• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-11-26 15:12:23 följande:

Haha, okej, ni ser det ser ju så krångligt ut att virka men det är kanske lättare än det ser ut. En virkad skallra hade jag velat ha, åh, en uggleskallra!! Har förälskat mig i ugglor, som 5 miljoner andra också, haha.

Förresten, Tack alla för omtanken och era kloka svar.

Dålig bild. men denna barnvagnsmobil har jag virkat. rätt enkelt mönster att följa.

• amalie79

Jag virkar inte, men stickar. Ska hinna klart med min mer komplicerade stickning och gå igenom mitt restgarnsförråd för att använda det till bebissockor och mössor. Eftersom jag har bestämt mig för att visst fortsätta sticka när bebis kommit med så måste jag ju ha lite enkla, snabba projekt till hands, som jag kan lägga ifrån mig utan att behöva komma ihåg var jag är :D

• amalie79

Just nu stickar jag babyfilt Leonore, nästan identisk med filten prinsessan hade på sig på första bilden

• mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-11-26 15:56:52 följande:

Jag virkar inte, men stickar. Ska hinna klart med min mer komplicerade stickning och gå igenom mitt restgarnsförråd för att använda det till bebissockor och mössor. Eftersom jag har bestämt mig för att visst fortsätta sticka när bebis kommit med så måste jag ju ha lite enkla, snabba projekt till hands, som jag kan lägga ifrån mig utan att behöva komma ihåg var jag är :D

Den filten är fantastiskt fin. Jag hade varken virkat eller stickat sen typ högstadiumet, innan jag blev sjukskriven, stickningen har jag dock inte vågat mig på ännu. 
  • kindofnothing

Tack för er goa pepp sen mätningen. TUL idag o allt såg bra ut. -5% vilket tydligen är helt ok, är så lättad!

Lider med dig WeMe06 o förstår verkligen din oro. Jag hade försökt tänka att läkarna vill barnets bästa. Hade de varit riktigt oroliga hade de inte släppt dig. Ang fosterrörelser sa läkaren vi hade att vi kan vårat barn bäst så huruvida de är normala är nästan bara vi som kan säga. Vissa barn är väldigt lugna, andra brötar mest hela tiden. Kram på dig o hoppa hen växer på sig.

• Eleonor01
    WiMe06 skrev 2015-11-26 12:27:31 följande:
    En veckan var för kort tid för att kunna se om bebisen växt ngt sedan sist, det behövde tydligen gå två veckor emellan för att kunna se. Var vad läkaren sa iallafall som gjorde tulet.
    Ok visa barn föds mindre så set är egentligen inget konstig så länge allt annat e ok å så verkar det ju vara hos både dig å mig :) min tös beräknad väga 1590g igår å e i 31+5 idag. Min första blev det aldrig gjort tul på trots att det borde gjorts. Den bm jag hade va inte riktigt klok faktiskt. Jag följer dock samma SF mått denna gången fast. Jah har dock inte gått upp så mycket denna gången men det kan säkert vara olika det med. Detta är en hel vetenskap :) ska bli skoj å se vad vi får för födelsevikter på våra småttingar ;)
  • mirakelspektakel
    kindofnothing skrev 2015-11-26 16:37:00 följande:

Tack för er goa pepp sen mätningen. TUL idag o allt såg bra ut. -5% vilket tydligen är helt ok, är så lättad!

Lider med dig WeMe06 o förstår verkligen din oro. Jag hade försökt tänka att läkarna vill barnets bästa. Hade de varit riktigt oroliga hade de inte släppt dig. Ang fosterrörelser sa läkaren vi hade att vi kan vårat barn bäst så huruvida de är normala är nästan bara vi som kan säga. Vissa barn är väldigt lugna, andra brötar mest hela tiden. Kram på dig o hoppa hen växer på sig.

Åh vilken härlig nyhet!! <3
  • Seven Costanza
    amalie79 skrev 2015-11-26 12:53:42 följande:

På mitt papper, som tydligen delas ut till gravida i Göteborg då, och av min bm till de som hon tror kan hantera det, står det 10 rörelser på 2 timmar, då ska man ligga avslappnad på sidan, gäller efter v 28.

Så står det i mina amerikanska papper också. Dock sa min BM att bebisen har ju stunder på dygnet då den är mindre aktiv/sover, så man ska inte bli orolig om det inte är exakt 10/2timmar varje timme hela dygnet, men större delen av dygnet åtminstone. Min bebis är mest aktiv på förmiddagen och mellan ca 19-23, då är det mycket mer än 10/2timmar. Sedan har min man känt honom ibland på natten också men då sover jag igenom det.

WiMe: jag hade ringt förlossningen och frågat om rörelserna, hoppas att bebisen växer till sig och mår bra så att den får stanna i magen lite till!
  • CarolinaH

Var så glad över att bebis vänt sig. Men fy tusan vad orolig jag blev i går. Har fått fruktansvärt ont i höger revben igen. Nästan lika svårt att andas. Men samtidigt som det tryckte på ordentligt neråt och fruktansvärt ont i ryggen. Har haft rätt mycket sammandragningar sen V.16 redan. Men i går gjorde de så fruktansvärt ont. Trots tre tidigare barn, med helt olika förlossningar så minns jag inte alls hur det ska vara. Har ju dessutom fått tio år sen sist med. Men igår kväll/ natt måste nästan varit förvärvar. Hade svårt att koncentrera mig på något annat än smärtan. Att bara försöka andas var nog. Efter att lyckats ta mig ut med hunden så tig jag mig en lång varm dusch. Och vid 3 inatt kunde jag äntligen somna.
    Men vaknade med världens träningsvärk i hela kroppen. Och knappt orkat röra mig från sängen-toaletten-köket och tillbaka till sängen.
    Även om kroppen är helt slut så är jag varken mentalt eller fysiskt redo för den lille att komma redan nu.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)