Inlägg från: Förstaförsökaren26 |Visa alla inlägg
  • Förstaförsökaren26

BF Januari 2016 :)

MeEmmA skrev 2016-01-05 10:07:18 följande:

Jag har varit inne en sväng nu på morgonen och det var ingen vatten avgång vad de kunde se, däremot en kraftig svampinfektion där inne och urinvägsinfektion. Var öppen 2cm och huvud långt ner, men förhoppningsvis hinner jag klart med behandlingarna innan något startar på riktigt. Blä.

Åh så typiskt! Men bra att du åkte in iallafall å du får hjälp nu!!
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-05 13:45:28 följande:
    Ja nu får gärna bebis komma igång och komma ut, för idag fyller kusinen år och det viktigaste var att han fick ha sin födelsedag ifred. Meeeen inga känningar här inte, mer än förvärkarna. Suck! Min kusin och hans sambo fick sin inte så lille son inatt (4,4 kg!) och att se den godingen på bild minskar ju inte längtan direkt!!

Nu har jag snart pallat två dagar själv med sonen, thank god för helgdag i morgon och förskola igen sen för tusan vad kroppen är sliten nu! Jag vill ha min kropp tillbaka och jag är så vansinnigt sugen på att börja träna, hoppas det håller i sig tills när det är möjligt!
    Ja, jag känner samma! Underbart med röd dag imorgon å sen kommer min mormor hit på torsdag medan jag är på aurorasamtal så då får man lite "paus". Min dotter börjar först nästa tisdag pp fsk å jag vet inte om hon ska få gå alls nu fram till BF. Var mkt magsjuka där precis innan jul å det skulle jag inte orka med nu :(
  • Förstaförsökaren26

Alltså igår kom ju världens slemklump å det fortsatte att komma slem under dagen medan idag är det nada!! Kroppen är ju bra konstig! Vill veta när det ska ske ju!!

• Förstaförsökaren26
    Hame skrev 2016-01-06 12:44:00 följande:
    Förra gången kom min bebis två dagar efter slemproppen, så då kanske det blir bebis imorgon för dig ;)
    Ja med dottern så gick den 25-26/12 å hon föddes sen 5 dgr senare men då hade jag passerar BF oxå med nästan 2 veckor. Nu har jag drygt 10dgr kvar till BF å läkaren jag träffat på förlossningen när jag har skrivit min förlossningsplan var inte så optimistisk till att det skulle bli något före BF men vi får se :)
  • Förstaförsökaren26
    Hame skrev 2016-01-06 14:51:46 följande:
    Jag tror att min slempropp gick igår, i två omgångar, men är inte lika säker som jag var förra gången. Undersökte läkaren dig eller var det bara en magkänsla?
    Jag var hos henne förra måndagen å då gick vi igenom min förra förlossning å hur vi tänker inför denna. I och med att jag snittades förra gången så misstänkte hon att mott bäckenen var för trångt å då nämnde hon snitt igen å då sa hon " ja du gick ju över så mkt förra gången så jag tvivlar på att din förlossning startar innan BF". Så jag kan ju tycka att det är lite konstigt sagt av henne. Men men! Åh du hade passerat BF oxå va? Då lär det starta när som helst ju! :)
  • Förstaförsökaren26
    mitthemligajag skrev 2016-01-06 15:56:52 följande:
    Min slemmis har gått i typ 7 dagar nu... Trodde verkligen de skulle ske inom en vecka men de verkar ju inte ske :( säger de igen... Varför kan dom inte följa något slags födoschema alla bebisar haha så man vet
    Ja men Lrhur! Denna eviga väntan å ovisshet! Man blir ju tokig!! Hehe
  • Förstaförsökaren26
    WiMe06 skrev 2016-01-06 16:25:34 följande:

Usch idag är ingen bra dag känner jag. Känner mig inte alls sådär glad som man kanske borde, vet att det är vanligt att vara lite nedstämd första veckan och kanske det har att göra med att allting blev lite som en chock för mig denna ggn. Jag hade nog egentligen inte hunnit förstå att jag faktislt skulle bli mamma igen på riktigt. Jag gick där med min mage och kände alla buffar men att det faktiskt skulle komma en bebis till oss blev mer som en dröm eller vad man ska säga.

Har inte riktigt förstått att hon faktiskt är hos oss. Har dåligt samvete för killarna hela tiden men det tar sin tid med lillan och sådär. Försöker att inte bara sitta med henne när dem är i närheten även om jag bara vill lukta på henne hela tiden. Det bar svårare än jag trodde att involvera grabbarna, men det är väl mkt för att hon är så liten och känslig ännu. Ibland är jag så rädd när jag håller i henne, inbillar mig att jag ska tappa henne eller att hon ska fara illa på ngt annat sätt. Är så rädd att hon ska bli sjuk eller något. Såhär kände jag aldrig med pojkarna. Är det för att man är äldre denna ggn och sista barnet eller varför blir man så olika med barnen?

Nästa vecka börjar mannen jobba, och barnen börjar skolan på torsdag. Farmor och farfar var här en stund idag, dem var och handlade åt oss. Hon frågade om barnen ville sova där ngn natt nästa vecka innan skolan börjar så jag kunde få ngn dag att försöka bara vila och sova när Wendela sover. Jag älskar verkligen min svärmor och svärfar, dem är så fantastiska människor på alla sätt och jag känner mig så otroligt välsignad som har dem.

Det är jobbigt med alla hormoner å känslor i början :( är ju tufft å hantera en nyfödd å sedan syskon! Man är ju bara människa!!
  • Förstaförsökaren26
    Hame skrev 2016-01-06 17:36:17 följande:
    Ska du ha snitt denna gången också eller ska ni prova? Har ni mätt bebis och bäcken? Ja det är bf+8 idag, storebror kom bf+9 :) Har inget hänt tills dess ska vi till förlossningen på tisdag, men jag hoppas verkligen att jag slipper igångsättning.
    Nej, hon skickade ner mig till röntgen direkt å de röntgade bäckenet å det visade att jag inte var för liten. Hon misstänkte de då dottern aldrig trängde ner helt. Så vi ska försöka oss på en vaginal förlossning men vi har skrivit in att märker de vid denna förlossning att bebisen inte tränger ner eller jag stannar upp i öppningsskedet som jag även då gjorde så blir det snitt! Åh då är det hög tid att bebisen kommer nu ju :) men om slemproppen gått då har ni säkert eran skatt här innan veckan är slut :)
  • Förstaförsökaren26
    Caisas skrev 2016-01-06 20:45:57 följande:

Här inne är det full aktivitet ser jag, vad roligt! Jag har ju inte direkt varit aktiv här på väldigt länge, inte sedan juni tror jag. Ville bara uppdatera att vår son föddes den 29e december med planerat kejsarsnitt, han vägde 3570 gram och var 49 cm lång. Helt underbar och med massor av tjockt mörkt hår. <3 

Grattis till alla er som fått era små och lycka till till er andra! 

Stort grattis!! :)
  • Förstaförsökaren26
    WiMe06 skrev 2016-01-07 00:04:16 följande:
    Vad bra att ni har en backup plan om det visar sig att bebis inte tränger ner, måste kännas skönt att vara med på att det kan bli snitt också?
    Ja, det känns jätte bra! Förra gången så pushade de på hårdare å hårdare trots att inget hände alls på flera timmar. Men jag försöker ställa mig in på att det blir en bra förlossning å snart är våran skatt här oxå :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)