• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79
    MeEmmA skrev 2015-12-18 08:45:39 följande:

Go morgon allihopa!

Jag börjar bli lite nervös för att förlossningen närmar sig, för ett par dagar sedan är jag säker på att det var slemmisen jag såg och nu på morgonen hade jag en mindre blödning när jag kissade. Har ringt till förlossningen eftersom att man såklart blir orolig när det kommer blod och hon sa att jag ska återkomma om det kommer mer. Att en liten blödning är oftast tecken på att kroppen börjar göra sig redo.

Det som gör mig lite orolig är att det var såhär min dotters förlossning började. Först med en liten blödning på morgonen, sen vid lunch kom det mer och när jag ringde då kom värkarna.

Ska nog ta en liten shoppingtur på stan så fort affärerna har öppnat ovh köpa strumpor och sen packa den där BB-väskan. Så att det är klart iaf, tvättat har jag gjort :)

Min Skötväska kom igår, var precis som jag ville ha den, lagom med fack och gott om plats. Blev supernöjd!

Oj, ja det låter ju som att det kan vara på gång.
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-12-18 07:46:07 följande:

Hen är nog som de flesta. Jag har inget problem med hen så jag menade absolut inte i mitt inlägg att jag tar det personligt om hen svarar eller ej på min julhälsning. Hen svarade inte på mitt mejl om att jag var gravid heller utan tyckte att eftersom jag skrivit att jag skulle komma förbi jobbet före avresa hit så räckte ju det... Mycket konstigt resonemang - jag förutsatte ju att hen inte läst mitt mejl så jag tyckte det kändes olustigt att gå dit med synlig mage men hen tyckte bara inte det var något att svara på... De flesta rektorer är inte närvarande så mycket i verksamheten utan man har nog ofta en distanserad relation. Det viktigaste för en rektor i dagens skolsystem är att hålla budget, precis som för vilken chef som helst och de verkar ha det rätt jobbigt. Jag hade inte velat byta. Har aldrih haft en rektor som jag haft en varm relation med men har det med många kollegor och det räcker för mig.

Blir ju dock lite ledsen om INGEN av vare sig chef, receptionist eller de två kollegorna svarar.

Det är väl så, låter så tråkigt bara, men det är såklart bara ett Annat upplägg än i min bransch där chefen sitter i samma korridor.

samtidigt så verkar det som att ganska många i skolan gått in i väggen i olika grad, iaf av mina bekanta ser det ut så. Min favoritfaster jobbar som fritidspedagog och är sååå glad säger hon nu att hon inte är lärare och bara jobbar 75 % för de lärare hon jobbar i lag går på knäna och än mer nu med alla nyanlända barn som strömmar in.

Klart de kommer svara :)
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-12-18 07:15:47 följande:
    Aviiis! Här blev de nog kanske 4 turer upp inatt, Suck!! Jag vaknar också tidigt, och många gånger per natt, typ tredje timme och har svårt att somna om...
    Haha, samma här, tror jag varit uppe 5 ggr, har sovit så sjukt oroligt inatt.

Vaknade till vid typ 3 av att det var blött i min säng, (då hade jag redan varit uppe 3 ggr) blev skiträdd att det var vattnet som gått, så jag for upp ur sängen. Upptäckte då att sonen låg i sängen och knölade så troligtvis var det från honom (han svettas som en gris när han sover). Men jag vet ännu inte. Hade riktigt molande värk när jag vaknande så hade svårt att somna om sen, men just när jag somnat till igen så börjar både mannen och yngsta sonen snarka, yngsta sonen snarkar värre än mannen, så då gav jag upp och gick in i äldsta sonens säng och la mig. Orkade inte gå in med barnen igen, hade redan gjort det 1 gång innan. Suck!!
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-12-18 07:17:52 följande:

Vaknade kl ett i natt. VRÅLHUNGRIG :) dom vanligt då då fick det bli lite kanelknäcke i köket. Nån annan som e vrål hungrig på nätterna???

