• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    SweetSugarGirl skrev 2015-12-08 15:11:38 följande:

Hej! Får man hoppa in här som en nykomling? ????

Jag väntar mitt fjärde barn med bf 9 januari. Dock så har jag haft förvärkar sedan i lördags och idag är dom riktigt jobbiga så det finns en chans att han kommer snart redan.

Mina andra barn är Harry 5 år, William 3 år och Oscar snart 2 år. Liten i magen ska heta Erik.

Välkommen! Klart du får hänga på här

Oj, många som börjar känna av förvärkar, hoppas det lugnar ner sig så era bebisar får stanna kvar å gotta sig ett par veckor till iallafall.
  • amalie79
    fruthomas skrev 2015-12-08 14:18:02 följande:

Är det någon som har packat bb-väskan än? Jag har ju redan genomgått detta två gånger, men kommer ändå inte ihåg vad jag ska packa.. 

Har inte ens tänkt tanken,eller vilken väska jag ska använda, inte köpt hälften och inte tvättat. Håller tummarna för att jag hinner det när jag slutar jobba 18/12
  • minahjärtan0609
    SweetSugarGirl skrev 2015-12-08 16:20:30 följande:
    Min slempropp gick bara med 1an och trean. Med ettam gick den 2 dagar innan han föddes och med trean släppte den den i omgångar ända från vecka 30 typ :p. Med tvåan såg jag den aldrig och jag tror inte jag kommee göra det den här gången med.

Förvärkarna är ju så olika för alla, jag vet ayy dom här värkarna är mer än bara träning för de är regelbundna,täta och är jobbiga att ha.

Mina förvärkar är annars bara vanliga sd typ ?
    Tack! Jo precis så känns mina. Ska bli spännande att se hur detta fortsätter.
  • Seven Costanza
    Hame skrev 2015-12-08 08:23:45 följande:

Roligt att du föreslår det! Vi har bestämt Tage som andra namn sedan länge efter min mans farfar och sedan funderar vi på Hjalmar som tilltalsnamn efter min farfar 

Se där! Jag måste vara synsk
  • Seven Costanza
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-08 14:28:53 följande:

Åh på BF! Det var coolt! Ja, man räknar ju med att andra barnet kommer som första! Jag hade BF 15/12-13 å 31/12-15 tittade hon ut :) räknar med att gå över lika länge denna gång, även om jag hoppas på att denna vill komma tidigare :)

Alltså är det jag som är trög eller? Jag läser dina datum som att hon var beräknad 15/12 2013 men kom ut 31/12 2015, det var en lång graviditet det Hur menade du?
  • qatteriin

Jag och sonen har pysslat lite ikväll, jag orkade, wohoo! Så nu är det bäst att det blir en Sally! Glad att jag fick till att göra en eftersom sonen fick en som förstaplagg.

• MeEmmA
    Seven Costanza skrev 2015-12-08 17:23:01 följande:
    Alltså är det jag som är trög eller? Jag läser dina datum som att hon var beräknad 15/12 2013 men kom ut 31/12 2015, det var en lång graviditet det Hur menade du?
    Jag tror hon menar bf 151213 och bebis kom 151231... Kanske :)

Jag vill ha en ny väska och därför har jag inte packat något än... Känner att jag behöver något stort och rymligt så jag får plats med saker åt båda barnen. Var missnöjd med min förra Skötväska, var så mycket fack i den att man nästan inte fick plats med något. Nu kör jag på en liten ryggsäck som ligger i sidokorgen på vagnen, men det kommer ju inte att fungera.
    Har plockat fram bebiskläder iaf och gjort iordning lite hyllor åt bebis. Ska titta på säng imorgon också! Men jag har inte hittat några kläder lillen ska ha på BB och hem.
    Fyndade idag också, handlade på Willys och dom hade rabattkuponger med värdet 25kr på valfri Pampers newborn, storlek 1 kostar 33kr (för 24st), med avdragen rabatt betalade jag 8kr! Ska dit och handla mer :)

Idag har min mage sjunkit ner som bara den, har även fått påpekanden om det. Har också känt ett väldigt tryck i baken, det har jag inte varit med om innan. Och förvärkar börjar göra sig kända också. Men oroar mig inte för att få för tidigt, ingen annan har gjort det så denna stannar nog ett tag till också.
  • qatteriin
    SweetSugarGirl skrev 2015-12-08 15:11:38 följande:

Hej! Får man hoppa in här som en nykomling? ????

Jag väntar mitt fjärde barn med bf 9 januari. Dock så har jag haft förvärkar sedan i lördags och idag är dom riktigt jobbiga så det finns en chans att han kommer snart redan.

Mina andra barn är Harry 5 år, William 3 år och Oscar snart 2 år. Liten i magen ska heta Erik.

Välkommen in! Finns en nygjord bf-lista några sidor bak ifall du vill skriva in dig.
  • MeEmmA
    qatteriin skrev 2015-12-08 19:26:33 följande:

Bilden gör inte riktigt färgerna och glittret rättvisa nu när det är så mörkt. :-P

Ser ju inte bilderna på appen så jag var tvungen att gå in på hemsidan o kolla och så fin! Jag gillar verkligen namnet också!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)