• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79

[quote=76091976][quote-nick]Eleonor01 skrev 2015-12-07 21:04:00 följande:[/quote-nick]Känns som om du tappade några.... 19.26 ligger sista listan med fler på. Inloggad bevis mobil så kan inte hjälpa dig tyvärr[/quote

Oj då. Jag var borta från listorna ikväll därför försökte jag igen. Men kanske blev tokigt sitter också med iPhone

• WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-07 19:27:48 följande:
    Varför skulle du inte vågat det? Hihi det ser så roligt ut när det är så skevt! Jag är lite besviken på att jag inte lyckats få nån bra filmsnutt på när bebisen rör sig, har roliga filmer från förra gången som Axel älskar att kolla på.
    Näe, det bar nog mest stundens ingivelse att man ser så ocharmig ut i den vinkeln. Ja, magen ser helt sne ut, en liten skidbacke, haha. Jag har inte heller lyckats få till nån filmsnutt, hade varit kul å få det innan mini behagar titta ut.
  • amalie79

himw: bf 3 jan, första barnet, Kalmar

Minahjärtan0609: bf 6 jan, tredje barnet, flicka

FrökenBlå: bf 6 jan, andra barnet, Växjö

Seven Costanza: bf 8 jan, första barnet, pojke

CarolinaH: bf 9 jan, fjärde barnet, Stockholm

Blgebo: bf 11 jan, femte barnet, pojke

MeEmma: bf 15 jan, fjärde barnet, pojke

Amalie79: bf 15 jan, första barnet,?

WiMe06: Bf 17 jan, tredje barnet, flicka, Kalmar

qatteriin: bf 17 jan, andra barnet, flicka, Örebro

Eleonor01: bf 22 jan, andra barnet, flicka

Nettiiiis: bf 28 jan, första barnet, flicka

Mirakelspektakel: bf 29 jan, första barnet, flicka

Nej det var nog den senaste listan ändå men här är den igen.

• amalie79

Min bebis har haft massa skumt för sig idag. Tror den ligger och trycker ner sig, på frukostrasten idag så började hela ungen skaka som en liten motor, fötterna bankade i sidan och neråt så dunkade det också. Gjorde inte ont men en väldigt lustig känsla. Sen följdes det av sammandragningar med mage som fotboll och ilande i ljumskarna av och till så nu verkar det hända lite grejer. Läskigt men allt som inte gör ont kan jag stå ut med typ.

• Seven Costanza

Tack till alla som orkat läsa mitt gnäll och peppa! Jag har tidigare läst 12 universitetsterminer men är verkligen helt förstummad över hur mycket det är att göra på den här kursen. Jag läser nu på en mindre högskola och jag undrar om de kanske har lite mindervärdeskomplex eller så vill de inte ha några studenter på B-kursen... De flesta brukar ju ändå starta lite halvmjukt på A-kursen för att inte skrämma bort studenter. Eller så har jag glömt hur mycket det var att göra för det är ju några år sedan jag tog examen.

Anledningen till att jag vill bli klar är att jag har sökt till B-kursen på en annan högskola som förhoppningsvis är rimligare, och den är upplagd på halvfart med en delkurs i taget (två per termin). Jag KAN påbörja den till hösten istället men jag tänkte att OM jag får en bebis som bara sover så vore det ju bra att kunna börja på B-kursen redan nu i januari, för då kanske jag skulle hinna läsa C-kursen nästa vår så att jag blir behörig i det ämnet tills jag kommer tillbaka till Sverige. Annars måste jag ändå läsa resten under tiden jag jobbar. Känns väl lite som pest eller kolera kanske.

• amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-12-07 21:36:23 följande:

Tack till alla som orkat läsa mitt gnäll och peppa! Jag har tidigare läst 12 universitetsterminer men är verkligen helt förstummad över hur mycket det är att göra på den här kursen. Jag läser nu på en mindre högskola och jag undrar om de kanske har lite mindervärdeskomplex eller så vill de inte ha några studenter på B-kursen... De flesta brukar ju ändå starta lite halvmjukt på A-kursen för att inte skrämma bort studenter. Eller så har jag glömt hur mycket det var att göra för det är ju några år sedan jag tog examen.

