.
    Ska försöka att inte känna mig orättvis, det materiella är som sagt inte det viktigaste. Men jag tror att det känns lite bättre om jag tar tag i det och gör mig lite mer förberedd, blir smått stressad när tiden bara går.
    Men å andra sidan är jag nästan klar med alla julklappar så jag kan ägna den tiden i december till att boa lite kanske :)
    Jag har känt den där stressen länge men så fort jag kunde börja att bocka av en del på listan så kändes det bättre. Vill egentligen börja bädda vagn och säng och allting men samtidigt känns det lite väl tidigt att göra det nu. Så sakerna får nog ligga ett tag till.
  • amalie79

Jag som älskar snö och kommer upp och ner utan problem har inte en flinga här förstås. Och inga bonusar på plats heller, fast hade det snöat hade jag nog åkt ut till min systerdotter för hon är mosters flicks även där- hon tokälskar snö.

Fast å andra sidan så får man aldrig åka pulka när man är snöröjare- jag kan få vara ledig om jag säger till, men det blir alltid att snålheten vinner - åka pulka ett par timmar kontra dubbel timlön och ploga snö, då vinner pengarna. Och faktiskt är det kul att skotta/ ploga med! Hade gärna tagit ett snöfall innan föräldraledigheten, känns lite trist att inte få vara med i år! Å andra sidan får jag väl gå på promenad med bebis i snön, om vi får någon vill säga, Göteborg har varit väldigt trist sista åren med det

• mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-11-21 09:08:30 följande:

Det skulle stå adventshelgen! Fast iof blir det nog glögg också :)

haha.. jag läste adventsgroggen.... måste vara för att jag är helt galet sugen på ett glas rött... :D
  • mirakelspektakel
    minahjärtan0609 skrev 2015-11-21 13:46:55 följande:
    Nej jag känner mig inte orolig. Pratade med min bm om detta och jag känner att jag vet när jag ska ringa förlossningen. Bebisen är väldigt aktiv dom tur är!
    vad skönt att du känner dig lugn i situationen, det är ju det allra bästa och det borde väl öka chanserna på at bebis stannar lite längre i magen :) Hade dock verkligen önskat att det hela hade lugnat dig för din del iaf ett par veckor till. kram till dig!
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-11-21 17:06:27 följande:
    Det blir kanske mindre bråk när det är tjej och kille, mina bråkar om allt, jämt, man hinner inte komma hem från skolan om dagarna förrän dem börjar typ. Men det är klart det finns att göra med var och en iallafall.

Vad jobbigt med sammandragningarna, gör dem ont eller så? Skönt att du är klar med bb-väska iallafall om det skulle hända ngt.
    Jag har börjat planera vad jag ska ha med i min. Letar efter lite koftor som kan vara skönt att ha när man ammar sen.
    Mina bonusar är oxå två killar på 6 och 9 år och de bråkar oxå JÄMT! Jag är så fruktansvärt trött på det, känns som att det är det enda de gör i stort sätt om de inte sitter och tittar på film eller spelar datorspel. Det enda jag märkt funkar lite bättre är i stort sätt ignorera deras bråk och typ ge dem numret till ambulansen om det skulle behövas. Jag har upptäckt att det verkar inte vara riktigt lika intressant att slå varandra om man inte kan springa och gråta hos en vuxen
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-11-22 08:53:30 följande:
    Jag har känt den där stressen länge men så fort jag kunde börja att bocka av en del på listan så kändes det bättre. Vill egentligen börja bädda vagn och säng och allting men samtidigt känns det lite väl tidigt att göra det nu. Så sakerna får nog ligga ett tag till.
    Hur var ullared btw? lyckades du bocka av det mesta?
  • mirakelspektakel

De senaste 2 dagarna har jag känt en molande smärta i underlivet, typ som mensvärk. Mår ännu mer illa än vanligt och har spytt mer än vad jag gjort de senaste veckorna. Har knappt kunnat sova alls. Dessutom har bebis vart väldigt aktiv... Är i v 31 nu, är detta sammandragningar? förvärkar? Bebis som borrar sig neråt? Någon som känner igen sig?

Var ju hos BM i fredags och då sa hon att bebis ligger med huvudet neråt men högt upp så hon är inte alls fixerat sig. 

• mirakelspektakel
    Eleonor01 skrev 2015-11-22 05:21:35 följande:

Jag är vig som ett kassaskåp men SKA åks pulka idag :) säkert enda dagen vi har snö i Skåne så jag å mun 4åring ska verkligen passa på. Undrar om jag kommer upp från marken dock? ;) wihoooooo i Love it!!!

Å så mysigt med snö! klart du kommer upp på ett eller annat sätt, i värsta fall får du köra sälen hem :D Skämt å sido, väldigt starkt av dig att hänga på dottern och åka pulka!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)