Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

mirakelspektakel skrev 2016-01-13 12:11:35 följande:

Herregud! Alltså förstår att du inte vet om du ska skratta eller gråta. Skriv upp namnet på läkaren och se till att aldrig gå till honom igen samt särskilt om det är en privat VC så lönar det sig ju faktiskt att ringa och klaga. skönt att han få ta provet nu iaf. Hoppas lillgrabben kryar på sig.

Min sambo ser just ut som 7 svåra år, skulle inte förvåna mig om han får sin manliga dödssjuka inom de närmaste dagarna. Han blir helt rödprickig (han ser ut som en prickig korv hela han) och ligger och yrar med feber ett par dagar och sen går det över av sig själv, han så ett par gånger per år. SÅ jäkla konstigt. 

Eller hur?! Det värsta är nästan att maken blev förvånad... Jag är så blasé så jag hade inte väntat mig bättre, men nu har han iaf bytt vc (och fått receptet skrev han nyss, jag sa åt honom att skriva till dem på Mina vårdkontakter). Den vårdcentralen har bara hyrläkare så man borde ringa och klaga, så han inte får fortsatt uppdrag där. Får se om maken har koll på vad han hette, ja det står väl på receptet förstås!

Oh no, hoppas sambon klarar sig eller iaf att det går över fort! Vilken märklig sjuka, vet han inte vad det beror på heller?
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-13 12:22:32 följande:

Det låter som om det jag har är samma sak som ni. Verkar passa i tid med är i v 38 nu. Skönt att höra att detta inte är lika med bristningar även fast det verkligen känns som om detta skulle kunna resultera i en av den värsta sortens, egentligen är det väl inte hela världen med bristningar, men jag har vart förskonad från att få fler än vad jag redan hade innan jag var gravid.

Såhär extremt är det nog inte för de flesta, men såhär ser min mage ut när jag spänner magmusklerna. Det stämmer överens med hur de beskrev i nån text (på mammamage.se kanske det var!) att det kan bli när linea alba är uttänjd.

Avslappnad ser magen helt normal ut:

Och som sagt, mellan graviditeterna har jag inte märkt av det alls, ingen "pyramid" och inget ont, så jag är inte orolig den här gången även om det är rätt creepy. Hoppas bilderna kommer på rätt ledd nu, man vet ju aldrig...
  • qatteriin
    Blgebo skrev 2016-01-13 12:31:57 följande:

Vattnet gick för 45 min sedan när jag låg och slappade på soffan. Fick en liten slemmig blödning i samband med det och sedan värkar. Tror gubben kom hem från jobbet på rekordtid Slipper iaf. igångsättning, det känns positivt.

Wohooooo härligt!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-13 13:12:18 följande:

Jösses vad aktiva ni varit under fm.

Grattis till alla som fått komma hem, njut och ta det lugnt nu allihopa och ni som fått sjuka sambos och män hoppas att bebisarna slipper få en släng av det och att männen blir friska snart.

Hame - hoppas att allt går bra idag, tänker på dig. <3

Måste ju upp i 10000...
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-13 13:19:03 följande:

Varit på neo idag och gjort kontroll istället för hemma. Dem skulle göra en hörselscreening som dem inte lyckats med innan och inte idag heller. Hon har för små öron så vi får vänta ett par veckor till och se om det går då.

Vi blir kvar i hemsjukvården till på fredag då lilltösen knappt gått upp 10gr på den fria amningen, så har hon inte ökat bättre i vikt på fredag får vi börja tilläggsmata igen, men vi slipper att göra det via sond isåfall och kan ge ersättning på flaska när hon ammat.

Grymt jobbat med turen till neo och att hon inte gått ner!! Snart får hon in knycken och ökar på ordentligt på egen hand ska du se. Skönt att ni slipper sonden oavsett! Lilla pluttan med så små öron, jag minns inte ens hur de gjorde hörseltestet...
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-13 13:22:13 följande:

tack för bilderna. Jag ska kolla hur det ser ut att spänna magen sen när jag inte har magen tejpad. Känns så mkt skönare att ha den tejpad än otejpad så den får vara det ett par timmar till tänker jag. I natt när jag googlade delade magmuskler, navelbråck, bristningar och annat trevligt jag kunde tänka mig att detta var så hittade jag flera som använde kinesiologitejp som hjälp att träna upp magmuskulaturen igen efter förlossningen. Absolut nåt jag ska prata med min sjukgymnast om sen..

