WiMe06 skrev 2015-12-29 22:57:35 följande:
Att hon inte ökat i magen beror troligtvis på att min moderkaka slutat fungera som den ska. Tror att vi får komma hem när hon klarar sig på min mat och dem ser att hon går upp i vikt.
Makens feber försvann med födseln, haha. Han var inte så pigg när vi kom upp till förlossningen på dagen men han pallade trycket och nu är febern borta grabbarna har varit väldigt i taket sedan dem blev hämtade av farmor och farfar igår. Tjatiga och trotsiga, haha. Men dem har varit och hälsat på en sväng idag och dem bara väääntar och lääängtar till hon får komma hem.
Haha, ja, tänk att det var en liten tjeja därinne trots allt känns så overkligt att man är 3 barns mamma, och snart blir hon redan 1 dygn den lille tösen.
Åh, en av mina stora skräcker faktiskt, att moderkakan ska sluta fungera som den ska. Inte lika rädd för det nu som med Axel, men det är en rätt vanlig grej vid upprepade mf att man kan ha lättare att få så, det är därför jag ätit blodförtunnande fram tills för ett par veckor sen. På eget bevåg... inget jag rekommenderar egentligen men men.
Hoppas det går fort att få igång maten och att vikten går upp som den ska! Förlåt om det var för närgångna frågor men jag har tänkt så mycket på dig, bara säg till isf.
Ahaaaaa så förlossning är det som gäller för att bli frisk alltså? Låter bra, jag kanske inte behöver oroa mig så mycket då för att maken ska få min förkylning, haha! Kan tänka mig att killarna blev speedade av alltihopa också och att de längtar tills ni kommer hem! De vill nog ta hand om sina tjejer, både den stora och den lilla.