Inlägg från: Förstaförsökaren26 |Visa alla inlägg
  • Förstaförsökaren26

BF Januari 2016 :)

Hame skrev 2016-01-08 17:06:58 följande:

Nu fick jag igen för att det var så smidigt att lämna honom, tog bara timma att ta på kläderna vid hämtningen! Vid ett tillfälle gick jag ut och stängde dörren medans han skrek på andra sidan, verkligen världens bästa mamma :'( Jag fixar liksom inte att böja mig dubbel, sitta på golvet, upp igen, ner igen. Allt samtidigt som jag har på mig världens termoutstyrsel eftersom jag inte orkar krångla med inte bara hans utan även mina kläder. Pedagogerna måste tycka att jag är.väldigt pedagogisk idag..

Men kunde inte pedagogerna hjälpa dig då? Man kan tycka att när de ser att man är gravid å det är tufft så kan man iallafall erbjuda lite hjälp kan jag tycka!
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-08 19:04:49 följande:
    Håller med! Det har våra fina pedagoger gjort, frågat om de ska hjälpa till och sagt till mig att jag bara ska hojta så hjälper de mig om det behövs.
    Men Lrhur! Jag kan säga att jag har hjälpt föräldrar som kommit för å hämta sina barn tom när jag var gravid med dottern å då gällde det att bära barn till föräldrar å sedan hjälpa dom på med kläderna! Gör så mkt för både barn å föräldrar. Just det jag fasar inför nästa vecka när Dottern ska till fsk. Nej nu kan bebisen titta ut är8 dgr kvar så kom nu lilla vän :) Hur går det för er alla som hade känningar?
  • Förstaförsökaren26
    mitthemligajag skrev 2016-01-09 08:19:03 följande:

Hände ngt sjukt igår... Vi hade en buffalo innan som vi var rätt snabba med att få iväg för att den inte skulle slitas mer på så vi köpte en donkey redan i början på sommaren. Våran tidigare bugaboo köpte vi från Holland eftersom priset var extremt mkt billigare så vi tänkte göra lika vid donkey köpet. Men Ist hittade vi en kvinna som sålde en på blocket och till samma pris som om vi köpt från Holland. Vi ställde tusen frågor och hon talade om att hon hade en vän utomlands som skickade vagnar till henne och så skickade hon vidare men så blev denna över så hon skulle sälja den via blocket. Alla garantier osv blir lika eftersom de har worldwide garanti om man reggar den på hemsidan, samt att stulna föremål eller fejk inte ska gå att registrera! Hon var väldigt trevligt, pratades vid på telefon, skånsk kvinna i 30-40 års åldern, lugn sansad, väldigt välformulerad i tal och text och så var hon extremt noga med att vi skulle ha blocket garanti försäkring som då kostade några procent av priset på vagnen, hon föreslog att vi betalade hälften var av de beloppet vilket blev 2000 kr. Där kände vi att det kändes tryggt, vagnen kom efter en vecka, gick att regga, såg bra ut, garanti papperet kom! Men igår fick vi hem ett brev från polisen och blev förhörda, kvinnan har stulit bla 70 donkey vagnar och är anhållen för grov stöld!!! Hon har stulit vagnar för ett värde över en miljon kronor och en av dom
    Går vi runt med... Tack och lov tar dom inte tillbaka vår vagn då hon tydligen lurat alla på samma sätt, "hon fick en vagn över" och priset 12500 kr var så pass rimligt att ingen av oss köpare kunde tro att det var något konstigt.... Hade vi däremot köpt den för 5000 sa polisen att Vi borde fattat och åkt dit för häleri. Men största paniken var ju, okej kommer ni ta våran vagn nu så står vi hör utan när lillen kommer? Försvinner våra 12500 kr nu? Men han trodde inte det, finns ingen anledning att beslagta 70 vagnar och gör dom de får vi göra anspråk på att få tillbaka dom. Men som sagt, åklagare hade ej sagt ngt om att ta vagnarna i beslag!! Fattar ni nojjan när jag såg vad som stod i brevet hahahahha, trotts att det började med " ni har en gjort något olagligt" man blir ju skit nojig haha!!!!

Gud så olustigt!! Hoppas ni får behålla eran vagn! Såhär nära bebisens ankomst å allt!
  • Förstaförsökaren26

God morgon alla mammor! Eller god morgon tog vi kl 5 men det gör inget fick sova från 21-05 så jag är såå nöjd! Nu är det dags å packa väskan å bege sig till skojlandet så blivande storasyster får leka av sig lite. Är lite nojig för alla sjukdomar som härjar men hon behöver få göra nåt innan bebisen kommer. Ha en underbar lördag allesammans! :)

• Förstaförsökaren26
    Hame skrev 2016-01-09 13:50:58 följande:

Kanske, kanske, kanske är det äntligen något på gång...

