• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-11-28 07:03:06 följande:

hahaa. Din stackare. Vi är barnfria i helgen men jag har vart vaken sen kl 5. kan inte somna om, testat att äta, men det funkar inte nu. Tack och lov så kan jag ju sova på dagen. Kanske du oxå ska försöka med innan bion? Vad mysigt att få komma iväg bara ni och rå om varandra.

Det är hopplöst att somna om ibland! Jag var vaken vid halvt två inatt och hade svårt att somna om men det gick till slut. Jag får försöka vila under dagen men på fm ska vi adventspynta och sen ska vi till mina föräldrar och äta lunch och baka pepparkakor innan vi blir barnfria. Fullt ös medvetslös! Men i morgon blir det slapparförmiddag iaf. Eh fast vi ska hinna slå in alla julklappar innan vi åker till min farmor och möter upp mina föräldrar och sonen där... Hallå, hur blev jag såhär uppbokad?! Haha!
  • CarolinaH

Eftersom de konstaterade att det var bebis som låg och tryckte och inget annat farligt och att svimningarna som blir resultatet av syrebristen inte var av farlig karaktär så är det inget de gör något åt. Kan bara hoppas att bebis vänder sig rätt igen innan det sätter igång sen. Men vågar ju knappt gå utanför dörren. Skulle handla fredagsmys med tjejerna i går. Slutade med att jag fick skynda mig ut till bilen medan de valde mys själva.

• amalie79
    CarolinaH skrev 2015-11-28 09:13:26 följande:

Eftersom de konstaterade att det var bebis som låg och tryckte och inget annat farligt och att svimningarna som blir resultatet av syrebristen inte var av farlig karaktär så är det inget de gör något åt. Kan bara hoppas att bebis vänder sig rätt igen innan det sätter igång sen. Men vågar ju knappt gå utanför dörren. Skulle handla fredagsmys med tjejerna i går. Slutade med att jag fick skynda mig ut till bilen medan de valde mys själva.

Läste någonstans att det finns olika ställningar man kan prova själv att ligga i för att få bebis att vända sig åt rätt håll, kanske inte skadar att testa??
  • Eleonor01

Jag har så svårt att göra saker i normalt tempo!!! Jag ska helst göra allt samtidigt.... Dagen började m styck satte upp julgranen, en sväng m dammsugaren, åkte å handlade, åkte sedan till min mormor å putsade hennes fönster, hem å lagade lunch till familjen. Gjorde lussekatter å saffrans biscotti m sonen, dammsög igen.... Plockade in tvätt, startade ny maskin, bäddade rent i våra sängar å snart dax att göra kvällsmaten..... Landade i fem minuter på soffan m en nybakad lussekatt... Nu försöker lillan i magen klättra ut genom bukväggen.... Ja ja du ska få sova snart, jag ska lugna mig snart....

Glömde.... Vi har ju även pyntat m tomtar å ljus i huset....

En helt vanlig dag för mig....

• mitthemligajag
    CarolinaH skrev 2015-11-27 23:30:24 följande:

Tror tyvärr att bebisen definitivt vänt på sig igen. Får näst intill panik. Får ju ingen luft. Om ni tänker er att ni har en bh på er som krymper, krymper och krymper i själva omfånget. Typ snörper ihop hela bröstkorgen. Ungefär så är det. Det är oftast okej på morgonen men lagom till lunch börjar det igen. Och håller i sig till typ 2-3 på natten.

Ush får nästan panik av att bara höra :(
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-11-28 16:04:58 följande:

Jag har så svårt att göra saker i normalt tempo!!! Jag ska helst göra allt samtidigt.... Dagen började m styck satte upp julgranen, en sväng m dammsugaren, åkte å handlade, åkte sedan till min mormor å putsade hennes fönster, hem å lagade lunch till familjen. Gjorde lussekatter å saffrans biscotti m sonen, dammsög igen.... Plockade in tvätt, startade ny maskin, bäddade rent i våra sängar å snart dax att göra kvällsmaten..... Landade i fem minuter på soffan m en nybakad lussekatt... Nu försöker lillan i magen klättra ut genom bukväggen.... Ja ja du ska få sova snart, jag ska lugna mig snart....

En helt vanlig dag för mig....

Herregud männska!! Det där hade jag aldrig orkat, när jag började pynta orkade jag vardagsrummet sen sa kroppen ifrån kan jag lova, så fick ta resten dagen efter. Iofs har jag hållt igång hela dagen med, satte mig i soffan först nu, men det där tempot hade tagit knäcken på både mig och bebis.
  • Seven Costanza

Jag kan säga att det låter jätteduktigt med julpyssel etc men själv kommer vi ta det rätt lugnt med sådant den här julen. Har ju inga befintliga barn som blir lidande av uteblivet julstök. Vi har ju hört så mycket om det här med Black Friday Sale här i USA så vi gav oss ut igår för att kolla läget, dock inte i ottan för vi hade inget större behov av något specifikt så vi ville inte trängas med galningarna som campar utanför affärerna . Vi orkade gå i EN affär för trots att jag gick i normal promenadtakt inne i afffären fick jag plötsligt strålande smärta från underlivet upp i magen, jätteont gjorde det. Försvann när jag satte mig ner men kom tillbaka ett antal gånger när jag rörde mig... Så det var ju bara att göra klart inköpen i den affären och sedan gå hem och vila.

