• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-12-18 21:22:44 följande:

Bebisens hjärtljud var för högt idag så jag ska på monitoring på sjukhuset om 1,5 timme. Hoppas att det inte är någon fara men det känns olustigt. Min man kunde i alla fall omboka en grej på jobbet så han kommer följa med. Det är hans sista dag på jobbet före jul så det var lite svårt, men skönt att han lyckades slita sig därifrån. Usch jag hoppas att det inte är något fel

Usch då, hoppas att allt ser bra ut. Skönt att din man kan följa med dig. Hur höga var hjärtljuden? Trodde dem det kunde bero på att bebis var stressad eller ngt annat?
    Skönt att dem kollar upp det. Håller tummarna för er.
  • amalie79

Bebisens hjärtljud var för högt idag så jag ska på monitoring på sjukhuset om 1,5 timme. Hoppas att det inte är någon fara men det känns olustigt. Min man kunde i alla fall omboka en grej på jobbet så han kommer följa med. Det är hans sista dag på jobbet före jul så det var lite svårt, men skönt att han lyckades slita sig därifrån. Usch jag hoppas att det inte är något fel

Usch hoppas allting var bra! Det behöver inte betyda någonting. Samma sak hände min syster på slutet med hennes första så hon fick åka in på övervakning men allt var så bra så, det är det säkert för er med! <3
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-12-18 17:59:48 följande:

Hoppas att du får god stöttning på tisdag både av läkare och psykolog. Bra att du tog tag i det!

Tack, jo det är nog det.
  • Seven Costanza

Tack för att ni tänkt på mig, allt var bra med bebisen. De kollade först fostervattenmängden och sedan fick jag ligga med monitorn i 20 minuter. Bebisen hade 160 någonting imorse och det var för högt, men nu var det ett normalt medelvärde.

Jag förstod det som att det var hjärtslagen men det var kanske pulsen? Jag slutade nog lyssna när de sa att det inte var normalt...

• Seven Costanza

Jag var ju på första besöket kl11 imorse amerikansk tid och de frågade förresten vad jag hade ätit till frukost, om det var något sockrigt för det kunde bero på det. Min mans nyinköpta flingor som var liknande sådana där Start ska jag nog inte äta mer av... Sedan kunde det också bero på vätskebrist så de uppmanade mig att dricka mer vatten. Jag tycker jag dricker rätt mycket men tänkte nämna det här i tråden ändå. Nu när det är kallare är man ju ofta inte så törstig.

• WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-12-19 00:01:32 följande:

Tack för att ni tänkt på mig, allt var bra med bebisen. De kollade först fostervattenmängden och sedan fick jag ligga med monitorn i 20 minuter. Bebisen hade 160 någonting imorse och det var för högt, men nu var det ett normalt medelvärde.

Jag förstod det som att det var hjärtslagen men det var kanske pulsen? Jag slutade nog lyssna när de sa att det inte var normalt...

Skönt att allting var bra.
    Sist jag var hos bm och hon lyssnade så gick bebisens hjärtljud upp i 160 men dem gick ner sen efter en stund. Min bm sa att det var bra att bebisens hjärtljud gick upp när den blev stressad men att dem gick ner igen. Och det var bättre att dem gick upp när den blev stressad än att dem sjönk. Så kanske din bebis blev lite stressad i fm med när dem lyssnade.

Tack för tipset med vätska, aldrig hört att det kan påverka bebis hjärtljud. Jag är nog alldeles för dålig på att dricka nu när man är hemma.
  • Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2015-12-19 01:24:39 följande:

Skönt att allting var bra.

Sist jag var hos bm och hon lyssnade så gick bebisens hjärtljud upp i 160 men dem gick ner sen efter en stund. Min bm sa att det var bra att bebisens hjärtljud gick upp när den blev stressad men att dem gick ner igen. Och det var bättre att dem gick upp när den blev stressad än att dem sjönk. Så kanske din bebis blev lite stressad i fm med när dem lyssnade.

Tack för tipset med vätska, aldrig hört att det kan påverka bebis hjärtljud. Jag är nog alldeles för dålig på att dricka nu när man är hemma.

Tack, ja jag vet inte riktigt vad det berodde på men det var bra att jag fick det kollat direkt iaf. Nej jag visste inte heller det med vätska men de sa så iaf så jag ska bättra mig på det.
  • Seven Costanza
    Eleonor01 skrev 2015-12-18 21:25:54 följande:

Menar du att pulsen va hög på bebisen? Säkert ingen fara men supet att de kollar upp det :) håller tummarna för dig :))

De sa heart rate, det är tydligen "hjärtfrekvens" på svenska enligt wiki. Så det är ju bebisens hjärtslag/puls. Hjärtljud var väl lite konstigt ord kanske men jag ville bara skriva nåt för jag blev orolig. Bra att ni förstod vad jag menade.
  • Eleonor01
    Seven Costanza skrev 2015-12-19 01:44:23 följande:
    De sa heart rate, det är tydligen "hjärtfrekvens" på svenska enligt wiki. Så det är ju bebisens hjärtslag/puls. Hjärtljud var väl lite konstigt ord kanske men jag ville bara skriva nåt för jag blev orolig. Bra att ni förstod vad jag menade.
    Misstänkte det var det du menade. Skönt att allt var bra!!! Det är ju bebisens puls man hör när man lyssnar på hjärtslagen :)
  • mitthemligajag

Vi blev inskickade 3 gånger på förlossningen med Ctg kurva förra gången från Mvc pga av för snabba hjärtljud :) men de va ingen fara! Tror se berodde på att jag spelade hög musik och diggade i bilen på väg dit varje gång haha! Då blev hon lite on top därinne haha. Hoppas se är lika för dig och bra att dom kollar upp de
Svar på tråden BF Januari 2016 :)