Har haft sammandragningar/värkar i två timmar nu, ungefär 7 minuter imellan och håller i ca 1 minut. Ännu är de inte så starka, så länge jag sitter i soffan är det hanterbart och jag kan prata och så under tiden. Känns iaf lite hoppfullt, antingen händer något eller så borde det iaf betyda att kroppen gör sig redo och då borde jag vara lite mer mogen om det nu blir igångsättning?

Någon som kan rekommendera en bra värkarapp?

Åh så spännande! Jag har laddat ner en som heter värktimer finns i AppStore hade den när dottern föddes!! Heja heja nu å stort lycka till!!
  • Förstaförsökaren26
    WiMe06 skrev 2016-01-10 04:00:05 följande:

Sitter just nu i soffan med vår lilla nattuggla, natten som var behagade hon inte sova nånting i princip, var mest bara grinig och så fort jag la ifrån henne blev det ännu värre, ville inte ha mat, men skulle promt leta efter bröstet men inte ta det. Och inte ha napp men leta efter ngt att suga på. Ett tag bröt jag ihop och sa till mannen att jag inte orkar mer. Fick till slut ngn timmes sömn med donnan på bröstet.

Inatt har hon sovit lite bättre hittills, nu ska jag bara sonda färdigt och sedan hoppas att hon behagar sova fram till nästa mål men som det ser ut nu har hon inga planer på det
    På måndag börjar mannen jobba igen så imorgon (eller idag) ska vi njuta av att honom hemma hela dagen

Alltså vilken kämpe du är alltså!! Tycker att du är jätte stark!! <3
  • Förstaförsökaren26
    minahjärtan0609 skrev 2016-01-10 08:02:57 följande:

Det börjar kännas hopplöst här. Bebis vill vara kvar i magen i all evighet verkar det som. Varje kväll och natt har jag värkar och sedan på morgonen är de puts väck! Det värsta är tröttheten som kommer eftersom jag inte sover något vidare... Ush va gnälligt det blev men nu är jag less på att ha ont och vara trött. Bf +4 idag.

Man måste få ventilera!! Jag är sjölv trött på å vara gravid å då har jag ändå 6dgr kvar till BF! Kommer nog vara i upplösningstillstånd när BF har passerat! Gick över 16 dagar med första barnet så är inställd på samma nu. En övertidsdag är ju som en evighet! Men vi hejar på att dom värkarna du haft är bebisen som håller på å gör sig redo å vilken dag som helst nu blir det bebis för dig! :)
  • Förstaförsökaren26
    mitthemligajag skrev 2016-01-10 13:33:04 följande:

Liten uppdatering, har fortfarande värkar på 5-7 mins mellanrum. Tur som f a n att man glömmer bort hur de känns mellan förlossningarna haha, ändå är dom än så länge behagliga. Ligger hemma i sängen och svär, nu är dottern bortlämnad till farmor, fy fasen om de här bara är pinvärkar då blir jag tokig! Men de gör ändå så pass ont att jag måste andas mig igenom och glömmer att andas om jag inte får hjälp, lite blod har de kommit också!

Åh det är ju på gång nu!! Heja heja!!!! :)
  • Förstaförsökaren26
    Lisasmor skrev 2016-01-10 16:25:04 följande:
    Jag är jätteavundsjuk, hur man nu kan vara det på nån som har ont ;) Bf+9 för mig och inga känningar alls, möjligen några få sammandragningar de senaste kvällarna men hälften av de känns inte ens. Börjar seriöst tvivla på att det någonsin kommer igång. Eftersom jag har gjort ett KS tidigare är jag inte så sugen på igångsättning heller. Gah!
    Åh har du oxå ett KS sen innan? Till mig har de sagt att mig kommer de aldrig sätta igång utan om det inte sker av sig självt inom ett par veckor då blir det ett snitt inbokat. Å de vill jag helst inte heller. Vart i landet bor du?
  • Förstaförsökaren26
    mitthemligajag skrev 2016-01-10 17:00:47 följande:

Hej hå kära damer! Nu ligger man på förlossningen hög på lustgas hehe, åkte in strax efter 16! 7 cm öppen och de var inget vatten som gått men otroligt buktande hinnor så snart så spricker dom nog av sig självt! :)

Åhh va roligt! Stort lycka till nu!! Heja heja!!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)