• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-11-28 22:42:53 följande:

Okej ja vi skulle ju kunna flytta hela sängen så att spjälsängen hamnar ända in vid väggen men är lite rädd att spjälsängen gör märke på väggen (vi bor ju i hyresrätt och de verkar rätt hårda med sådant).

Sätt möbeltassar på baksidan av sängen! Nä det kke är overkill. Men vi har inte haft några problem med det, vi har iofs haft en list längst ner vid golvet så det har blivit nån cm mellan väggen och spjälsängen när man kommit upp över listen. Har aldrig fått några märken vare sig på listen eller väggen.
  • amalie79

Vi tänkte ha spjälsängen nära men inte kloss an vår säng. Vi har ju katterna i sängen också och är nog större risk att de anvönder spjälsängen som språngbräda eller går och lägger sig i den om den står utan sida tätt intill vår säng. Annars är jag inte orolig för dem, de kommer inte gå dit om bebis är där, iaf inte den lille katten och gammelkatten är jag inte alls orolig för.

• FrökenBlå

Vi har ett litet dilemma med hur vi ska lösa nätterna. Dottern som tidigare i princip bara sovit i sin säng, förutom lite då och då i olika utvecklingsperioder och då hon varit sjuk, har nu börjat med att vakna nästan varje natt och då velat sova hos oss. Problemet är att vi har en 160 säng, vi tre får plats men det går inte med ett barn till. Funderar oxå på att sätta spjälsängen mot vår säng, men det är inte rätt höjd isåfall. Men kanske kan sambon fixa det ändå på nått sätt..
    Köpte en jättefin bebisoverall igår, tycker trots att jag har ett barn innan att det är svårt att veta hur man ska klä de minsta!! Så nu har vi både åkpåse, vindfleeceoverall och en tjock overall beroende på väder och aktivitet osv! ;)
    Fasar för hur jag ska orka med morgondagen, julbord hos sambons "ljudliga och aktiva" släkt.,men det lär väl gå det med..!

• Defeateris

Såg att det var fler som virkade här inne.. Den här lilla krabaten gjorde jag idag..

I övrigt går vi mest och väntar på lilltjejen här hemma, två månader kvar idag. Ytterst livlig liten tjej är det vi väntar i alla fall, här är det nog knappt 10 gånger per dag det är stilla snarare..=)

För mig är dock det värsta just nu min RLS som blir så otroligt mycket värre när jag är gravid. Hopplöst att sova. I kombination med en son som just nu är i någon fas där han vaknar jätteledsen på nätterna blir det inte så många timmars sömn direkt. Men ja, har troligen bara en vecka kvar att jobba, sen blir det graviditetspenning för min del. Mentalt jobbigt men fysiskt skönt. Har dessutom fått till stånd att sonen ska få vara på dagis fem timmar per dag fram till BF, det tror jag är nyttigt för oss båda..
  • WiMe06
    Defeateris skrev 2015-11-28 23:25:25 följande:

Såg att det var fler som virkade här inne.. Den här lilla krabaten gjorde jag idag..

I övrigt går vi mest och väntar på lilltjejen här hemma, två månader kvar idag. Ytterst livlig liten tjej är det vi väntar i alla fall, här är det nog knappt 10 gånger per dag det är stilla snarare..=)

För mig är dock det värsta just nu min RLS som blir så otroligt mycket värre när jag är gravid. Hopplöst att sova. I kombination med en son som just nu är i någon fas där han vaknar jätteledsen på nätterna blir det inte så många timmars sömn direkt. Men ja, har troligen bara en vecka kvar att jobba, sen blir det graviditetspenning för min del. Mentalt jobbigt men fysiskt skönt. Har dessutom fått till stånd att sonen ska få vara på dagis fem timmar per dag fram till BF, det tror jag är nyttigt för oss båda..

