Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

Hame skrev 2015-12-31 13:05:37 följande:

Vad är det för skillnad på att gå hos mvc:s psykolog och att gå på Aurora på förlossningen? Eller fanns det helt enkelt inga tider kvar på förlossningen? Förra gången uppfattade jag det som att de tog mg lite mer på allvar bara för att jag ens gått på aurorasamtal. Det borde ju inte vara så men det kändes absolut så, tyckte både jag och mannen.

Aurorasamtal går man ju på hos en aurorabarnmorska, till psykologen går man ju för att... tja... gå till psykologen. Aurora är ju specifikt inriktat på förlossningsrädsla, psykolog vid mödra-barnhälsovården pratar man med om allt som känns svårt som gäller graviditet och föräldraskap.
  • qatteriin
    Krocki1 skrev 2015-12-31 14:25:25 följande:

Hörni, jag behöver råd.

Imorse när jag kissa kom det lite blod på pappret (38+1), tre ggr torkade jag mig och blod varje gång. Den sista gången kom det som två blod gelklumpar och lite slemgegga. Antar att det var slemproppen som kom ut i en liten del. Jag ringde förlossningen för på Google är det inge blod på bilderna som jag har. De sa att om jag känner bebisen behöver jag inte oroa mig.

Nu har det gått sju timmar och jag har ff blod som kommer men inte klar rött utan det är mer lila/brunt. Som gammalt i färgen men inte torrt om ni förstår vad jag menar. En till blod gel klump kom oxå.

Har pyttelite molvärk i nedre delen av magen men inget annat. Bebisen rör sig fortfarande.

Är detta normalt? Någon som haft så förut? Jag tänkte ringa tillbaka till förlossningen sen om jag fortsätter blöda.

Det kan säkert vara normalt, men svårt att säga. Jag hade nog ringt in en extra gång för att vara på den säkra sidan. Även om det är vanligt med en teckenblödning när det börjar sätta igång så ska det ju inte vara hur mycket som helst tänker jag.
  • qatteriin

Jag vågar nog ta för givet nu att det blir en 2016-bebis här! Alldeles lagom lugn kväll här med god mat med mina föräldrar, jag är mest imponerad att jag orkade få ihop en trerättersmiddag (med lite hjälp från maken), gott blev det också. Gott nytt år!

• qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-01 03:36:18 följande:

Gott nytt år på er allihopa och härligt att ni alla klarade strecket! Tänk nu får ni alla bebis iår

Sitter nu i soffan och ammar för fullt med tillmatning via sonden också. Resten av familjen sover.

My god. Vilken omställning att bli 3 barnsmamma. Då Wendela är så liten ännu och fortfarande omfattas av neovård får tyvärr inte killarna hålla henne så mkt, hon ska helst bara vara hos mamma och pappa nu under vårdtiden. Det är jättejobbigt för killarna för dem vill såå gärna hålla henne, klappa på henne, köra henne i vagnen, stoppa om och Gud vet allt. Jobbigt när dem inte får. Plus att dem inte direkt kan träffa kompisar heller pga infektionsrisken. Jobbig tid för dem vilket påverkar humöret en del hos dem.

Åh vad tufft för de stora att de inte får engagera sig som de vill, jag förstår att det blir kämpigt! Hoppas ni blir utskrivna snart! Känns det som det funkar annars med amning och sond och grejer? Fy det där med infektionsrisken också... förstår att det är ännu värre med en så liten som Wendela men ibland funderar jag på hur vi tänkte som "skaffade" en midvinterbebis... Jättefint namn förresten, jag hade en kompis som hette Wendla när jag var liten, nu tycker jag det låter lite rumphugget utan det där e-et mitt i, hehe.
  • qatteriin
    Krocki1 skrev 2016-01-01 05:43:12 följande:

Det låter inge kul. :(

Själv är jag helt öm i underlivet. Har börjat få förvärkar/värkar. Vad är vad liksom?

Men de är inte regelbundna. Laddade precis ner en värk app och har bara hunnit registrera två värkar. Det var 9 minuters mellanrum mellan dom två.

Hoppas inte det stannar av. :)

Håller tummarna för att det blir mer regelbundet! Ja vad är vad, gör det tillräckligt ont så är det väl värkar tänker jag, hehe. Ingen aning.
  • qatteriin
    mitthemligajag skrev 2016-01-01 02:38:16 följande:

Vet inte, sitter just nu på badrummet och skakar av illamående och en magknipssmärta i magen som för mig säger diarre men diarre är det inte.... Började precis så här förra gången också men än vet jag inte om de är någon slags matförgiftning på gång suck.... Vi får se om någon timme vad som händer

Åh fy vad plågsamt det låter!!
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2016-01-01 09:24:15 följande:

Wohoo, äntligen 2016 här också och ingen bebis i sikte! Hoppas klara nyårsdagen också sedan får han komma när han vill. Men får jag önska vill jag gärna vänta några dagar så jag slipper vara så jäkla förkyld. Vore ju trevligt att vara frisk på förlossningen

Gott nytt år och grattis till att ha kommit in i 2016 även där borta!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-01 10:16:20 följande:

Ja, man tänkte nog inte som skaffade en vinterbebis. Hoppas iallafall att hon är stark nog när ungarna börjar skolan om två veckor.

Tack, det var mannen som kom med förslaget och jag föll direkt för det, ville ju gärna ha ngt med W eftersom killarna stavar med W i sina namn (Wiggo och melwin).

Det blir nog Wendela Alice Ingrid.

Underbara namn allihopa! <3 Ingrid har vi haft på vår lista också men den här graviditeten fastnade det inte, hehe. Ja men det är ju tur att det är lite kvar tills skolan börjar då, så hon hinner växa på sig!

Vad skönt att det börjar komma igång med mjölken! Sjukt imponerad av dig med pumpandet, ja jag har funderat på det där om jag ska pumpa, om jag kommer fixa det inför sonen, haha. Varför det nu skulle vara konstigt egentligen, han åt ju själv på de där brösten i 1,5 år! Men det är så mycket mer utlämnande med att pumpa känner jag.
  • qatteriin
    mitthemligajag skrev 2016-01-01 10:23:08 följande:

Nä jag kräktes tillslut och nu känns de bättre... Livrädd att jag fick i mig ngt igår som innehöll nå listeria skit nu på slutet, men vad jag förstått de så är de kaskadspyor som gäller då? Ush så typiskt.... Mår fortfarande väldigt illa :(

Vad bra att det känns bättre men så jobbigt att behöva kräkas för att få till det... Listeria ger så vitt jag vet influensaliknande symtom så inga spyor så som jag förstått det, tror inte du behöver oroa dig för det eller för bebisen alls, men tillräckligt obehagligt att må illa och kräkas!
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2016-01-01 10:30:11 följande:

Gott nytt år till dig och alla er andra i Sverige också! Det känns jättebra, nu ska jag bara följa min kompis till flyget också, sedan ska jag vila och hoppas bli frisk från förkylningen

Ja krya på dig, nu får vi se till att bli friska!! Jag ska nog köpa nya zinktabletter, har läst att zink stärker immunförsvaret. Det har funkat på mig tidigare i höst (ehm placebo eller ej, god only knows, haha) men de är slut.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)