Anledningen till att jag vill bli klar är att jag har sökt till B-kursen på en annan högskola som förhoppningsvis är rimligare, och den är upplagd på halvfart med en delkurs i taget (två per termin). Jag KAN påbörja den till hösten istället men jag tänkte att OM jag får en bebis som bara sover så vore det ju bra att kunna börja på B-kursen redan nu i januari, för då kanske jag skulle hinna läsa C-kursen nästa vår så att jag blir behörig i det ämnet tills jag kommer tillbaka till Sverige. Annars måste jag ändå läsa resten under tiden jag jobbar. Känns väl lite som pest eller kolera kanske.

Nej det låter onekligen mycket. Tycker du tänker rätt ang vårtermin, hade hellre testat än inte, som du säger så vet man inte vilken bebis man får.
  • mitthemligajag
    Blgebo skrev 2015-12-07 13:26:04 följande:

Den lille killen i magen verkar inte ha förstått att det ska bli trångt, han rör sig värre än någonsin. Jag har inte fått sova något på hela natten, helgalen är han. Slänger sig från sida till sida, och sedan rakt ut. Känner kroppsdelarna jättetydligt genom magen. 34+6 idag. Jag som inte varit direkt mer kissnödig än i vanliga fall, har nu fått börja springa på toa för att han studsar på blåsan. 
    Namn är supersvårt... Träffar ju så många barn på BB, och de namn som är väldigt vanliga går bort. Hade förslag på flicknamn, men nu är det ju en pojke, så det blir svårare. Hans syster, som blir tre i januari (och heter Hedvig, en dam med mycket egen vilja), hävdar bestämt att bebisen heter Gunvald. Hon blir så arg när vi försöker säga att han nog inte ska heta det... Jag har funderat på Vidar, Alve, Arvid, Edward...men de är alla oerhört vanliga så det känns inte jättekul och inte helt rätt. Men det är ju ett tag kvar att fundera som tur är Har funderat på släktnamn, de andra har något av sina namn hämtade från släkten, men i stort sett alla förnamn är upptagna redan. Samma förnamn som min pappa, eller som min kusins barn blir för nära. 

Hahaha va roligt med gunvald!!!!! Vad har hon fått de ifrån? Antar att hon inte är något Beck-film- fan än så länge!! Jobbar du på bb i Falun? :)
  • Bubblor

himw: bf 3 jan, första barnet, Kalmar
    Minahjärtan0609: bf 6 jan, tredje barnet, flicka
    FrökenBlå: bf 6 jan, andra barnet, Växjö
    Seven Costanza: bf 8 jan, första barnet, pojke
    CarolinaH: bf 9 jan, fjärde barnet, Stockholm
    Blgebo: bf 11 jan, femte barnet, pojke
    MeEmma: bf 15 jan, fjärde barnet, pojke
    Amalie79: bf 15 jan, första barnet,?
    WiMe06: Bf 17 jan, tredje barnet, flicka, Kalmar
    qatteriin: bf 17 jan, andra barnet, flicka, Örebro
    Bubblor: Bf 18 jan, första barnet, överraskning, Örebro
    Eleonor01: bf 22 jan, andra barnet, flicka
    Nettiiiis: bf 28 jan, första barnet, flicka
    Mirakelspektakel: bf 29 jan, första barnet, flicka

• Seven Costanza
    amalie79 skrev 2015-12-07 22:03:37 följande:

Nej det låter onekligen mycket. Tycker du tänker rätt ang vårtermin, hade hellre testat än inte, som du säger så vet man inte vilken bebis man får.

Det är orimligt mycket men jag vill åtminstone försöka göra klart och ha bra förutsättningar att inom rimlig tid göra klart även kommande två terminer, för annars känns ju allt förgäves. Dock funderar jag på hur det skulle funka med B-kursen rent praktiskt för egentligen vet jag ju inte förrän jag har fått bebisen och är klar med A-kursen ifall jag kommer orka påbörja B-kursen... Men samtidigt skulle jag ju behöva beställa kurslitteraturen till B-kursen i god tid om den ska skickas hit. Jaja, som min svärmor brukar säga: "det ordnar sig med skridskor, bara det blir is" . Jag är inte så duktig på att se tiden an, jag vill alltid ha en plaaan.
  • CarolinaH
    mirakelspektakel skrev 2015-12-07 16:45:28 följande:
    Känner igen det där. vi kanske kan gå tillsammans? JAg kan ju gå som din plus 1 ;)
    Maken ska göra ett sista försök i morgon om och se om han kan komma ifrån. Annars kan du absolut vara min +1
Svar på tråden BF Januari 2016 :)