• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06

Är också vänsterhänt och har aldrig någonsin virkat innan, testade lite häromdagen och youtubade mig fram men testade ju med höger och det var lite krångligt. Kanske ska testa att youtuba virkning för vänsterhänta, kanske är lättare att lära sig.

• mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-11-29 08:23:35 följande:
    Men så söt! Har tänkt så länge att lära mig virka ordentligt. Stickar en hel del som sagt men virka har jag lite svårt med, är vänsterhänt så det funkar sämre när man ska visa eller se på bilder. Stickar gör jag som en högerhänt men virkning är ju lite trixigare med fel hand! Såg att det finns en bok som heter virkning för vänsterhänta får kolla om den går att beställa hrm :)
    WiMe06 skrev 2015-11-29 10:25:33 följande:

Är också vänsterhänt och har aldrig någonsin virkat innan, testade lite häromdagen och youtubade mig fram men testade ju med höger och det var lite krångligt. Kanske ska testa att youtuba virkning för vänsterhänta, kanske är lättare att lära sig.

WiMe06 skrev 2015-11-29 10:25:33 följande:

Men så roligt med så många vänsterhänta här! Jag är oxå vänsterhänt, självklart ska ni virka med vänster hand. Man får göra det spegelvänt från filmerna om man inte hittar nåt för just vänsterhänta. Det svåraste i början tycker jag är att ha rätt spänning på tråden, minns att det var så med stickningen med. Blir det för löst är det svårt att hålla allt på plats, för hårt går det inte att få in stickan eller virknålen där den ska. Kämpa på.
  • mirakelspektakel
    Defeateris skrev 2015-11-29 08:52:27 följande:
    Jag har ju inte letar efter det aktivt men jag vågar nästan garantera att det finns filmer på youtube om virkning för vänsterhänta... :D

Gick hem jättetidigt med sonen (vecka 13) och mådde inte ALLS bra av det. Fick sen också en rejäl förlossningsdepression så nu har jag verkligen velat jobba på.. Men kroppen börjar ju säga ifrån nu, värkar, foglossning och en korsrygg som håller på att ta död på mig. Så - fysiskt hade det varit skönt att sluta för ett tag sen men mentalt vill jag hellre fortsätta. Framför allt nu när det är så struligt med försäkringskassan.......

Min semester ska jag ta ut från BF och framåt, på så sätt kan vi vara hemma tillsammans i två månader utan att vare sig bränna för många föräldradagar eller leva allt för fattigt...
    usch. jag har ju typ vart hemma från v 13, vill verkligen inte ha en förlossningsdepression uppe på det här. Har vart tillräckligt jobbigt mentalt att inte kunna jobba. Har du några tips?

Tycker att det ska bli supermysigt med jul nu så att det blir lite ljus och glitter i allt det gråa. 
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-11-29 10:21:27 följande:
    Oj, ja det förstår jag känns lite ovant, har inte varit i stan här men i ett större köpcentrum utanför och där var det inga poliser. Men du bor ju i en mkt större stad än vi.
    Vi var ju på ullared samma dag dem höjde graden på terrorskalan och dagen efter var det poliser utanför och civila poliser inne på hela ullared. Det är klart lite otäckt tycker jag.
    Jag var i ett köpcentrum igår och handlade lite kläder till bebis (inga poliser). Är väldigt förvånad över hur lite roligt det finns i stl 50 om man ska omlottbodys. Blev två set från hm med body och byxa och sen fick jag en gratis body från kapahal, men de hade inte ens stl 50 i omlott så det fick bli en stl 56 (brun och vitrandig). Sen har jag köpt två väldigt neutrala bodys som jag tänkt skriva "Lillut" på med en lila glitterfärg (är vårt arbetsnamn för lillan).
  • mirakelspektakel
    Defeateris skrev 2015-11-29 08:43:34 följande:
    Restless legs syndrome.. Det sticker och kryper i benen (och i mitt fall numera även i armarna) vilket enbart avhjälps/lindras av att röra på dem.. Vilket ju såklart gör det ganska svårt att sova..

Ska söka för det så fort graviditeten ör slut, finns medicin att få men det kommer jag inte få så länge jag är gravid för då är det heeeeelt normaaaaalt.. :)
    oj vad obehagligt det låter! Vet du vad det beror på? Det kan inte avhjälpas med att äta mer mineraler eller nåt? Typ som vissa typer av kramp kan göra?

Apropå gravidkrämpor, jag hade värsta halsbrännan igår, någon som har tips på vad man ska ta mot det?
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-11-29 13:12:42 följande:

Jag var i ett köpcentrum igår och handlade lite kläder till bebis (inga poliser). Är väldigt förvånad över hur lite roligt det finns i stl 50 om man ska omlottbodys. Blev två set från hm med body och byxa och sen fick jag en gratis body från kapahal, men de hade inte ens stl 50 i omlott så det fick bli en stl 56 (brun och vitrandig). Sen har jag köpt två väldigt neutrala bodys som jag tänkt skriva "Lillut" på med en lila glitterfärg (är vårt arbetsnamn för lillan).

Jag såg massa fint på hm, men har handlat en del och räknar kallt med att få massor, om man sett hur det var för mina vänner...vet att min mamma köpt och producerar själv också, en filt, en Olle.

En väninna hade högvis med kläder som inte ens lapparna hann komma av på. Har inga omlott så tänkte skaffa det. Definitivt det lilla setet med röd snögubbebody och randiga byxor och mössa! :D

Även ett jättegulligt med en igelkott såg jag :)
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-11-29 13:02:03 följande:

Men så roligt med så många vänsterhänta här! Jag är oxå vänsterhänt, självklart ska ni virka med vänster hand. Man får göra det spegelvänt från filmerna om man inte hittar nåt för just vänsterhänta. Det svåraste i början tycker jag är att ha rätt spänning på tråden, minns att det var så med stickningen med. Blir det för löst är det svårt att hålla allt på plats, för hårt går det inte att få in stickan eller virknålen där den ska. Kämpa på.

Ja så kul! :)
  • amalie79

Alltså, jag klarar ju att lägga upp en luftmaskkedja, virka en aningen sned grytlapp, virkat någon näsa till tomte jag stickat men mer pr det inte. Min mamma är grym men tycker det är svårt att visa mig

• himw
    mirakelspektakel skrev 2015-11-29 13:15:18 följande:

oj vad obehagligt det låter! Vet du vad det beror på? Det kan inte avhjälpas med att äta mer mineraler eller nåt? Typ som vissa typer av kramp kan göra?

Apropå gravidkrämpor, jag hade värsta halsbrännan igår, någon som har tips på vad man ska ta mot det?

Jag har också haft en sån himla halsbränna sista 2 veckorna- tydligen så är det vanligt i slutet av graviditeten- jag var provat alla tabletter som var gravidokej och de jag tyckte funkade bäst hette Galive- grön ask som smakar mint ( de andra smakade riktigt äckligt) :)
  • mirakelspektakel
    himw skrev 2015-11-29 13:25:03 följande:
    Jag har också haft en sån himla halsbränna sista 2 veckorna- tydligen så är det vanligt i slutet av graviditeten- jag var provat alla tabletter som var gravidokej och de jag tyckte funkade bäst hette Galive- grön ask som smakar mint ( de andra smakade riktigt äckligt) :)
    ska testa det. Såg nån reklam om Silicea med, har du testat det?
Svar på tråden BF Januari 2016 :)