• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza
    mitthemligajag skrev 2015-12-19 07:01:46 följande:

Vi blev inskickade 3 gånger på förlossningen med Ctg kurva förra gången från Mvc pga av för snabba hjärtljud :) men de va ingen fara! Tror se berodde på att jag spelade hög musik och diggade i bilen på väg dit varje gång haha! Då blev hon lite on top därinne haha. Hoppas se är lika för dig och bra att dom kollar upp de

Oj, tre gånger! Blev du inte orolig när det var så högt hela tiden? Vad fick du för råd? Som jag skrev så var det ingen fara men jag tyckte det var jobbigt för allt har gått lekande lätt hittills så jag var inte alls beredd på att behöva kollas extra. Jag hoppas bara att bebisen ska må bra i minst två veckor till för då har jag gått över nyår.
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-19 00:01:32 följande:

Tack för att ni tänkt på mig, allt var bra med bebisen. De kollade först fostervattenmängden och sedan fick jag ligga med monitorn i 20 minuter. Bebisen hade 160 någonting imorse och det var för högt, men nu var det ett normalt medelvärde.

Jag förstod det som att det var hjärtslagen men det var kanske pulsen? Jag slutade nog lyssna när de sa att det inte var normalt...

Skönt att allt var bra! Hjärtslag och puls är väl samma sak tänker jag? Jag har också förstått det som de andra att det kan ligga lite högre när bebis är stressad utan att det är nåt konstigt, upp till 160 är inom normalen har jag läst nånstans men det är ju bra att de reagerar när det är över. Spännande att det kan bero på vätskeintaget, ska också försöka dricka lite mer tror jag...
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-19 01:44:23 följande:

De sa heart rate, det är tydligen "hjärtfrekvens" på svenska enligt wiki. Så det är ju bebisens hjärtslag/puls. Hjärtljud var väl lite konstigt ord kanske men jag ville bara skriva nåt för jag blev orolig. Bra att ni förstod vad jag menade.

Man säger ju att man lyssnar på hjärtljuden när man är hos bm så jag tyckte inte det var konstigt alls!
  • qatteriin

Bläh. Min man sover ofta på soffan numera för att både han och jag ska få sova - han snarkar som ett helt sågverk och jag puttar då på honom hela natten, så ingen av oss får sova. Skittråkigt och igår sa jag till honom att sova i sängen istället för nu är jag ju sjukskriven och kan vila på dagarna. Mm... visar sig att han inte är det stora problemet längre sen han skaffade nån pryl att ha i näsan. Istället har kattskrället hållt mig vaken mellan 3 och 6! Hon hoppar upp på en hylla ovanför vår säng och sitter där och småjamar. Hela. Jävla. Tiden. :-P Och vi kan inte stänga ute henne från sovrummet för hon hoppar upp och öppnar dörren ändå efter en herrans massa jamande. Jag vet inte hur detta ska gå när bebis kommer!!!

• Seven Costanza
    qatteriin skrev 2015-12-19 07:17:45 följande:

Man säger ju att man lyssnar på hjärtljuden när man är hos bm så jag tyckte inte det var konstigt alls!

Ja jag tyckte också att jag hade läst och hört ordet hjärtljud och det var det första jag kom på att skriva för att översätta heart rate, men Eleonor01 reagerade ju tydligen och undrade vad jag menade så då blev jag osäker. "Hjärtfrekvens" var det uttryck de översätter med på Wikipedia.
  • Seven Costanza
    qatteriin skrev 2015-12-19 07:21:55 följande:

Bläh. Min man sover ofta på soffan numera för att både han och jag ska få sova - han snarkar som ett helt sågverk och jag puttar då på honom hela natten, så ingen av oss får sova. Skittråkigt och igår sa jag till honom att sova i sängen istället för nu är jag ju sjukskriven och kan vila på dagarna. Mm... visar sig att han inte är det stora problemet längre sen han skaffade nån pryl att ha i näsan. Istället har kattskrället hållt mig vaken mellan 3 och 6! Hon hoppar upp på en hylla ovanför vår säng och sitter där och småjamar. Hela. Jävla. Tiden. :-P Och vi kan inte stänga ute henne från sovrummet för hon hoppar upp och öppnar dörren ändå efter en herrans massa jamande. Jag vet inte hur detta ska gå när bebis kommer!!!

Gud så störigt. Men bra att höra för mig som annars brukar vara väldigt bitter för att min man är allergisk mot pälsdjur .
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-19 07:26:39 följande:

Gud så störigt. Men bra att höra för mig som annars brukar vara väldigt bitter för att min man är allergisk mot pälsdjur .

Haha ja den här katten är då inget att stå efter! :-P Vi försöker hitta nytt hem till henne faktiskt för hon är väldigt oberäknelig. Våran första bebis så vi kan ju inte hur som helst göra oss av med henne bara för att hon oprovocerat ger sig på maken ibland... eeeeehm... Har bitit honom i huvudet när han sovit några gånger. Hon är inte som hon ska! Vi har fått erbjudande från en kompis som har gård att de kan ta henne och tids nog kanske blir det så tids nog, men kompisen bor 50 mil bord drygt så det är ju inte bara att överlämna. Jag vill så gärna ha katt men det måste ju vara en som funkar med barn i så fall. (Sonen har inte blivit attackerad sådär som maken men han är ändå smårädd för henne och så ska det ju inte vara.)
  • Nettiis
    qatteriin skrev 2015-12-19 07:21:55 följande:

Jag sov på soffan inatt. Men hade en hund som störde mig och väckte mig. Först skulle han ha vatten.. Sedan skulle han ut någon timme senare. Och han ger sig inte heller.. Han går runt och gnäller, hoppar upp och står och stampar på mig, inte kul att ha en 8 kilo tung hund på sig när man sover..
  • qatteriin
    Nettiis skrev 2015-12-19 07:48:40 följande:

Jag sov på soffan inatt. Men hade en hund som störde mig och väckte mig. Först skulle han ha vatten.. Sedan skulle han ut någon timme senare. Och han ger sig inte heller.. Han går runt och gnäller, hoppar upp och står och stampar på mig, inte kul att ha en 8 kilo tung hund på sig när man sover..

Haha åh herregud, nej det är inget vidare! Jag får ont av 4,5 kg katt!
  • mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-12-19 07:11:04 följande:
    Oj, tre gånger! Blev du inte orolig när det var så högt hela tiden? Vad fick du för råd? Som jag skrev så var det ingen fara men jag tyckte det var jobbigt för allt har gått lekande lätt hittills så jag var inte alls beredd på att behöva kollas extra. Jag hoppas bara att bebisen ska må bra i minst två veckor till för då har jag gått över nyår.
    Jo det var inte alls kul, och väl inne på förlossningen var kurvorna inte som dom skulle utan alderles för raka trotts iskallt vatten, goding mat och promenad. Men tillslut vaknade hon av ultrljudsvågorna alla gångerna! Men läskigt när bebisar har för hög eller låg puls ush
Svar på tråden BF Januari 2016 :)