Men gud så fin. Jag testade för första ggn igår att hålla i en virknål och få till luftmaskor och fasta maskor, haha. Gick väl sådär kan jag säga, för det första var nog garnet för tjockt för min nål och det var lite krångligt att få till hur jag skulle håla nålen och garntråden.
  • WiMe06

På tal om rörelser igen, den lille krabaten har verkligen värsta akrobatiklektionen ikväll. Ett par ggr har det huggt till ordentligt så jag utbrist aj, och jag har känt av det väldigt långt ner också. Är det för fler det gör riktigt ont när den lille rör sig ibland?

• WiMe06
    himw skrev 2015-11-28 21:14:34 följande:

Vi var också köpt en spjälsäng på blocket, tror vi gav 500 för madrass och alla tillbehör och sen har min man skruvat och fixat med ribba och haspar så vi haspar fast den på vår vanliga säng. Känns jättesmidigt- bebisen har en egen säng men man behöver inte gå upp och hämta bebisen på natten.

På tal om black friday så klickade jag hem en sån skötväska som jag trånat efter (Littlephant) med 25% rabatt så då kändes det mer ok :) Maken var och köpte en TV som vi kollat på tidigare (amning i sängen framför morgon-tv är tanken) och han sa att det var stört med folk- hade aldrig orkat trängas nu, kände det redan förra veckan när vi var på Ikea, 1 timme med fikapaus var max. Tänk vad konstigt att man blir så påverkad ändå :)

Dem är så fina littlephant väskorna, skulle också gärna ha en sådan, men nu fick vi ju med en skötväska när vi köpte vagnen så den får ändå fungera, lite för snål för att köpa en ny. Men vad kul att du slog till på en nu.

Har typ inte köpt en enda grej under black Friday, inte varit på stan heller. Jösses, skulle inte reda ut allt folk just nu. :-P
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-11-28 20:26:20 följande:
    Vad roligt med lite shopping men jobbigt med smärtan. Jag klarar inte heller av längre shoppingstunder nu, jag är glad jag hann med ullared innan det kom

Jag har köpt en begagnad spjälsäng på blocket för 150:- med spjälskydd, ny madrass, oanvänt lakan och madrasskydd. Har målat om den vit för den var inte den snyggaste, haha. Tänkte ha den bredvid min säng utan ena sängsidan så det blir som en såndär Bedside crib.
    Så tänkte vi oxå göra. Ta bort ena sidan av spjälsängen och sen se till så den står dikt mot våran säng. Min sambo älskar nämligen att kramas om nätterna (inte riktigt till min stora förtjusning, jag vill helst sova själv) så det finns inte på kartan att lillan skulle ligga emellan oss i ett babynest.
  • mirakelspektakel
    FrökenBlå skrev 2015-11-28 23:04:06 följande:

Vi har ett litet dilemma med hur vi ska lösa nätterna. Dottern som tidigare i princip bara sovit i sin säng, förutom lite då och då i olika utvecklingsperioder och då hon varit sjuk, har nu börjat med att vakna nästan varje natt och då velat sova hos oss. Problemet är att vi har en 160 säng, vi tre får plats men det går inte med ett barn till. Funderar oxå på att sätta spjälsängen mot vår säng, men det är inte rätt höjd isåfall. Men kanske kan sambon fixa det ändå på nått sätt..
    Köpte en jättefin bebisoverall igår, tycker trots att jag har ett barn innan att det är svårt att veta hur man ska klä de minsta!! Så nu har vi både åkpåse, vindfleeceoverall och en tjock overall beroende på väder och aktivitet osv! ;)
    Fasar för hur jag ska orka med morgondagen, julbord hos sambons "ljudliga och aktiva" släkt.,men det lär väl gå det med..!

Om spjälsängen är lägre än er säng så kanske dessa kan funka? 

www.apotekhjartat.se/produkter/baby--amning/till-hemmet/baby-bed-blocks-sovpuckar-1/

Jag har inte testat dem själv men tänkt att dessa borde kunde lösa ev höjdskillnad.
  • mirakelspektakel
    Defeateris skrev 2015-11-28 23:25:25 följande:

Fanstastiskt fin!

Vad är RLS för något? Låter iaf som du snart kommer få lite välbehövd vila!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)