• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-12-08 13:43:02 följande:

Jag håller helt med. Dessutom varför hämtar du överhuvudtaget? Kan inte din man göra det? Är ju inte direkt så många veckor det handlar om...

I så fall måste vi ändra schemat så sonen går en timme längre, och det måste man göra med två veckors varsel så det blir ändå rätt meningslöst. Och så långa dagar som han ändå går så känns det inte bra, han går 7-16 som det är nu och jag skulle inte palla att ha honom där 7-17 när jag är hemma från halv ett. Maken fick ju jobb hux flux ungefär samtidigt som jag blev sjukskriven, så från att ha gått 15 timmar i veckan fick sonen börja 9 timmar per dag, tufft för alla inblandade. Men snart är det som tur är över med den biten. Det jobbiga är inte att ha honom hemma utan att hämta honom...
  • qatteriin
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-08 12:56:15 följande:

Ja bums iväg till läkaren och försök få en sjukskrivning. Jag bävar själv för hur det ska bli efter torsdag då min vecka är slut. Tänkte ringa vct i morgon och be om en läkare som vill sjukskriva mig nej men helt seriöst så känns det orimligt att jobba.

Jag har även börjat få riktiga värkar. De kommer och går och sotter i ryggen. Ni som fött nyligen eller har bättre minne än vad jag har, hur länge brukar man ha såna här värkar innan det är dags? Jag tycker det känns som om detskullevara dags vilken dag som helst, kan inte fatta att jag kanske ska gå med värkar i en månad till!

Jag har ju tack och lov sjukskrivning halvtid i alla fall, heltid hade jag inte överlevt!

Jag hade ju i princip inga förvärkar med sonen, aldrig några som gjorde ont. Har förstått att det är vanligare för varje graviditet. En kompis hade smärtsamma förvärkar från typ v 27 men då fick de åka in och stoppa förlossningen några gånger eftersom det påverkade tappen... Det är nog väldigt individuellt men om de gör så ont så kke du ska kolla upp det?
  • qatteriin

Jag får också sjukskrivning via läkaren som är kopplad till mvc, men mvc ligger på vc och läkaren jobbar på vc så ingen större skillnad här. Förutom att han bara verkar ha tider för mvc på onsdagar, haha!

• fruthomas
    Hame skrev 2015-12-08 08:23:45 följande:
    Roligt att du föreslår det! Vi har bestämt Tage som andra namn sedan länge efter min mans farfar och sedan funderar vi på Hjalmar som tilltalsnamn efter min farfar Glad
    Så fina namn alla har. Vi är bara överens om att det blir ett ovanligt namn (inte topp 100 å gärna ännu ovanligare), det ska gärna vara internationellt och ändå lite fornnordiskt. Våra första grabbar heter Dexter och Walter så vi har lite att leva upp till känns det som. Vi hade Viking som en gemensam favorit på en pojke, men så fick min systerson (nu 7 veckor gammal) heta det i mellannamn..
  • fruthomas
    Hame: bf 29/1, andra barnet, Falkenberg, pojke

FruThomas: bf 2 jan, tredje barnet, vet ej kön, Falköping

himw: bf 3 jan, första barnet, Kalmar 

Minahjärtan0609: bf 6 jan, tredje barnet, flicka 

FrökenBlå: bf 6 jan, andra barnet, Växjö 

Seven Costanza: bf 8 jan, första barnet, pojke 

CarolinaH: bf 9 jan, fjärde barnet, Stockholm 

Blgebo: bf 11 jan, femte barnet, pojke 

MeEmma: bf 15 jan, fjärde barnet, pojke 

Amalie79: bf 15 jan, första barnet,? 

Förstaförsökaren26: bf 16 jan, andra barnet, Örebro

WiMe06: Bf 17 jan, tredje barnet, flicka, Kalmar 

qatteriin: bf 17 jan, andra barnet, flicka, Örebro 

Bubblor: Bf 18 jan, första barnet, överraskning, Örebro 

Eleonor01: bf 22 jan, andra barnet, flicka 

Nettiiiis: bf 28 jan, första barnet, flicka 

Mirakelspektakel: bf 29 jan, första barnet, flicka
  • fruthomas

Är det någon som har packat bb-väskan än? Jag har ju redan genomgått detta två gånger, men kommer ändå inte ihåg vad jag ska packa.. 

• mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-12-08 13:56:36 följande:
    I så fall måste vi ändra schemat så sonen går en timme längre, och det måste man göra med två veckors varsel så det blir ändå rätt meningslöst. Och så långa dagar som han ändå går så känns det inte bra, han går 7-16 som det är nu och jag skulle inte palla att ha honom där 7-17 när jag är hemma från halv ett. Maken fick ju jobb hux flux ungefär samtidigt som jag blev sjukskriven, så från att ha gått 15 timmar i veckan fick sonen börja 9 timmar per dag, tufft för alla inblandade. Men snart är det som tur är över med den biten. Det jobbiga är inte att ha honom hemma utan att hämta honom...
    aha. det förklarar det hela! stort grattis till mannens jobb! Axel har ingen kompis som bor i närheten vars förälder kan hämta Axel samtidigt? Förstår att du inte vill ha honom längre tid än han redan går.
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2015-12-08 08:54:55 följande:
    Så nära det kan bli; han är född på bf. Lite jobbigt för då är jag ju inställd på att nästa också kommer komma då, haha! Du då?
    Åh på BF! Det var coolt! Ja, man räknar ju med att andra barnet kommer som första! Jag hade BF 15/12-13 å 31/12-15 tittade hon ut :) räknar med att gå över lika länge denna gång, även om jag hoppas på att denna vill komma tidigare :)
  • qatteriin
    fruthomas skrev 2015-12-08 14:18:02 följande:

Är det någon som har packat bb-väskan än? Jag har ju redan genomgått detta två gånger, men kommer ändå inte ihåg vad jag ska packa.. 

Jag har packat till en viss del. Ska ner lite kläder till mig, sånt jag fortfarande använder, och nån mer body till bebis. Och kamera och laddare. Sen är jag nog färdig.
    mirakelspektakel skrev 2015-12-08 14:19:08 följande:

aha. det förklarar det hela! stort grattis till mannens jobb! Axel har ingen kompis som bor i närheten vars förälder kan hämta Axel samtidigt? Förstår att du inte vill ha honom längre tid än han redan går.

Ja det är bara tillfälligt via bemanning tyvärr, som vanligt för honom, jag avskyr bemanningsbranschen för man blir ju som livegen... Men det är bättre än inget förstås. Nej vi känner i princip inga här, pratat lite med grannarna när vi ses men dels är jag ju inte så social till att börja med och dels orkar och hinner man inte knyta kontakter så mycket när man jobbar heltid som jag gjort sen vi flyttade hit. Men det är så kort tid kvar så det ska väl gå bra. Blir jag heltidssjukskriven så blir det ju lite lättare för då kan jag ju vila hela dagen emellan.
  • qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-08 14:28:53 följande:

Åh på BF! Det var coolt! Ja, man räknar ju med att andra barnet kommer som första! Jag hade BF 15/12-13 å 31/12-15 tittade hon ut :) räknar med att gå över lika länge denna gång, även om jag hoppas på att denna vill komma tidigare :)

Haha och jag hoppas att min vill komma senare! Eller ja det är väl inte nödvändigt men det vore väl skönt att få lite mer tid mellan jul och födelsedag, haha! Men jag försöker att inte ha för mycket förväntningar alls på nåt.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)