Uuuh ja man hittar så mkt märkligt när man googlar... Jag blev skiträdd för navelbråck och att det aldrig skulle bli bättre. Vad är kinesiologitejp? Aldrig hört om!
  • qatteriin
    idape skrev 2016-01-13 15:02:21 följande:

Till er som bara väntar-Bebisarna kommer bara helt plötsligt. Tro mig, med min förra kände jag ingenting sen bara gick vattnet! Nu väntar jag andra bf på måndag och jag vet att hon kommer runt där även om det känns som dom aldrig kommer och även att jag typ inte känt nåt förutom de dagar jag anstränger mig lite för mycket. Själv är jag livrädd för förlossningen och att det ska dra igång kanske därför jag är så tålmodig så jag tar det bara lugnt hemma med min två åring och myser med den ensamtid han och jag har kvar. Dock sover man ju så sjukt dåligt nu så det ska bli skönt att slippa. Men sen kommer man sakna sin gravidmage så uppskatta den sista tiden!!

Haha jag kommer ALDRIG sakna min gravidmage eller att vara gravid! Folk säger det hela tiden men jag saknade det aldrig efter sonen och kommer sakna den ännu mindre nu. Men jag är ju en av de där som avskyr det mesta med att vara gravid (egentligen allt utom att slippa mensen och att hormonerna pga det är ovanligt stabila).

Jag kände inte heller nåt innan vattnet gick med sonen (på natten till dagen innan bf) men tyvärr har det gjort mig så inställd på att få på eller runt bf att det nästan blir helt outhärdligt att tänka att det kan dröja två veckor till... Visst, bm konstaterade att man ofta har ungefär lika långa graviditeter, men så tänker jag på att min storasyster kom två veckor före bf och jag en vecka efter, då blir det plötsligt inte lika lätt att tänka så...
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-13 16:18:52 följande:

Jepps, vi hoppas på det idag ringde vår nya bhv-sköterska, hon ska göra hembesök på måndag. Dem gjorde egentligen inte hembesök med omföderskor längre men dem kunde göra vissa undantag sa hon och hon tyckte Wendela var lite VIP, hon tyckte inte vi skulle dit och utsätta henne för onödiga smittor. Ett första positivt intryck iallafall, men är skitorolig att hon inte ska vara ngt bra. Har lite speciella erfarenheter av vc där vi bor om man säger så, men nu ska dem ju inte ha med vc att göra. Har dem tystnadsplikt på bvc gentemot vårdcentralen?

Håller tummarna att det är en bra sköterska! Gott att få lite vip-behandling, det har ni förtjänat. Jag vet inte hur det ser ut hos er, knappt hos oss ens, men tystnadsplikt är det ju mellan alla som inte är inblandade i vården av er. Behöver de t.ex. en läkare så kan ju upplägget vara så att de använder sig av vårdcentralens läkare och då gäller väl inte tystnadsplikten dem emellan tänker jag. Jag tycker det är märkligt här hur vc och bvc hänger så tätt ihop, så hade vi inte i gbg. Som uppenbart de senaste dagarna har jag inget förtroende alls för vår närmsta vc men bvc sitter ihop med dem så jag tror bebis kommer höra till dem eftersom jag vill ha närmsta bvc nu när jag är hemma utan bil... Känns rent ut sagt förjävligt, om man nu skulle behöva ha vc-kontakt för bebis. Så jag förstår dina farhågor.
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-13 16:25:34 följande:

hooho... då har du nåt att läsa in dig på med tanke på alla dina krämpor som du har! Hittade denna korta info: idrottsskadeguiden.se/tejpning/

Men det finns massor av fördelar och användningsområden för att tejpa! (förutom att den är väldigt färgglad så att man blir glad av att se den!

Här är mer specifik användning av nån som har mammamage: uppochhoppa.se/gravidtraning/laget-med-mammamagen/

Åh gud, haha! Ja då har jag att läsa, får kolla när jag är vid datorn och kan följa länkar!
  • qatteriin

Att bygga världens största briotågbana för att sedan städa bort den och försöka bygga legopolisbil verkar inte sätta igång nån förlossning i alla fall... men gud vad slut jag är nu...

Svar på tråden BF Januari 2016 :)