• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • minahjärtan0609
    CarolinaH skrev 2015-11-21 11:39:01 följande:

Hinner ju inte riktigt med att läsa ikapp här inne. Denna graviditet känns som om jag vore en elefant och den aldrig riktigt vill ta slut.

Gör så gott jag kan här hemma mellan promenader med hunden, matlagning och vilopauser. Pauserna har tyvärr blivit både fler och längre. Ska tillbaka till bm på måndag och måste åter igen kolla med henne om det verkligen är normalt att ha så här ont. Bebisen ligger med sitt huvud och trycker mot höger revben och någon nerv som gör att jag får fruktansvärda andningsbesvär. I torsdags kväll blev det så att jag svimmade för att jag inte fick luft. Och nästan samma sak i går eftermiddag. Det är väl en sak när man ligger hemma i sängen. Men när man för en gångs skull orkat följa med dottern och titta på hennes träning så passar det inte så bra att svimma.

Går in i V. 33+0 i morgon. Bf 9/1 men det tidigare 3 barnen är födda 6dagar innan bf

Nu står i alla fall vaggan på plats, babyskyddet väntar i bilen och den fina vagnen står i hallen. Och i går kom maken hem med den önskade skötväskan.

Ska dock se om jag hittar något kul att hänga över skötbordet och vaggan.

Låter mysigt att ha allt klart. Jag har packat väskan om det blir att vi får åka akut. Men funderar på om jag ska montera ihop sängen i helgen. Vår vagn får vi om två veckor.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-11-21 11:55:22 följande:

Quatterin - yes, det är till iphone det finns en app, vet inte om det finns till android också.

Nu har jag sytt klart min amningskudde, det ska bara dit en dragkedja på överdraget så är den helt klar. Använde samma lakan som jag hade till babynestet. Blev rätt nöjd. Bild finns med, om det är fler än jag som använder appen och inte kan se den

Very nice!! Jag har bara en sån där kudde med "pärlor" i men den frasar så himla mycket, den där verkar mycket skönare. Och finare också!
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-11-21 13:46:55 följande:
    Nej jag känner mig inte orolig. Pratade med min bm om detta och jag känner att jag vet när jag ska ringa förlossningen. Bebisen är väldigt aktiv dom tur är!
    Vad skönt att du känner dig lugn inför det. Man lär väl känna sin kropp ganska bra under en graviditet och känner när ngt inte känns rätt. Har det lugnat sig med sammandragningarna?

Mina två grabbar håller på att driva mig till vansinne. Ett jullov med dem två innan bebis kommer så är energin slut sen kan jag lova. Visst hade du också två i liknande ålder som mina (6 och 8)? Är dina barn trotsiga?
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-11-21 13:51:43 följande:
    Very nice!! Jag har bara en sån där kudde med "pärlor" i men den frasar så himla mycket, den där verkar mycket skönare. Och finare också!
    Tack har stoppat den med vadd från två 1/5 slaktade ikeakuddar. Jättesmidigt, haha.
    Aha, med "pärlor", det låter som det kan låta en del är du sysugen så var den här jätteenkel att sy tycker jag. Kostade mig 18:- att sy. Haha. Så blir den inte använd gör det ju inget.
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-11-21 14:00:39 följande:
    Vad skönt att du känner dig lugn inför det. Man lär väl känna sin kropp ganska bra under en graviditet och känner när ngt inte känns rätt. Har det lugnat sig med sammandragningarna?

Mina två grabbar håller på att driva mig till vansinne. Ett jullov med dem två innan bebis kommer så är energin slut sen kan jag lova. Visst hade du också två i liknande ålder som mina (6 och 8)? Är dina barn trotsiga?
    Jag har fortfarande mycket sammandragningar.

Jo mina barn är i samma ålder. De är en tjej och en kille. De har väldigt olika intressen och bråkar i princip aldrig med varandra men visst är det hektiskt med var och en. Min äldsta är väldigt förpubertal och det blir en hel del tjat och tårar. Min son är intensiv på andra vis.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-11-21 16:16:37 följande:
    Jag har fortfarande mycket sammandragningar.

Jo mina barn är i samma ålder. De är en tjej och en kille. De har väldigt olika intressen och bråkar i princip aldrig med varandra men visst är det hektiskt med var och en. Min äldsta är väldigt förpubertal och det blir en hel del tjat och tårar. Min son är intensiv på andra vis.
    Det blir kanske mindre bråk när det är tjej och kille, mina bråkar om allt, jämt, man hinner inte komma hem från skolan om dagarna förrän dem börjar typ. Men det är klart det finns att göra med var och en iallafall.

Vad jobbigt med sammandragningarna, gör dem ont eller så? Skönt att du är klar med bb-väska iallafall om det skulle hända ngt.
    Jag har börjat planera vad jag ska ha med i min. Letar efter lite koftor som kan vara skönt att ha när man ammar sen.
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-11-21 11:50:55 följande:

Åh, vill också börja adventpynta. Jag är sån som gärna sätter upp allt tidigt, även granen (plast) men så fort nyår är över åker alltsammans ner direkt för då vill jag inte se det mer, haha.

Funderar på att börja i veckan. Det måste vara framme till första advent.

Börjar nog imorgon! :D
  • Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2015-11-21 11:55:22 följande:

Quatterin - yes, det är till iphone det finns en app, vet inte om det finns till android också.

Nu har jag sytt klart min amningskudde, det ska bara dit en dragkedja på överdraget så är den helt klar. Använde samma lakan som jag hade till babynestet. Blev rätt nöjd. Bild finns med, om det är fler än jag som använder appen och inte kan se den

Ursäkta idioten här, men hur använder man amningskudden? Vad är den bra för? Jag tycker mest det ser ut som en nackkudde
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-11-21 17:38:30 följande:

Ursäkta idioten här, men hur använder man amningskudden? Vad är den bra för? Jag tycker mest det ser ut som en nackkudde

Nu har ju jag aldrig testat men har jag förstått rätt så lägger man den i knät runt sig. Min sambo lovordar dem o säger att vi måste ha en- han tyckte den var guld även för honom när han senare matade med flaska.

Sen funkar de även när bebis sitter själv men ännu inte är helt tippsäker- vet att syrran la den runt sina då. När de var trötta så tippade de ner på kudden och tog en tupplur typ:)
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-11-21 17:38:30 följande:

Ja det ser ju lite ut så, som en nackkudde, fast den är mycket större. Funkar som amalie beskrev. Supersmidigt tycker jag, syrran hade fast hon flaskade så det funkar utomordentligt även om man inte ammar. Vår ser ut som på bilden och är fylld med såna där pärlor som är i saccosäckar, just den här är välanvänd så den är tyvärr ganska platt, men fördelen är att den är väldigt formbar.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)