Inlägg från: Förstaförsökaren26 |Visa alla inlägg
  • Förstaförsökaren26

BF Januari 2016 :)

Då har man varit hos BM å bebis ligger fortf högt å rörligt! Fick en ny tid den 28/1 dvs 12dgr efter BF å har inte bebisen kommit då så får jag komma till sjukhuset för bedömning 31/1 å väl där antar jag att ett datum för snitt sätts! Usch vill ha ut denna unge nu!! Vet att det är dagar kvar men nu när jag har peppat mig så arbetat mentalt för å klara en vaginal förlossning så känns det så tråkigt om det inte blir så.

• Förstaförsökaren26

Jag kan inte se några bilder :( är det för att jag använder mobilen tro? Ska logga in på datorn sen när jag kommer hem! Vill oxå alla underverk som kommit till världen <3

• Förstaförsökaren26
    elinville skrev 2016-01-12 16:58:20 följande:
    Varför tror du det blir snitt och inte igångsättning?
    Har också bebis högt o rörligt, ska till bm nästa tisdag. Då är jag på bf+1 och kommer få en hinnsvepning om jag är mogen. Hoppas det! Gick över 14 dagar förra gången, men han kom igång i grevens tid av sig själv!
    Jag fick snittas förra gången med dottern så de har sagt att de vill inte sätta igång mig utan antingen så spontanstartar jag själv lr så blir det snitt! Men jag har tid kvar så jag tänker vara optimistisk å tänka att det kommer å starta! :)
  • Förstaförsökaren26
    Lisasmor skrev 2016-01-12 18:34:19 följande:
    Nu har jag pratat med förlossningen ang igångsättning och mig kommer de sätta igång trots tidigare snitt. Dock med gel och inte cytotec, som tydligare är svårare att dosera. Var det nån komplikation med ditt snitt som påverkar deras beslut? Eller handlar det bara om olika riktlinjer? Min igångsättning blir till helgen om bebisen inte kommit ut tills dess. Imorgon ska BM göra hinnsvepning, så hoppas på att det ska funka!
    Nej mitt snitt har läkt fint vad jag vet å det gick bra! Men läkaren ser att min förlossning ska starta självmant annars vill hon snitta!
  • Förstaförsökaren26
    Hame skrev 2016-01-12 20:24:12 följande:

Imorgon 8.30 har vi tid för bedömning om igångsättning Obestämd Ska bebisen komma innan dess får han allt sno sig på... Städerskan har varit här idag, jag har handlat och fyllt både frys och kyl och tvättat och vikt och plockat och vattnat blommor och allt som går att komma på... Panikköpte en ny babysitter på lekmer när jag hade en stund över!

Sedan hade jag ett tröttsamt samtal med min egentligen väldigt snälla pappa som är stand-by att hämta sonen på dagis om det skulle bli av. Jag sa att jag hör av mig så snart jag vet, men var inställd på att hämta,. Tror han frågade tre gånger "åt vilket håll det lutar".

Åh stort lycka till imorgon!! Kommer säkert gå jätte bra!!
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-13 06:41:43 följande:

Alltså jag blir lika besviken varje natt när jag går upp på toa och vattnet inte går. Haha! Men det är ju några dagar kvar till bf...

Känner samma här hehe! Var så besviken( vet att jag tar ut nåt i förskott) att jag gick till sambons jobb å bara den promenaden tog ca 40min med dotter i vagnen å sedan jäkla massa snö som vagnen skulle dras igenom! Hade rejält med sammandragningar när jag väl kom fram å tänkte att inatt då kanske det startar men iiiicke!!

Sen tänkte jag på det här med slemproppen, jag fick ju nåt aom var rejält slemmigt å som snor för 1vecka sen. Men kan det ha varit slemproppen ens om bebisen inte ens trängt ner?! Vet ju att slemproppen kan återbildas.
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-13 08:00:31 följande:
    Haha ja vad gör man inte!! Jag har bm idag så jag måste ut på promenad, men några längre sträckor blir det inte för mig. Räcker att gå till förskolan faktiskt för att få en massa sammandragningar... Men inte hjälper det! :-P

Ja det kan säkert ha varit slemproppen ändå men som sagt, den kan ju återbildas... Så dåligt uttänkt att man inte kan få ett slutdatum från naturen!!
    Ja, tänk så man kunde förbereda sig då. Jag är ju så inställd nu på att gå över 2 veckor. Får försöka tänka att det inte behöver bli så nu. Är ju BF lördag å än är det bara onsdag! Det som är skrämmande/spännande med förlossningar att man aldrig vet hur/när de startar. Men just nu hade jag gärna vetat! :)
  • Förstaförsökaren26
    amalie79 skrev 2016-01-13 09:19:32 följande:

Jaha, typiskt nog så har sambon sedan igår fått hög feber, tungt att andas och förkylning. Och bebis vill bara snutta tutta hela tiden, särskilt på natten, vi somnade runt 02:30, så jag är ju inte till mycket nytta, får försöka iaf ladda om diskmaskinen emellan så att vi har rena glas. O försöka fixa oss någon slags mat i eftermiddag.

Men mest rädd är jag såklart att lille skrutt ska bli sjuk med nu:( man kan skydda honom mot de som kommer hem osv, vi har haft besök av friska människor både söndag o igår o syskonen har tvättat händerna osv. Men jag kan ju inte skydda honom mot hans egen pappa liksom, han har ju redan blivit utsatt för det ändå. Och han måste ju ta honom om jag är på muggen eller ibland har svårt att resa mig om jag suttit på såren för länge. Men i natt sov han i vardagsrummet, men risken är väl att skadan redan är skedd :(

Nu ska jag ruska lite i halvsovande bebis för det gör rinner om ena tutten sen hoppas jag stt vi båda sover lite till.

Åh hoppas att han kryar på sig snart å att bebisen klarar sig från förkylningen!
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-13 10:35:38 följande:

Sådärja, varit hos bm och allt såg bra ut! Bebis ligger långt ner och det låter ju bra det. Jag har så ruggigt stabila värden den här graviditeten så det känns som att nåt bara hakat upp sig, haha, men det är ju bra. Blodtrycket konstant 120/80, bebis hjärtslag ständigt 140, bara sf-måttet som ökar -helt enligt kurvan. Fick en ny tid 25/1, bm poängterade att hon tror det är högst osannolikt att vi ses då, det är ju hoppingivande men jag måste nog försöka ställa in mig på att det blir besök då ändå... För säkerhets skull.

Va skönt att allt såg bra ut! :) nej den tiden tror inte ni behöver gå på! Skönt att du fick en så tidig tid. Jag fick på BF+12. Men nu ska dessa små ut så vi slipper gå på dom tiderna :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)