• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Kixpix

Zamfiola och Grus Grus.

Jag kan hålla med er till en viss del, men ni måste också tänka på att alla kvinnor faktiskt inte är skapta för att föda barn vaginalt. Tyvärr.

Vi har den genen i vår släkt, med för trångt bäcken. Båda mina systrar har fått hå igenom väldigt traumatiska förlossningar för att sedan behöva tjata sig till ett ks med andra barnet.

Det som hänt är att barnen hat fastnat & till varje pris har personalen sletit ut ungen (både mamma och barn har hållt på att dö) genom att kontra till nästa graviditet "har du klarat en vaginal förlossning innan klarar du en till". Eller hur?! Skulle inte tro det. Klipp, sugklocka och yttre press kallar jag inte för en normal och trevlig förlossning.

Tredje gången gillt med mig, därför vill jah INTE föda vaginalt.

• HCS

Det här blir vårt fjärde barn denna gång om allt går som det ska..

Jag kommer att bli snittad och jag är så tacksam för det. Fick förlossningsskada vid min första förlossning pga svagt värkarbete, igångsättning och barn med stort huvud. (10 år sen i höst) Snittad med tvåan och trean, så tacksam för att jag får bli, annars hade det inte blivit mer än ett barn. För mig har snitt varit rena drömmen i gämförelse, men klart att det ändå finns något naturligt inom en som gärna vill föda "på riktigt." Men det är uteslutet för mig.

Mina förlossningsberättelser finns på bloggen, för er som vill läsa. :)

• Bubblor
    Grus grus skrev 2015-05-19 13:11:39 följande:

Så olika man är. Jag är livrädd för kejsarsnitt. Att någon ska skära upp min mage. Det gör mig livrädd. Att bli sövd och inte veta vad som händer gör att jag ryser, eller bedövad nertill med risken att aldrig bli återställd sen. Nej, vaginalt är det naturliga och det våra kroppar är skapta för. Allt annat fyller mig med obehag.

Även om man är livrädd för något behöver det inte betyda att man inte vill göra det :) Jag vill föda vaginalt, även om jag är livrädd för det.
  • FruGru

Jag har fött alla mina vaginalt. Livrädd för snitt. En av graviditeterna låg bebis i säte och jag va helt inställd på vaginal förlossning.

Alla är inte gjorda för en vaginal förlossning men med rätt hjälp är det många med rädsla som ändå väljer och får en fantastisk upplevelse.

Jag har vänner där första förlossningen var en mardröm och andra en fis i rymden.

Den enda som vet vad som är rätt är den gravida kvinnan själv.

• Euphemia

Haha och jag bara längtar efter att få uppleva en tredje förlossning! Har inga skräckerfarenheter, utan båda mina förlossningar har varit helt otroliga

• Kixpix
    FruGru skrev 2015-05-19 14:11:07 följande:

Jag har fött alla mina vaginalt. Livrädd för snitt. En av graviditeterna låg bebis i säte och jag va helt inställd på vaginal förlossning.

Alla är inte gjorda för en vaginal förlossning men med rätt hjälp är det många med rädsla som ändå väljer och får en fantastisk upplevelse.

Jag har vänner där första förlossningen var en mardröm och andra en fis i rymden.

Den enda som vet vad som är rätt är den gravida kvinnan själv.

Ja precis, man vet bäst själv. Och att alla kvinnor tyvärr inte är skapta för en vagnial förlossning. Jag har oddsen emot mig. Därav livrädd då mina systrar blev nekade ks med första barnet och sedan vet man ju hur det gick. Åt skogen. Därav min rädsla.
  • Grus grus
    Kixpix skrev 2015-05-19 13:18:22 följande:

Zamfiola och Grus Grus.

Jag kan hålla med er till en viss del, men ni måste också tänka på att alla kvinnor faktiskt inte är skapta för att föda barn vaginalt. Tyvärr.

Vi har den genen i vår släkt, med för trångt bäcken. Båda mina systrar har fått hå igenom väldigt traumatiska förlossningar för att sedan behöva tjata sig till ett ks med andra barnet.

Det som hänt är att barnen hat fastnat & till varje pris har personalen sletit ut ungen (både mamma och barn har hållt på att dö) genom att kontra till nästa graviditet "har du klarat en vaginal förlossning innan klarar du en till". Eller hur?! Skulle inte tro det. Klipp, sugklocka och yttre press kallar jag inte för en normal och trevlig förlossning.

Tredje gången gillt med mig, därför vill jah INTE föda vaginalt.

Jag har inte skrivit något om att jag inte har förståelse för hur andra har det. Bara skrivit utifrån mig själv och min rädsla.
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • lanylena
    HCS skrev 2015-05-19 13:47:53 följande:

Det här blir vårt fjärde barn denna gång om allt går som det ska..

Jag kommer att bli snittad och jag är så tacksam för det. Fick förlossningsskada vid min första förlossning pga svagt värkarbete, igångsättning och barn med stort huvud. (10 år sen i höst) Snittad med tvåan och trean, så tacksam för att jag får bli, annars hade det inte blivit mer än ett barn. För mig har snitt varit rena drömmen i gämförelse, men klart att det ändå finns något naturligt inom en som gärna vill föda "på riktigt." Men det är uteslutet för mig.

Mina förlossningsberättelser finns på bloggen, för er som vill läsa. :)

Får jag fråga vad du fick för förlossningsskada..?
  • Kixpix
    Grus grus skrev 2015-05-19 14:36:16 följande:
    Jag har inte skrivit något om att jag inte har förståelse för hur andra har det. Bara skrivit utifrån mig själv och min rädsla. smile1.gif
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
    Det jag reagera på var att du skrev att kvinnor är skapta att föda vaginalt. Tyvärr är ju inte alla kvinnor skapta för det. Tråkigt nog.
  • debbie85

Jag var väldigt positiv till att föda vaginalt. Födde min dotter vaginalt och "på pappret" var allt normalt. Tyckte dock att det var en traumatisk upplevelse dom jag hade svårt att prata om länge efteråt. Har svårt att sätta fingret på varför. Kanske var det för att jag hade så felaktiga förväntningar? Nu när jag är gravid med andra barnet så vill jag ändå testa att föda vaginalt igen. Kommer att be om samtal för förlossningsrädsla.

Ni som är rädda; jag tror det är absolut bäst att be om hjälp. Inte försöka vara stark och duktig.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)