• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Eleonor01
    amalie79 skrev 2015-11-26 20:07:55 följande:
    Det jag menar känns nästan bak mot ändtarmen, rörelserna är precis som du beskriver.
    Beror hur ditt barn ligger vart du känner det men det är säkert hickningar
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-11-26 15:33:40 följande:

Dålig bild. men denna barnvagnsmobil har jag virkat. rätt enkelt mönster att följa.

Åh, vad fin. Har googlat typ en miljon ggr på barnvagnsmobil att göra själv och varje gång jag ser en sån virkad blir jag typ avis och dör sötdöden. Vad duktig du är
  • WiMe06
    kindofnothing skrev 2015-11-26 16:37:00 följande:

Tack för er goa pepp sen mätningen. TUL idag o allt såg bra ut. -5% vilket tydligen är helt ok, är så lättad!

Lider med dig WeMe06 o förstår verkligen din oro. Jag hade försökt tänka att läkarna vill barnets bästa. Hade de varit riktigt oroliga hade de inte släppt dig. Ang fosterrörelser sa läkaren vi hade att vi kan vårat barn bäst så huruvida de är normala är nästan bara vi som kan säga. Vissa barn är väldigt lugna, andra brötar mest hela tiden. Kram på dig o hoppa hen växer på sig.

Gud bad skönt att allting såg bra ut för er idag. -5% låter ju bra.

Tack så mkt. Det är väl precis som du säger, hade dem varit oroliga hade dem väl inte låtit mig gå hem, och hon såg ju också att bebis rörde sig och sa det med. Så man får fokusera på övriga värden och sådär som är bra. Och sen bara hoppas att veckorna går snabbt till nästa mätning.
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-11-26 16:42:01 följande:
    Ok visa barn föds mindre så set är egentligen inget konstig så länge allt annat e ok å så verkar det ju vara hos både dig å mig :) min tös beräknad väga 1590g igår å e i 31+5 idag. Min första blev det aldrig gjort tul på trots att det borde gjorts. Den bm jag hade va inte riktigt klok faktiskt. Jag följer dock samma SF mått denna gången fast. Jah har dock inte gått upp så mycket denna gången men det kan säkert vara olika det med. Detta är en hel vetenskap :) ska bli skoj å se vad vi får för födelsevikter på våra småttingar ;)
    Okek, men det låter inte som jättelite iallafall. Min äldsta pojk vägde 1950 i vecka 37+1 så det är 400gr din lille behöver lägga på sig på några veckor för att nå den vikten. Fick aldrig tul med första heller trots att jag borde fått det med tanke på mina magmåttet som var mindre än denna graviditeten plus att dem stod still. Fick ju aldrig tul med andra heller iofs trots att då första var liten och det fanns ökad risk för hf. Så jag känner mig ändå väl omhändertagen denna ggn.
    Ja, det blir spännande att se hur stora dom små hinner bli till dem föds.
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-11-26 20:31:29 följande:
    Åh, vad fin. Har googlat typ en miljon ggr på barnvagnsmobil att göra själv och varje gång jag ser en sån virkad blir jag typ avis och dör sötdöden. Vad duktig du är
    svartahusets.blogspot.se/2015/01/monster-pa-barnvagnsmobil-med-ugglor.html

Du klarar av att virka dessa. Jag började typ bara med att kontrollera att jag kunde virka vanliga maskor och virkade en lapp, och sen virkade jag dessa. Allt du inte fattar kan du youtuba. 
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-11-26 21:04:37 följande:
    svartahusets.blogspot.se/2015/01/monster-pa-barnvagnsmobil-med-ugglor.html

Du klarar av att virka dessa. Jag började typ bara med att kontrollera att jag kunde virka vanliga maskor och virkade en lapp, och sen virkade jag dessa. Allt du inte fattar kan du youtuba. 
    Det är ju nästan så jag måste testa svärmor har säkerligen några stickor och lite virkgarn liggande någonstans
    Tack för tipset
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-11-26 21:14:32 följande:
    Det är ju nästan så jag måste testa svärmor har säkerligen några stickor och lite virkgarn liggande någonstans
    Tack för tipset
    börja med att använda virknål och inte stickor, och sen är det bra om du har passande garn till virknålen. allt står i beskrivningen :)
  • CarolinaH
    Seven Costanza skrev 2015-11-26 18:09:52 följande:
    Oj det låter jobbigt! Vilken vecka är du i nu då?
    Är 33+4 idag. Så känns lite tidigt faktiskt. De tre tidigare har kommit 6dagar innan bf
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-11-26 21:19:23 följande:
    börja med att använda virknål och inte stickor, och sen är det bra om du har passande garn till virknålen. allt står i beskrivningen :)
    Har youtubat nu hur man virkar som nybörjare. Haha. Blir jättesugen på att testa nu. Okej, virkgarn är lite tunnare än vanligt garn va? Eller är jag fel ute igen? Haha
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-11-26 21:39:43 följande:

Har youtubat nu hur man virkar som nybörjare. Haha. Blir jättesugen på att testa nu. Okej, virkgarn är lite tunnare än vanligt garn va? Eller är jag fel ute igen? Haha

Man kan virka med vilket garn som helst, bara man har en virknål i passande storlek! :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)