• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • minahjärtan0609
    qatteriin skrev 2015-12-07 17:29:27 följande:

Bebissuget kan nog komma, men gravid fixar jag inte, sex gånger får räcka! Och då har fyra av dem ändå slutat innan vecka 12. Men hade det inte varit för den detaljen så hade jag antagligen inte känt mig lika färdig, trots att jag är så handikappad nu. Det fysiska är ändå lättare att hantera än att leva i flera månader med skräcken för missfall (eftersom man får absolut noll stöd från vården för upprepade missfall efter att de väl gjort utredning).

Då förstår jag precis. Jag har fått ett missfall ( precis innan denna grav) och det var hemskt. Kan bara föreställa mig hur jobbigt det måste varit att få det 4 gånger!
  • Seven Costanza
    qatteriin skrev 2015-12-07 19:30:18 följande:

Jobbigt med såna stora grejer att fixa innan! Jag förstår att du inte har bråttom att få ut honom. Nä det är nog inte värt att ställa in sig på att orka skriva hemtenta då, men man vet ju aldrig, kanske får världens fart! Nä den där första veckan kan vara rätt tuff. Jag är glad att jag kände till babyblues/tredagaragråten när den slog till så jag slapp tro att jag var på väg att bli galen. Jag är van vid starka känslostormar men just det var nåt extremt starkt för mig. Men jag vet att det inte är så för alla.

Ja det är jobbigt faktiskt, jag hade inte räknat med att det skulle vara SÅ många moment kvar i december-januari. Jag har följande deadlines kvar fördelade på två delkurser, dk 3 och dk 4, *tyck gärna lite synd om mig*: tenta dk 3 9/12, inlämning dk 3 16/12, inlämning dk 4 23/12, inlämning dk 4 13/1, inlämning dk 3 14/1, inlämning dk 3 21/1, inlämning dk 4 24/1.

SJU examinationer kvar alltså, är det bara jag eller är det sjukt jäkla mycket? Alla är ordinarie examinationer så det är inte så att jag har omtentor efter mig, ändå är det så mycket! Det är bara inlämningarna med deadline 14/1 och 21/1 som inte kommer ut förrän en vecka i förväg så det är de som "ligger i vägen" kring BF. Till de andra inlämningarna kommer instruktionerna ut nu under december så dem tänkte jag försöka göra före nyår. Men jag är beredd på att det troligen inte kommer gå att bli färdig med hela kursen inom avsedd tid utan att jag får göra vissa grejer vid omtentamentiden i februari/mars. Känns dock surt.

Jag har hört talas om baby blues så jag är väl beredd på det men man får ju hoppas att man slipper. Just nu känns det bara som att det där har jag inte tid med, men jag fattar ju att det inte funkar så.
  • qatteriin
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-07 19:46:44 följande:

Då förstår jag precis. Jag har fått ett missfall ( precis innan denna grav) och det var hemskt. Kan bara föreställa mig hur jobbigt det måste varit att få det 4 gånger!

Ja det är obeskrivligt, särskilt de som var innan sonen. När man inte vet om man nånsin kommer lyckas. Klart, det var inte kul förra gången heller precis dagarna innan jul dessutom. Jag är inte beredd att ge mig på det igen helt enkelt, för har man väl satt igång att försöka få ett barn till så är man ju inställd på det och då går det liksom inte bara att strunta i det om man får missfall. Så hellre då att inte ställa in sig på det känner jag, om det inte blir absolut nödvändigt då.
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-07 19:50:41 följande:

Ja det är jobbigt faktiskt, jag hade inte räknat med att det skulle vara SÅ många moment kvar i december-januari. Jag har följande deadlines kvar fördelade på två delkurser, dk 3 och dk 4, *tyck gärna lite synd om mig*: tenta dk 3 9/12, inlämning dk 3 16/12, inlämning dk 4 23/12, inlämning dk 4 13/1, inlämning dk 3 14/1, inlämning dk 3 21/1, inlämning dk 4 24/1.

