• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Blgebo
    qatteriin skrev 2015-12-18 18:39:27 följande:
    Ja croc-pot är nog bra mycket smidigare! Det är sånt där som gör att jag önskar att vi hade julklappar till de vuxna, haha! Men jag fyller snart år, du får utvärdera och återkomma så jag vet om jag ska önska mig!
    Har en. Har använt den ett par ggr, haft den i tre år. Tycker inte att det blir lika bra som i riktig gryta tyvärr, och ffa barnen tyckte inte det blev lika bra/gott och bad mig sluta med den... Testat flera olika maträtter. Så nu står den nerpackad. Använder den emaljerade gjutjärnsgrytan desto mer  
  • qatteriin
    Blgebo skrev 2015-12-19 11:03:04 följande:

Har en. Har använt den ett par ggr, haft den i tre år. Tycker inte att det blir lika bra som i riktig gryta tyvärr, och ffa barnen tyckte inte det blev lika bra/gott och bad mig sluta med den... Testat flera olika maträtter. Så nu står den nerpackad. Använder den emaljerade gjutjärnsgrytan desto mer  

Skönt att höra, då behöver jag inte gräma mig så mycket, haha! Jag tycker mest det verkar smidigt att kunna förbereda på morgonen och ha färdig mat när man kommer hem.
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-12-19 10:30:19 följande:

MeEmma hur går de???

Tänkte samma sak, undra om det blivit nån bebis tro? Tänk att den första tittat ut, blir en till nu tro?
  • qatteriin

Alltså! Bebis är hur aktiv som helst idag som hon är vissa dagar. Och jag vill så gärna att sonen ska få känna hur hon sparkar, det vill han med, men så fort han lägger på sin hand så slutar hon! VARJE gång! Envis unge! Förra gången var det så när maken skulle känna men han brukar få känna oftare den här gången. Men sonen har hittills inte fått känna nånting, hon tillochmed slutar hicka när han känner. Undrar om han alltid kommer ha en så lugnande effekt...?

• Seven Costanza

Nu har jag varit på gravidyoga för första gången. Jag var längst gången av alla där så jag kunde inte göra alla rörelser och är inte lika smidig som dem som gått på yoga länge förstås men jag tyckte om det! Det var lite jobbigt men roligt, jag ska nog gå på mamma och bebisyoga om allt fungerar bra med bebisen.

• mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2015-12-19 18:03:57 följande:
    Tänkte samma sak, undra om det blivit nån bebis tro? Tänk att den första tittat ut, blir en till nu tro?
    De verkar ju lite lurt ;) hon skulle ju på shopping på stan, hoppas de gick vägen hehe
  • Defeateris

Har haft rätt mycket energi de här senaste dagarna. Hade sonen (1,5) hemma från dagis igår, vilket är en stor grej för mig då jag fortfarande inte blivit helt återställd från min förlossningsdepression än och är ganska skör. Men han har sovit så otroligt dåligt på sistone och sov så gott när vi hade behövt gå upp för att åka iväg. Så när han väl vaknade konstaterade jag att det skulle vara mer jobb med att få iväg honom än vi skulle tjäna på det - han skulle typ bara hinna äta och sova där och då skulle jag ändå få mer egentid om han var hemma. Men det har gått skitbra nu i två dagar, så otroligt skön känsla!

Dock har mycket av energin gått åt till julstök och framför allt städning. Det har gått hur bra som helst, även att lyfta/bära, klättra upp på stolar osv. Men kvällarna alltså - ryggen dödar mig! Så idag tog jag fram min TENS igen, så jäkla gött. Maskerar typ all smärta.

Men ja. Nu är all städningen avklarad, utom typ dammsugning och golvtvätt och sånt. Har rensat och städat ur alla skåp i kök, 2 badrum, grovköket, rensat och städat ur förrådet, samlat ihop allt jag ska ta till återvinningen imorgon, planterat om blommor, tvättat-sorterat-vikt all tvätten osv. Så nu får jag äntligen ägna mig åt alla de roliga sysslorna - imorgon blir det pepparkakshjärtan (och kaaaaaaanske ett hus), nejlikeapelsiner och kanske en ljusslinga i trädet utanför. Ska se om jag orkar sy något åt lillasyster när storebror sover middag också.

Hoppas verkligen att sambon inte får övertid på måndag utan är hemma med oss då....

• WiMe06
    Defeateris skrev 2015-12-19 23:08:18 följande:

Har haft rätt mycket energi de här senaste dagarna. Hade sonen (1,5) hemma från dagis igår, vilket är en stor grej för mig då jag fortfarande inte blivit helt återställd från min förlossningsdepression än och är ganska skör. Men han har sovit så otroligt dåligt på sistone och sov så gott när vi hade behövt gå upp för att åka iväg. Så när han väl vaknade konstaterade jag att det skulle vara mer jobb med att få iväg honom än vi skulle tjäna på det - han skulle typ bara hinna äta och sova där och då skulle jag ändå få mer egentid om han var hemma. Men det har gått skitbra nu i två dagar, så otroligt skön känsla!

Dock har mycket av energin gått åt till julstök och framför allt städning. Det har gått hur bra som helst, även att lyfta/bära, klättra upp på stolar osv. Men kvällarna alltså - ryggen dödar mig! Så idag tog jag fram min TENS igen, så jäkla gött. Maskerar typ all smärta.

Men ja. Nu är all städningen avklarad, utom typ dammsugning och golvtvätt och sånt. Har rensat och städat ur alla skåp i kök, 2 badrum, grovköket, rensat och städat ur förrådet, samlat ihop allt jag ska ta till återvinningen imorgon, planterat om blommor, tvättat-sorterat-vikt all tvätten osv. Så nu får jag äntligen ägna mig åt alla de roliga sysslorna - imorgon blir det pepparkakshjärtan (och kaaaaaaanske ett hus), nejlikeapelsiner och kanske en ljusslinga i trädet utanför. Ska se om jag orkar sy något åt lillasyster när storebror sover middag också.

Hoppas verkligen att sambon inte får övertid på måndag utan är hemma med oss då....

Vad skönt att det gått så bra med sonen hemma.
    Vad jobbigt med en förlossningsdepression, är du inte orolig nu inför nästa förlossning och bebistid? Det känns så bra tycker jag att man verkligen har börjar prata om detta med depression i samband med födsel, läste senast idag i vi föräldrar om en tjej som fått det.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)