Jag kan vara väldigt hungrig när jag vaknar om nätterna, men framförallt är jag jättetörstig, vilket knappast gör toabesöken färre, haha!
  • WiMe06

Go morgon allihopa!
    Jag börjar bli lite nervös för att förlossningen närmar sig, för ett par dagar sedan är jag säker på att det var slemmisen jag såg och nu på morgonen hade jag en mindre blödning när jag kissade. Har ringt till förlossningen eftersom att man såklart blir orolig när det kommer blod och hon sa att jag ska återkomma om det kommer mer. Att en liten blödning är oftast tecken på att kroppen börjar göra sig redo.
    Det som gör mig lite orolig är att det var såhär min dotters förlossning började. Först med en liten blödning på morgonen, sen vid lunch kom det mer och när jag ringde då kom värkarna.
    Ska nog ta en liten shoppingtur på stan så fort affärerna har öppnat ovh köpa strumpor och sen packa den där BB-väskan. Så att det är klart iaf, tvättat har jag gjort :)
    Min Skötväska kom igår, var precis som jag ville ha den, lagom med fack och gott om plats. Blev supernöjd!

Oj, det låter ju som att det närmar sig för dig med stormsteg. När har du bf? Strongt av dig att våga ge dig ut på stan och shoppa hade jag aldrig vågar när det känns som det kan vara på när som helst. Hoppas det går bra för dig, håll oss gärna uppdaterade

Kul att du blev nöjd med din skötväska den var verkligen superfin. Var den stor och rymlig??
  • Hame

Go morgon allihopa!

Spännande att det är på g! 
  • Hame

Idag jobbar jag min sista dag, woop woop Glad 

Nu ska jag försöka att vila så mycket det bara går i jul så att det blir en 2016 bebis, fast om den väl bestämmer sig för att komma går det ju inte att göra så mycket åt. 

• mitthemligajag

Go morgon allihopa!

Ojsan hoppsan! Ja skynda dig att packa och lycka till om något sker :) jag blödde flera gånger sista tiden under förlossningen med C, men de började typ 1 vecka innan precis där runt när slemmisen lossnade! Min vännina, hon som slemmisen gick för i vecka 31, hon fick en blödning och två timmar senare var lille Elliot född! Stort lycka till om så är fallet :D
  • amalie79
    Hame skrev 2015-12-18 11:02:43 följande:

Idag jobbar jag min sista dag, woop woop  

Nu ska jag försöka att vila så mycket det bara går i jul så att det blir en 2016 bebis, fast om den väl bestämmer sig för att komma går det ju inte att göra så mycket åt. 

Jag jobbar min sista dag på måndag och sen hoppas jag också den håller sig inne. Ska njuta av min sista semester som jag ser det som, bara göra det jag själv känner för i en månad. Bara hoppas man håller sig pigg hela vägen, har ju väntat på bakslag men i v36 så ör jag fortfarande förvånansvärt pigg.

Fick tid hos både psykolog och läkare på tisdag. Sa till sambon att han får gärna följa med till läkaren för där ska vi prata det medicinska, göra en plan för att jag ska känna mig trygg, men att jag vill prata med psykologen själv. Han förstod det fullt ut.

Misstänker nämligen att en del av min oro för allt handlar mycket om hur tuff hans äldste kan vara mot mig, om vårdnadstvisten som snodde halva min graviditet ifrån mig, och att jag stundtals inte känner att belöningen är mödan värd för mig- eller, att jag inte vet det.
  • mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2015-12-18 09:10:00 följande:
    Haha, samma här, tror jag varit uppe 5 ggr, har sovit så sjukt oroligt inatt.

Vaknade till vid typ 3 av att det var blött i min säng, (då hade jag redan varit uppe 3 ggr) blev skiträdd att det var vattnet som gått, så jag for upp ur sängen. Upptäckte då att sonen låg i sängen och knölade så troligtvis var det från honom (han svettas som en gris när han sover). Men jag vet ännu inte. Hade riktigt molande värk när jag vaknande så hade svårt att somna om sen, men just när jag somnat till igen så börjar både mannen och yngsta sonen snarka, yngsta sonen snarkar värre än mannen, så då gav jag upp och gick in i äldsta sonens säng och la mig. Orkade inte gå in med barnen igen, hade redan gjort det 1 gång innan. Suck!!
    Amen fy haha, snarkningar är fasen de värsta som finns att sova i!! Blir helt galen på min sambo som snarkar som en gris ibland :D
Svar på tråden BF Januari 2016 :)