SJU examinationer kvar alltså, är det bara jag eller är det sjukt jäkla mycket? Alla är ordinarie examinationer så det är inte så att jag har omtentor efter mig, ändå är det så mycket! Det är bara inlämningarna med deadline 14/1 och 21/1 som inte kommer ut förrän en vecka i förväg så det är de som "ligger i vägen" kring BF. Till de andra inlämningarna kommer instruktionerna ut nu under december så dem tänkte jag försöka göra före nyår. Men jag är beredd på att det troligen inte kommer gå att bli färdig med hela kursen inom avsedd tid utan att jag får göra vissa grejer vid omtentamentiden i februari/mars. Känns dock surt.

Jag har hört talas om baby blues så jag är väl beredd på det men man får ju hoppas att man slipper. Just nu känns det bara som att det där har jag inte tid med, men jag fattar ju att det inte funkar så.

Åh fy farao vad mycket! Det låter helt vansinnigt! Jag har bara haft en kurs i taget under programmet, vet att jag hade parallella delkurser när jag läste nån fristående kurs men det är ju skitjobbigt. Och så flera examinationer på samma delkurs också! Sadistisk lärare. :-P Jag är så glad att jag fick skickat in min hemtenta i söndags och att jag hoppade av kursdagarna jag skulle ha varit på nu måndag-tisdag. Hade varit skönt att kunna gå klart men kroppen går inte med på det, som tur är får jag hoppa in nästa gång de kör kursen.

Nä det funkar ju inte så tyvärr, hade varit skönt annars! Men bara att hoppas att det blir milt!
  • Seven Costanza
    qatteriin skrev 2015-12-07 20:10:57 följande:

Åh fy farao vad mycket! Det låter helt vansinnigt! Jag har bara haft en kurs i taget under programmet, vet att jag hade parallella delkurser när jag läste nån fristående kurs men det är ju skitjobbigt. Och så flera examinationer på samma delkurs också! Sadistisk lärare. :-P Jag är så glad att jag fick skickat in min hemtenta i söndags och att jag hoppade av kursdagarna jag skulle ha varit på nu måndag-tisdag. Hade varit skönt att kunna gå klart men kroppen går inte med på det, som tur är får jag hoppa in nästa gång de kör kursen.

Nä det funkar ju inte så tyvärr, hade varit skönt annars! Men bara att hoppas att det blir milt!

Tack, skönt att höra att någon mer tycker att det är helt överdrivet! Det är en helt vanlig A-kurs 1-30 HP men på arbetsmängden kan man ju tro att det är en doktorandkurs... Varje inlämning har hittills inte varit så stor så jag hoppas att det inte ändras, men jag tycker det är sjukt att ha så många inlämningsdatum att förhålla sig till. Det är det som stressar känner jag. Men jag ska som sagt försöka göra allt i förväg så att det i januari bara är två inlämningar kvar. De instruktionerna kommer ut exakt en vecka innan inlämningarnas deadline så dem kan man inte göra i förväg.

Duktigt att du skickade in hemtentan! Klappa dig själv på axeln! Man ska lyssna på kroppen, klokt val med kursdagarna ändå tycker jag. Själv känner jag ju dock tvärtom att eftersom jag mår så bra så borde jag ju kunna göra klart - jag blir ju dock lite matt när jag vet att det är hundratusen grejer kvar.
  • MeEmmA
    Seven Costanza skrev 2015-12-07 19:50:41 följande:

Oj, det var verkligen en hel del du ska få gjort! Det är starkt jobbar om du lyckas med allt, men mitt råd är att inte vara för hård mot dig själv. Jag studerade förra året när jag fick min pojk på heltid och trodde att jag skulle kunna fortsätta. Pressade mig själv till att vara med på allt obligatoriskt första veckorna, men när hemtentan kom så gav jag upp helt. Blev alldeles för mycket med sömnbrist, press på mig själv o sånt så att då bestämde jag att ta studieuppehåll och enbart fokusera på mina barn. Vilket jag är glad för nu i efterhand. Har gjort hemtentan, vfu och är nästan klar att lämna in en uppsats i lugn och ro medan min sambo har varit pappaledig. Är glad för att jag tog det beslutet förra året nu, hade inte vunnit något på att köra på då och nu är det gjort :)
    Men som sagt, fungerar det för dig så kör på, men var rädd om dig.
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-07 20:27:03 följande:

