• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mirakelspektakel
    CarolinaH skrev 2015-12-07 16:32:34 följande:
    Å en till från Stockholm. Ska oxå på den infoträffen.
    Bokade in den väldigt tidigt och skrev in i kalendern. Allt för att maken skulle kunna följa med. Men så kom han hem i fredags och berättade att nej oj jag kan ju inte då. Så får gå själv som vanligt.
    Han har inte varit med på ett endaste besök hos BM. Däremot på alla ultraljud. Men där har han nog en baktanke. Han vill inte att vi ska kolla innan om det är kille eller tjej.
    Han har en kusin som fick sitt första barn i oktober. De kollade vid två UL och det var en flicka. Så rummet nålades rosa och massa med kläder med blommor, spetts och bas rosa köptes in. Även vagnen och bilstol vart helrosa. Namnet var klart sen länge. Det skulle bli en liten Hanna.
    Så Johannes åkte hem i sin fina rosa overall till sitt rosa rum.
    Har inte vetat om de tidigare barnen heller. Och de blev tjejer alla tre. Men denna gång är jag inte alls lika säker.
    Namn som jag önskar är Nova eller Theo. Maken är inte helt övertygad ännu.
    Känner igen det där. vi kanske kan gå tillsammans? JAg kan ju gå som din plus 1 ;)
  • minahjärtan0609
    qatteriin skrev 2015-12-07 16:11:28 följande:

Jag känner också märkligt nog att jag inte är otålig... Trots värken och hur jäkla tungt det är. Barnmorskan log när jag sa att det är sista gången jag är gravid, hon konstaterade att man inte ska ta såna beslut i det här skedet av graviditeten och det har hon nog rätt i. Men jag kan inte se mig själv med fler än två barn och jag tror verkligen inte jag skulle känna att det vore värt det, med all skräck första halvan och smärta andra halvan. Aldrig lugnt liksom.

Men jag har så svårt att förstå att det bara är en dryg månad kvar till bf. Jag är som fortfarande inställd på "Axel-tid" och han är ju född i mars, så jag är två månader efter i huvudet... haha! Men det gör inte så mycket för då kommer jag kanske inte bli lika frustrerad om jag går över tiden.

Man ska aldrig säga aldrig Vi var väldigt klara med våra två barn och sen en dag så kom bebissuget som en blixt, hos oss båda som tur var.
  • Seven Costanza
    amalie79 skrev 2015-12-07 08:37:23 följande:

Majken är på min lista också, men inte på sambons :)

Lustigt att du säger Viola för det heter min mamma i andranamn- det hette nämligen min mormor som gick bort i höstas. Grejen är att mormor var en mycket speciell människa som inte alltid behandlade sina barn väl, hon var väldigt egoistisk och tja, en komplex person som aldrig riktigt fick frid i själen medan hon levde.

Fint namn, komplicerad kvinna

Vad gillar sambon för namn då?

Nej om man ska namnge efter en släkting vill man nog att det ska kännas hundra procent rätt så då hade jag nog inte valt Viola efter vad du beskriver. Låter lite som min bortgångna farmor så jag förstår vad du menar.
  • himw

Bf lista:

himw: bf 3 jan, första barnet, Kalmar

Minahjärtan0609: bf 6 jan, tredje barnet, flicka

CarolinaH: bf 9 jan, fjärde barnet, Stockholm

Blgebo: bf 11 jan, femte barnet, pojke

MeEmma: bf 15 jan, fjärde barnet, pojke

WiMe06: Bf 17 jan, tredje barnet, flicka, Kalmar

qatteriin: bf 17 jan, andra barnet, flicka, Örebro

Eleonor01: bf 22 jan, andra barnet, flicka

Mirakelspektakel: bf 29 jan, 1 barnet, flicka

• Seven Costanza
    Blgebo skrev 2015-12-07 13:26:04 följande:

Den lille killen i magen verkar inte ha förstått att det ska bli trångt, han rör sig värre än någonsin. Jag har inte fått sova något på hela natten, helgalen är han. Slänger sig från sida till sida, och sedan rakt ut. Känner kroppsdelarna jättetydligt genom magen. 34+6 idag. Jag som inte varit direkt mer kissnödig än i vanliga fall, har nu fått börja springa på toa för att han studsar på blåsan. 

Namn är supersvårt... Träffar ju så många barn på BB, och de namn som är väldigt vanliga går bort. Hade förslag på flicknamn, men nu är det ju en pojke, så det blir svårare. Hans syster, som blir tre i januari (och heter Hedvig, en dam med mycket egen vilja), hävdar bestämt att bebisen heter Gunvald. Hon blir så arg när vi försöker säga att han nog inte ska heta det... Jag har funderat på Vidar, Alve, Arvid, Edward...men de är alla oerhört vanliga så det känns inte jättekul och inte helt rätt. Men det är ju ett tag kvar att fundera som tur är Har funderat på släktnamn, de andra har något av sina namn hämtade från släkten, men i stort sett alla förnamn är upptagna redan. Samma förnamn som min pappa, eller som min kusins barn blir för nära. 

Hjalmar kanske? Eller Tage, det tycker jag är fräckt.
  • qatteriin
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-07 16:45:59 följande:

Man ska aldrig säga aldrig Vi var väldigt klara med våra två barn och sen en dag så kom bebissuget som en blixt, hos oss båda som tur var.

Bebissuget kan nog komma, men gravid fixar jag inte, sex gånger får räcka! Och då har fyra av dem ändå slutat innan vecka 12. Men hade det inte varit för den detaljen så hade jag antagligen inte känt mig lika färdig, trots att jag är så handikappad nu. Det fysiska är ändå lättare att hantera än att leva i flera månader med skräcken för missfall (eftersom man får absolut noll stöd från vården för upprepade missfall efter att de väl gjort utredning).
  • Seven Costanza

himw: bf 3 jan, första barnet, Kalmar

Minahjärtan0609: bf 6 jan, tredje barnet, flicka

Seven Costanza: bf 8 jan, första barnet, pojke

CarolinaH: bf 9 jan, fjärde barnet, Stockholm

Blgebo: bf 11 jan, femte barnet, pojke

MeEmma: bf 15 jan, fjärde barnet, pojke

WiMe06: Bf 17 jan, tredje barnet, flicka, Kalmar

qatteriin: bf 17 jan, andra barnet, flicka, Örebro

Eleonor01: bf 22 jan, andra barnet, flicka

Mirakelspektakel: bf 29 jan, första barnet, flicka

• MeEmmA
    qatteriin skrev 2015-12-07 16:05:57 följande:

Jag flyttade på dig MeEmma så det hamnade i datumordning. :) Men det var ju inte meningen att det skulle bli dubbelt radavstånd...

Haha, kom på det också :) tack för att du tänkte mer än mig!
  • Nettiis
    mirakelspektakel skrev 2015-12-07 16:45:28 följande:
    Känner igen det där. vi kanske kan gå tillsammans? JAg kan ju gå som din plus 1 ;)
    Jag kan ha råkat bokat för mig o sambon två gånger gravid hjärnan är inte alltid med! Haha! Vad kul med fler som ska dit på onsdag!

Vi är inställda på att det kan bli en kille så vi har inte köpt så mycket "flickiga" saker iaf. Och har några killnamn i bakhuvudet.. Men visst skulle det vara snopet att komma hem med en liten pojke när barnmorskan som gjorde ul sa att hon var extremt säker men inte fick säga till 100%..
Svar på tråden BF Januari 2016 :)