WiMe06 skrev 2015-12-30 07:53:47 följande:
Ja, det är ju inte roligt när det händer. Det verkar vara typiskt för mig för det var vid precis samma vecka detta hände med första sonen. Är det trombyl du ätit då? Jag åt trombyl fram till v 36 men det verkade inte hjälpa hos mig, slapp visserligen hf iallafall.
Har ingenting emot dina frågor det är härligt att vi bryr oss om varandra här inne
Men usch för denna jävla pumpning, jag hatar den, den får mig att bara vilja skita i amningen nästan. Dem vill att man ska dubbelpumpa 6-7 ggr om dagen. Så efter amning och tillmatning inatt har jag fått sitta med pumpen fast man bara vill sova för man vet att det är dags om 2-2,5 timme igen. Men sen vet jag ju att det är för hennes skull men det är jobbigt när det inte riktigt händer ngt.
Haha, ja, hoppas din man slipper förkylningen din men nu måste du väl snart bli av med det där eländet, annars får du föda barn så kanske det går över
Hur känns det nu att vara sjukskriven?
Det är SÅ JÄVLA SKÖNT att vara sjukskriven, haha! Särskilt såklart nu när maken är ledig i mellandagarna så jag måste inte göra så många knop alls. Men plötsligt är jag inte lika mycket gnällkärring längre, och igår orkade jag tillochmed både vara med och storhandla OCH klippa ut jerseyn till babywrapen, äntligen, så kanske orkar jag sy den idag! Känns som jag hinner ikapp lite, thank god.
Japp, Trombyl, eller ja 1/3 barnalbyl... eftersom jag självmedicinerat. Används det som profylax för hf i Sverige också? Jag vet att det används så i Italien och där får alla det som gör ivf dessutom.
Fy farao vad slitsamt det låter med pumpandet!! Men snart borde mjölken rinna till på riktigt va, 1,5 dygn nu, nedräkning...

Vet att syrran kämpade och kämpade med pumpen, hon sa att hon kände sig som en mjölkkossa där hon satt med bägge trattarna på brösten och kämpade mellan amningarna, jag är så glad att jag bara behövt pumpa "för skojs skull". Kan inte vara lätt att få till mjölken heller när du aldrig får vila ordentligt? Iofs vet man ju att man inte får vila med bebis men det är ju bra mycket lättare när man bara har amningen att passa tänker jag. :-/