• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2015-12-17 18:46:33 följande:

Vad roligt att ni stötte på varandra igen otur med smset. Vad kul med yoga. Har själv aldrig varit på det men det är säkert roligt

Ja jag blev jätteglad för det. Yogan bryr jag mig ju inte så mycket om egentligen men det är ju alltid bra att ha något svepskäl för att försöka börja umgås med någon så jag hoppas att jag tycker om det.
  • Eleonor01
    Seven Costanza skrev 2015-12-17 17:30:24 följande:

Angående den här kvinnan då som aldrig hörde av sig så var hon lika sur som jag, för hon hade skickat sms men jag hade ju inte svarat (hon visade mig till och med sms:et). Så hon var väldigt avvaktande när hon såg mig, men sedan pratade vi om det och så provade hon ringa mig inne i lokalen och då såg vi ju båda att signalen inte gick fram. Sedan var allt bra haha! Blev så glad att se henne för jag GRÄT ju av att hon inte hörde av sig för jag var så ensam. Nu några veckor senare har jag hittat tre andra vänner så nu känns det ju fånigt att jag blev så hysteriskt ledsen, men det är ju aldrig fel med fler .

<3
  • qatteriin

Åh GUD vad ont jag har nu! Julbord med jobbet ikväll och pga alla besök och grejer idag hade jag ju knappt hunnit vila. Men så fruktansvärt trevligt var det, och så sjukt vemodigt det känns att gå hem nu. Jag kommer sakna dem så mycket, vi har så himla skön stämning fast vi är så många och ofta så hårt pressade på jobbet. Världens bästa arbetskamrater. Jag får ju annat att tänka på såklart och jag känner mig väldigt färdig med själva jobbet, men eftersom vi i princip inte har några vänner här i stan varken maken eller jag så blir ju arbetskamraterna ännu viktigare. Men några av dem träffar jag tack och lov privat och kommer göra framöver också.

I morgon ska jag bara dit en kort sväng för möte med chefen och så ska jag plocka med mig lite småprylar hem. Sen är det jullov!

• qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-17 17:30:24 följande:

Angående den här kvinnan då som aldrig hörde av sig så var hon lika sur som jag, för hon hade skickat sms men jag hade ju inte svarat (hon visade mig till och med sms:et). Så hon var väldigt avvaktande när hon såg mig, men sedan pratade vi om det och så provade hon ringa mig inne i lokalen och då såg vi ju båda att signalen inte gick fram. Sedan var allt bra haha! Blev så glad att se henne för jag GRÄT ju av att hon inte hörde av sig för jag var så ensam. Nu några veckor senare har jag hittat tre andra vänner så nu känns det ju fånigt att jag blev så hysteriskt ledsen, men det är ju aldrig fel med fler .

Åh vad härligt att det löste sig! Och tänk att hon tänkt på detsamma... Yoga är inte min grej så jag har tyvärr inga tips där!
  • mitthemligajag

Jag som redan är mammaledig känner mig lite avis på er som får gå hem från sina jobb hihi! Kommer ihåg hur nervöst och konstigt det kändes när jag skulle packa ihop mina saker och gå hem och vänta på ett nytt liv. Den här gången rullar allt liksom på i vanlig ordning och ingenting förändras förens lillen är på väg ut :) hoppas ni som får gå hem hinner mysa och boa in er ordenlitgt innan bebis kommer!

• qatteriin
    mitthemligajag skrev 2015-12-17 22:06:11 följande:

Jag som redan är mammaledig känner mig lite avis på er som får gå hem från sina jobb hihi! Kommer ihåg hur nervöst och konstigt det kändes när jag skulle packa ihop mina saker och gå hem och vänta på ett nytt liv. Den här gången rullar allt liksom på i vanlig ordning och ingenting förändras förens lillen är på väg ut :) hoppas ni som får gå hem hinner mysa och boa in er ordenlitgt innan bebis kommer!

Haha ja jag har ju aldrig upplevt det här eftersom jag blev arbetslös halvvägs in i graviditeten när jag väntade sonen. Det var lagom tid att förbereda sig tyckte jag då, hehe. Innan det var så verkligt att det skulle komma en bebis. Nu känner jag att jag inte kommer hinna ikapp ens om bebis stannar över tiden... Samtidigt vill en del av mig inte alls sluta jobba, hur skönt det än ska bli för kroppen. Men det är tur att det är jul så jag har nåt att göra.
  • Seven Costanza
    qatteriin skrev 2015-12-17 22:01:31 följande:

Åh vad härligt att det löste sig! Och tänk att hon tänkt på detsamma... Yoga är inte min grej så jag har tyvärr inga tips där!

Ja min man sa nämligen sedan (när vi kom hem) att när han stod ensam med hennes man i pausen så hade min man sagt att "ja min fru undrade varför hon inte hörde något från din fru", och då sa den andra att hans fru varit sur för att hon messat och jag inte svarat... Så det hade ju bara blivit något fel. Jag hoppas att det blir kul med yoga och det ska vara gravidyoga så jag hoppas att det inte är någon risk att ansträngningen sätter igång förlossningen eller så

Härligt det låter med julfest! Jag mejlade åtmind
  • Seven Costanza

Ah, skickade för tidigt. Skulle stå: Jag mejlade åtminstone en julhälsning till två av mina närmsta kollegor igår och bad dem hälsa god jul till resten, de slutar imorgon så hoppas de har sett mitt mejl. Men jag vet inte om jag borde mejla en julhälsning till chefen också?

• mirakelspektakel
    Seven Costanza skrev 2015-12-17 22:17:23 följande:
    Ja min man sa nämligen sedan (när vi kom hem) att när han stod ensam med hennes man i pausen så hade min man sagt att "ja min fru undrade varför hon inte hörde något från din fru", och då sa den andra att hans fru varit sur för att hon messat och jag inte svarat... Så det hade ju bara blivit något fel. Jag hoppas att det blir kul med yoga och det ska vara gravidyoga så jag hoppas att det inte är någon risk att ansträngningen sätter igång förlossningen eller så

Härligt det låter med julfest! Jag mejlade åtmind
    Skönt att det bara blivit fel med tekniken och att ni fann varandra igen. Ang yoga, jag har gått på en hel del yoga dock aldrig gravidyoga. Det absolut viktigaste är att man lyssnar på vad ens egen kropp har för begränsningar just för dagen. Det finns ingen prestige i yoga och man ska inte jämföra sig med andra och som sagt inte ens med ens egna tidigare prestationer. Det kan ta ett par gånger att verkligen uppskatta yogan så ge det ett par gånger och i början är det inte jätte viktigt att du andas precis som de säger, det kommer med tiden. 
  • Seven Costanza
    mirakelspektakel skrev 2015-12-17 23:12:55 följande:

Skönt att det bara blivit fel med tekniken och att ni fann varandra igen. Ang yoga, jag har gått på en hel del yoga dock aldrig gravidyoga. Det absolut viktigaste är att man lyssnar på vad ens egen kropp har för begränsningar just för dagen. Det finns ingen prestige i yoga och man ska inte jämföra sig med andra och som sagt inte ens med ens egna tidigare prestationer. Det kan ta ett par gånger att verkligen uppskatta yogan så ge det ett par gånger och i början är det inte jätte viktigt att du andas precis som de säger, det kommer med tiden. 

Tack för tipsen! Jag har förberett kvinnan jag ska dit med på att jag inte kan någonting, så jag tar det nog lugnt och försiktigt.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)