• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-12-17 06:18:51 följande:
    Tack! Haha ja tyvärr har jag redan tänkt på det, och fasar för den biten, haha! När vi bodde i Gbg hade vi ett bra hörn i vardagsrummet som man kunde spärra av med soffan och fåtöljen så att inga småttisar kom åt att välta granen, varken barn eller djur, det var väldigt bra. Nu står den ju helt öppen! Vi förankrar den alltid med fiskelina i en krok i taket, men det skyddar ju inte mina handmålade glasjulkulor från barnhänder, haha. Axel började gå ett par veckor före ettårsdagen och om den här följer samma mönster så... uuuh... de är ju inte direkt stabila då. Haha!
    Håller en extra tumme för dig idag! hoppas läkaren gör det han ska!!
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-12-17 09:55:47 följande:

Skulle skriva matlista men hann slumra till på soffan. Vaknade nu och har ingen som helst lust att åka och handla mat. Men lika bra att passa på nu innan allt folk kommer i em.

Ska passa på att hämta ut den där gratis bodyn på Kappahl med innan kupongen går ut. Men helst av allt hade jag legat kvar på soffan, haha!

mat är så överreklamerat :) jag skulle storhandlat för flera dagar sen, men kom aldrig iväg, mådde verkligen pyton... och har fortfarande inte kommit i väg och storhandlat, blivit lite små handlat av sambon i närbutiken i stället.. haha...
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-12-17 06:43:36 följande:

Idag ska jag visa den som ska jobba för mitt runt på mitt jobb. Eller, hon jobbar egentligen på ett annat distrikt. Och hon kommer ha en massa frågor och jag vet inte hur jag ska klara av dem för nu sitter jag hemma i hallen och bölar har inte ens kommit iväg än för jag kom inte ut genom dörren utan att börja gråta idag.

Detta är alldeles för jobbigt för mig, vill inte vara med längre. Usch. Försöker se fram emot julen iaf nästa vecka men får gå och jobba på måndag med för att hinna med, den här introduktionen skulle inte varit nu egentligen utan det skulle kommit en annan tjej 4/1 som redan visste så jag skulle slippa detta. Var så glad för det.

Din stackare! Men jag hoppas at du unnade dig att gråta ordentligt i hallen så kanske du har tömt lite när du väl är på jobbet. Kom ihåg att det inte är adjö utan bara ett vi ses senare. Jobbet kommer finnas kvar och vänta på dig i aug.
  • mirakelspektakel
    Seven Costanza skrev 2015-12-16 22:45:15 följande:
    Haha min mamma kommenterade faktiskt det när jag skickade bild på vår gran, känns helt overkligt att tänka på känner jag!
    visst gör det? jag tycker det känns overkligt redan att tänka att som allra senast 8 veckor (om allt går bra) så kommer jag ha en liten bebis på mitt bröst...  att sen tänka att denna lila krabat kommer växa och bli så stor på ett år att hon kommer kunna riva julgranen är helt galet!!
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-12-17 10:43:03 följande:
    Din stackare! Men jag hoppas at du unnade dig att gråta ordentligt i hallen så kanske du har tömt lite när du väl är på jobbet. Kom ihåg att det inte är adjö utan bara ett vi ses senare. Jobbet kommer finnas kvar och vänta på dig i aug.
    Tack :)
    Ja egentligen är jag fånig för jag kommer ju få gå på apt när jag vill och bli medbjuden på aktiviteter och kommer ju vara på jobbet flera gånger i månaden för ska ju gå på bvc i samma byggnad. Samt att vi ska ha mailkontakt. Men nu säger min sambo att dessa överenskommelser ska dokumenteras enligt stadens policy, men säger min chef så så litar jag på det.
    Men det känns ändå tråkigt. Tyvärr är ju kick offen för 2016 redan i februari så den kommer jag ju inte kunna komma med på.

Tack vare intron av den där medarbetaren så kommer jag inte hinna klart tills imorgon, så jag jobbar måndag med som det ser ut.
    Sambon är ändå inte ledig då, bättre börja vara hemma en dag när han är ledig också!
  • amalie79
    qatteriin skrev 2015-12-17 07:42:36 följande:
    Åh vilken otur att du var tvungen att ta tag i det nu också, när du redan har det så tufft med en massa avslutningar!! Hoppas det går bra idag ändå!
    Hittills har det gått ganska hyfsat iaf. Tack :)
    Ska försöka igen att få tag i mvc psykologen i eftermiddag. Först fick jag ett nummer till henne som inte gällde längre och nu så verkar hon sitta upptagen.
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-12-17 12:37:38 följande:
    Hittills har det gått ganska hyfsat iaf. Tack :)
    Ska försöka igen att få tag i mvc psykologen i eftermiddag. Först fick jag ett nummer till henne som inte gällde längre och nu så verkar hon sitta upptagen.
    amalie79 skrev 2015-12-17 12:36:00 följande:
    Tack :)
    Ja egentligen är jag fånig för jag kommer ju få gå på apt när jag vill och bli medbjuden på aktiviteter och kommer ju vara på jobbet flera gånger i månaden för ska ju gå på bvc i samma byggnad. Samt att vi ska ha mailkontakt. Men nu säger min sambo att dessa överenskommelser ska dokumenteras enligt stadens policy, men säger min chef så så litar jag på det.
    Men det känns ändå tråkigt. Tyvärr är ju kick offen för 2016 redan i februari så den kommer jag ju inte kunna komma med på.

Tack vare intron av den där medarbetaren så kommer jag inte hinna klart tills imorgon, så jag jobbar måndag med som det ser ut.
    Sambon är ändå inte ledig då, bättre börja vara hemma en dag när han är ledig också!
    Kämpa för att få tag i MVC psykologen!!

Jag tycker inte att du ska förminska dina känslor, de är inte fåniga, de är så du känner! Fantastiskt att du tycker ditt jobb är så roligt, det är få förunnat att känna så. Kanske kan du vara med någon timma på kick offen? beror ju på vad de ska göra samt om bebis kan följa med?
  • fruthomas

Äntligen klar! Nu ska jag bara skriva ut två julklappar. Sen är det klart för det här året! Jag är nöjd med alla klappar och det är så skönt att vara klar! Nu ska jag städa och ta fram granen så vi får lite julstämning och något att lägga paketen under hoppas bara barnen låter bli dem!

• qatteriin

Gubben gjorde sitt jobb, 100 % sjukskriven från i morgon! Och bebis ligger med huvudet i bäckeningången, ruckbart men inte rörligt iaf, gud vad skönt! Nu vet jag att det inte spelar nån roll att jag känner rörelser åt alla håll för hon ligger inte på tvären ändå. Aaah. Lättnaden.

• Eleonor01
    qatteriin skrev 2015-12-17 14:15:23 följande:

Gubben gjorde sitt jobb, 100 % sjukskriven från i morgon! Och bebis ligger med huvudet i bäckeningången, ruckbart men inte rörligt iaf, gud vad skönt! Nu vet jag att det inte spelar nån roll att jag känner rörelser åt alla håll för hon ligger inte på tvären ändå. Aaah. Lättnaden.

Super skönt!!! Grattis :))
Svar på tråden BF Januari 2016 :)