• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Förstaförsökaren26

Ni är grymma som fortf orkar plugga!! Usch minns själv när jag läste på Uni å vissa kurser var verkligen en mardröm att läsa! Så heja er säger jag!! :)

• qatteriin

himw: bf 3 jan, första barnet, Kalmar

Minahjärtan0609: bf 6 jan, tredje barnet, flicka

FrökenBlå: bf 6 jan, andra barnet, Växjö

Seven Costanza: bf 8 jan, första barnet, pojke

CarolinaH: bf 9 jan, fjärde barnet, Stockholm

Blgebo: bf 11 jan, femte barnet, pojke

MeEmma: bf 15 jan, fjärde barnet, pojke

Amalie79: bf 15 jan, första barnet,?

Förstaförsökaren26: bf 16 jan, andra barnet, Örebro

WiMe06: Bf 17 jan, tredje barnet, flicka, Kalmar

qatteriin: bf 17 jan, andra barnet, flicka, Örebro

Bubblor: Bf 18 jan, första barnet, överraskning, Örebro

Eleonor01: bf 22 jan, andra barnet, flicka

Nettiiiis: bf 28 jan, första barnet, flicka

Mirakelspektakel: bf 29 jan, första barnet, flicka

• qatteriin

Haha tre öreborare med bf dagarna efter varandra, what are the odds? Vi kanske ses på bb!

• Hame
    Seven Costanza skrev 2015-12-07 17:28:52 följande:
    Hjalmar kanske? Eller Tage, det tycker jag är fräckt.
    Roligt att du föreslår det! Vi har bestämt Tage som andra namn sedan länge efter min mans farfar och sedan funderar vi på Hjalmar som tilltalsnamn efter min farfar Glad
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2015-12-08 07:24:42 följande:

Haha tre öreborare med bf dagarna efter varandra, what are the odds? Vi kanske ses på bb!

Tack snälla att du skrev in mig! Hehe ja, det vore lite häftigt! Fick du nära BF med första barnet?
  • Hame
    Hame: bf 29/1, andra barnet, Falkenberg, pojke

himw: bf 3 jan, första barnet, Kalmar 

Minahjärtan0609: bf 6 jan, tredje barnet, flicka 

FrökenBlå: bf 6 jan, andra barnet, Växjö 

Seven Costanza: bf 8 jan, första barnet, pojke 

CarolinaH: bf 9 jan, fjärde barnet, Stockholm 

Blgebo: bf 11 jan, femte barnet, pojke 

MeEmma: bf 15 jan, fjärde barnet, pojke 

Amalie79: bf 15 jan, första barnet,? 

Förstaförsökaren26: bf 16 jan, andra barnet, Örebro

WiMe06: Bf 17 jan, tredje barnet, flicka, Kalmar 

qatteriin: bf 17 jan, andra barnet, flicka, Örebro 

Bubblor: Bf 18 jan, första barnet, överraskning, Örebro 

Eleonor01: bf 22 jan, andra barnet, flicka 

Nettiiiis: bf 28 jan, första barnet, flicka 

Mirakelspektakel: bf 29 jan, första barnet, flicka
  • Hame

Nu lade jag till mig på listan! Jag är ju inte "bf januari" längre men till mitt försvar var jag ju det när jag gick med i gruppen Tungan ute 

Ska till mvc idag på eftermiddagen. Har för mig att det är en sådan där stor koll med blodprov och hela rasket, hu jag som inte gillar nålar.  I helgen packade vi det sista till bb-väskan, ska bara bli av att vi bär ut den också.

Igår trodde jag faktiskt att det var på gång ett tag! Hade ganska regelbundna sammandragningar i ungefär två timmar, och (om man ska gå in på detaljer) var jag orolig i magen vilket jag var innan förra förlossningen började. Hade så pass ont efter ett tag att jag provade att duscha för att se om det hjälpte och då lugnade det ner sig.. Får se om lillen stannar till januari eller ej!

• amalie79

Tror att det mesta jag kände igår var relaterat till, tja, tarmfunktion :) för när jag kom hem så var det direkt på toa och så glad jag är att jag var ensam hemma för det var vrål av smärta och megaskiten Allan som skulle ut, kändes mer som en förlossningsövning än en tarmtömning ( ursäkta)

Tycker jag är duktig på att äta bra och så, så tror inte det finns mer att göra där än att gilla läget och tänka på de stunder då jag ogravid svär över mina tre gånger om dagen istället..... :D

I natt sov jag från 23-05:30. Jag brukar iof tack och lov sova gott men brukar vanligtvis vakna en gång runt 3 för att mata katten och göra ett toabesök. Något som är grymt irriterande just nu är att sista veckan så kan jag bara inte vänta med toa- inte för att jag gör på mig, utan för att minsta kiss i blåsan ger sammandragningar .

• qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-08 08:23:54 följande:

Tack snälla att du skrev in mig! Hehe ja, det vore lite häftigt! Fick du nära BF med första barnet?

Så nära det kan bli; han är född på bf. Lite jobbigt för då är jag ju inställd på att nästa också kommer komma då, haha! Du då?
Svar på tråden BF Januari 2016 :)