Tack, skönt att höra att någon mer tycker att det är helt överdrivet! Det är en helt vanlig A-kurs 1-30 HP men på arbetsmängden kan man ju tro att det är en doktorandkurs... Varje inlämning har hittills inte varit så stor så jag hoppas att det inte ändras, men jag tycker det är sjukt att ha så många inlämningsdatum att förhålla sig till. Det är det som stressar känner jag. Men jag ska som sagt försöka göra allt i förväg så att det i januari bara är två inlämningar kvar. De instruktionerna kommer ut exakt en vecka innan inlämningarnas deadline så dem kan man inte göra i förväg.

Duktigt att du skickade in hemtentan! Klappa dig själv på axeln! Man ska lyssna på kroppen, klokt val med kursdagarna ändå tycker jag. Själv känner jag ju dock tvärtom att eftersom jag mår så bra så borde jag ju kunna göra klart - jag blir ju dock lite matt när jag vet att det är hundratusen grejer kvar.

Oj jösses på en A-kurs också! Väldigt mastigt! Ja det är ju inte nödvändigtvis arbetsmängden som är det viktiga, har man en enda uppgift så är det ju sällan lika utmattande som flera mindre eftersom man lättare kan lägga allt fokus på det stora då... Ja men du får vara lite schysst mot dig själv också, hade du fått uppgifterna i god tid innan så hade du ju lätt fixat det men när det är sån begränsad tid och samtidigt som bf så är det ju nästan omöjligt att få ihop ekvationen.
  • amalie79

himw: bf 3 jan, första barnet, Kalmar

Minahjärtan0609: bf 6 jan, tredje barnet, flicka

Seven Costanza: bf 8 jan, första barnet, pojke

CarolinaH: bf 9 jan, fjärde barnet, Stockholm

Blgebo: bf 11 jan, femte barnet, pojke

MeEmma: bf 15 jan, fjärde barnet, pojke

Amalie79: bf 15 jan, första barnet, ? på kön

WiMe06: Bf 17 jan, tredje barnet, flicka, Kalmar

qatteriin: bf 17 jan, andra barnet, flicka, Örebro

Eleonor01: bf 22 jan, andra barnet, flicka

Mirakelspektakel: bf 29 jan, första barnet, flicka

• Eleonor01
    amalie79 skrev 2015-12-07 20:53:43 följande:

himw: bf 3 jan, första barnet, Kalmar

Minahjärtan0609: bf 6 jan, tredje barnet, flicka

Seven Costanza: bf 8 jan, första barnet, pojke

CarolinaH: bf 9 jan, fjärde barnet, Stockholm

Blgebo: bf 11 jan, femte barnet, pojke

MeEmma: bf 15 jan, fjärde barnet, pojke

Amalie79: bf 15 jan, första barnet, ? på kön

WiMe06: Bf 17 jan, tredje barnet, flicka, Kalmar

qatteriin: bf 17 jan, andra barnet, flicka, Örebro

Eleonor01: bf 22 jan, andra barnet, flicka

Mirakelspektakel: bf 29 jan, första barnet, flicka

Känns som om du tappade några.... 19.26 ligger sista listan med fler på. Inloggad bevis mobil så kan inte hjälpa dig tyvärr
  • WiMe06

Seven costanza - herregud, vilket jobb du gör, helt otroligt jag har typ gett upp mitt känns det som. Har varken ork eller lust just nu, det var liksom som att köra in i en vägg när jag gick hem och man under hur trött man egentligen är. Jag är så otroligt tacksam för den här graviditeten, det känns som den inte kunde kommit lägligare i mitt liv. Hade jag fortsatt i samma tempo som jag gjorde innan jag fick hem hade jag nog nått den där berömda väggen. Är imponerad av dig som kör på starkt jobbat.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)