• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Svurk
    Fundersamflicka21 skrev 2015-05-18 03:55:41 följande:

Okej härligt :) hoppas det går bra för dig!

För hälsosamtalet var jag där förförra fredagen, och fick tid för inskrivning den 15 juni så det är ett tag till tills dess :( kan inte tiden gå fortare...

Första barnet så jag undrar bara, när gör man ul osv? Glömde fråga min bm :)

Samma här 1 bebisen:)

Jaha när ja ringde sa dom att ja skulle skrivas in med en gång men kanske bara är ett samtal då?

Ja vet inte när man gör ul

Men man kan nog be om ett tidigt om man vill vara helt säker:)

Ja får fråga på torsdag:)

Ja mår jätte bra

Är bara lite trött men ingen annan symptom
  • Euphemia
    Vattenglaset skrev 2015-05-18 18:45:04 följande:
    Ja den har alltid varit 30 dagar innan. Men nu i vår har den varit lite oregelbunden så denna skulle vara på 40 dagar typ.

BIM va 8 maj
    Har du testat 4 st positivt så är du sannolikt gravid. Halten av HCG i urinet kan påverka svaret på stickan, lite HCG kan då visa negativt. Vänta några dagar och testa igen, men förstår din frustration
  • Euphemia

Hej, hoppar in här jag med. Nyligen plussat och väntar nummer 3, försökt ett par månader och håller tummarna för att det ska gå vägen. Är i vecka 6 med bf 16 januari och inga symptom än, vilket jag njuter av, förra graviditeten var hemsk.

Hur mår ni andra?

• haannah
    Euphemia skrev 2015-05-18 20:08:05 följande:

Hej, hoppar in här jag med. Nyligen plussat och väntar nummer 3, försökt ett par månader och håller tummarna för att det ska gå vägen. Är i vecka 6 med bf 16 januari och inga symptom än, vilket jag njuter av, förra graviditeten var hemsk.

Hur mår ni andra?

Välkommen och grattis!! :) vi har, än så länge, samma bf :)

Jag mår än så länge bra, lite illamående men knappt märkbart. Annars lite ömma bröst bara :)
  • Caisas

Välkomna alla nya och grattis! Själv är jag i vecka 7 nu (6+4) och mitt främsta symptom är större och ömma bröst och en enorm trötthet. Lite lätt illamående av och till och lite molvärk. En vän till mig ligger exakt 20 dagar för mig och hon känner däremot inte av någonting alls, så det är verkligen olika för alla. Glad

• WiMe06

Jag äter Apotekets kosttillskott som heter Gravid, åt den innan graviditeten också, den innehåller 500 utav folsyra som det rekommenderas.

Jag ska på hälsosamtal den 3 juni, kommer då vara i v 7+6. Mannen kommer inte av följa med, eftersom det är tredje barnet känns det som att han bara kommer behöva ta ledigt för det allra nödvändigaste typ ultraljudet och.

• tvåsmåunderverk

Min sambo följer inte heller med på annat än ultraljud han var med på det medta sist och så roligt för honom var det inte! ;) plus att han jobbar borta i veckorna så känns ju trist om han ska komma hem för att höra att jag inte får dricka alkohol x)

Trött som ett as! Kan sova hela tiden! Så fort jag sätter mig ner så måste jag anstränga mig för att inte somna! Mår riktigt illa, idag har jag varit nära på att spy flera gånger! Har liksom svartnat till för ögonen! Nåja, det varar som längst i 9 månader så ;)

• FrunIHuset

Hej! Tänkte hoppa in här :) Gravid med andra barnet, fick positivt idag på testen :) BF 21 jan om jag räknat rätt! Känns så overkligt men så underbart :)

Mamma till L 2013 och bebis 2016
  • Euphemia
    haannah skrev 2015-05-18 20:20:06 följande:
    Välkommen och grattis!! :) vi har, än så länge, samma bf :)

Jag mår än så länge bra, lite illamående men knappt märkbart. Annars lite ömma bröst bara :)
    Tack och vad roligt med samma datum Skönt att du inte har värre besvär än så, lite känningar kan ju faktiskt vara mysigt.
  • WiMe06

Hörrni tjejer! Hur tidigt kan man få foglossning?? Har aldrig haft foglossning under mina tidigare grav. Men nu känner jag av värk i svanken, värk över blygdbenet, i höfterna och ner i ljumskarna när jag går eller står mkt. Kan inte lägga benen i kors utan att det känns i ljumskarna. När jag lägger mig på kvällen kan jag även känna av vaderna. Kan man verkligen få foglossning såhär tidigt? Och är det tecken på foglossning jag känner av??

Svar på tråden BF Januari 2016 :)