Blev dock SÅ nöjd för jag köpte en superbekväm grå gravidklänning, en mönstrad kjol som passar nu men som inte är gravidkjol så om jag vill kan jag sy in den senare (köpte större storlek), en gosig stor kofta och ÄNTLIGEN en stor weekendbag som jag kan ha till BB. Känns som en stor lättnad att ha köpt den så jag kan börja packa snart .

Vi har fortfarande inte köpt spjälsäng så det måste vi hitta någonstans. Jag har gärna haft bebisen i sängen men vi har bara 160-säng och jag vet inte om bebisen får plats. Känns som ett dyrare projekt att köpa större säng än att köpa en spjälsäng. Vi fick den här sängen gratis nämligen och vill köpa så lite som möjligt här i USA för vi kommer ju inte ta det med oss tillbaka.

Hur ska ni andra göra, ha bebisen i er säng eller i spjälsäng?

• amalie79

[quote=76056037][quote-nick]Eleonor01 skrev 2015-11-28 16:04:58 följande:[/quote-nick]Jag har så svårt att göra saker i normalt tempo!!! Jag ska helst göra allt samtidigt.... Dagen började m styck satte upp julgranen, en sväng m dammsugaren, åkte å handlade, åkte sedan till min mormor å putsade hennes fönster, hem å lagade lunch till familjen. Gjorde lussekatter å saffrans biscotti m sonen, dammsög igen.... Plockade in tvätt, startade ny maskin, bäddade rent i våra sängar å snart dax att göra kvällsmaten..... Landade i fem minuter på soffan m en nybakad lussekatt... Nu försöker lillan i magen klättra ut genom bukväggen.... Ja ja du ska få sova snart, jag ska lugna mig snart....

En helt vanlig dag för mig....[/

Jösses, är glad för att jag har energi men skulle inte orka allt det där på en dag.

Svor över julen igår på jobbet. Eller mest över åttametersgranen. Av någon anledning funkade den inte. Alltså fick jag ner på knä, krypa ner under granen, in under grenarna, slå loss locket till elen med en skiftnyckel, återställa jordfelsbrytaren, stoppa ner skiten i backen igen och sedan krypa ut igen. Hela tiden regnade det kallt, elakt regn på mig.

Tyckte jag gjort mitt efter det och gick hem:D

Imorgon blir det lite tomtepyntande och kasta sopor i grovsopen.

• amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-11-28 19:46:29 följande:

Jag kan säga att det låter jätteduktigt med julpyssel etc men själv kommer vi ta det rätt lugnt med sådant den här julen. Har ju inga befintliga barn som blir lidande av uteblivet julstök. Vi har ju hört så mycket om det här med Black Friday Sale här i USA så vi gav oss ut igår för att kolla läget, dock inte i ottan för vi hade inget större behov av något specifikt så vi ville inte trängas med galningarna som campar utanför affärerna . Vi orkade gå i EN affär för trots att jag gick i normal promenadtakt inne i afffären fick jag plötsligt strålande smärta från underlivet upp i magen, jätteont gjorde det. Försvann när jag satte mig ner men kom tillbaka ett antal gånger när jag rörde mig... Så det var ju bara att göra klart inköpen i den affären och sedan gå hem och vila.

Blev dock SÅ nöjd för jag köpte en superbekväm grå gravidklänning, en mönstrad kjol som passar nu men som inte är gravidkjol så om jag vill kan jag sy in den senare (köpte större storlek), en gosig stor kofta och ÄNTLIGEN en stor weekendbag som jag kan ha till BB. Känns som en stor lättnad att ha köpt den så jag kan börja packa snart .

Vi har fortfarande inte köpt spjälsäng så det måste vi hitta någonstans. Jag har gärna haft bebisen i sängen men vi har bara 160-säng och jag vet inte om bebisen får plats. Känns som ett dyrare projekt att köpa större säng än att köpa en spjälsäng. Vi fick den här sängen gratis nämligen och vill köpa så lite som möjligt här i USA för vi kommer ju inte ta det med oss tillbaka.

Vi har också 160 säng och sambon är både lång och kraftig. Tänker väl någon mellanvariant beroende på vilken sorts bebis det är. Min syster sövde sina i egen säng men vaknade de fick de komma över och äta och om de somnade sova kvar hos dem.

Ang black Friday så ville jag beställa stickor och böcker på adlibris som hade 20%. Kom först inte in på sidan och sedan tänkte jag testa från i-fånen när jag låg i sängen och skulle sova men så slocknade jag! Så blev inga stickor!

På vår ÖoB hade det blivit folkstorm :O massa människor hade stormat dem för en vattenkokare för 10:-! Någon hade blivit omkullknuffad, en i personalen hade blivit blåslagen och börjat gråta. Sen hade folk sprungit ut på lagret för att de inte trodde på att det bara fanns 70 st !

Usch vad jobbigt med ont. Jag var ute i flera timmar med mamma och syster idag och man blev ju rätt trött i ryggen men jobbigast med mycket folk i toakön så man inte kan kissa när man vill! :)
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-11-28 19:46:29 följande:

Vad roligt med lite shopping men jobbigt med smärtan. Jag klarar inte heller av längre shoppingstunder nu, jag är glad jag hann med ullared innan det kom

Jag har köpt en begagnad spjälsäng på blocket för 150:- med spjälskydd, ny madrass, oanvänt lakan och madrasskydd. Har målat om den vit för den var inte den snyggaste, haha. Tänkte ha den bredvid min säng utan ena sängsidan så det blir som en såndär Bedside crib.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)