• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    Euphemia skrev 2015-05-19 09:36:28 följande:
    Vet inte hur tidigt man kan få det. Vanligast är väl i mitten av graviditeten? Men visst kan man få det innan? Jag hade foglossning med förra grav, bassängträning och sjukgymnastik var min räddning. Jag ska nog gå på båda i förebyggande syfte den här gången, skönt om inte annat smile1.gif
    Får prata med min bm när jag ska dit den 3 juni. Kanske kan få hjälp med ett bälte om inte annat. Vattengymnastik låter ju härligt.
  • FruGru

Jag klara inte av lukter eller dofter. Laga mat är en pina. Är inte hungrig alls eller sugen på något.

Funkar med mackor o grönt äpple. Gjorde köttfärssås o spagetti till lunch men det bara växer i munnen. :(

Ang foglossning är det bälte + sjukgymnast övningar + akupunktur som funkat för mig. Vattengympan va skönt men jag hade sammandragningar så kunde inte vara med så mkt.

• FrökenIda

Hej!

Får jag hoppa in här ?:) Jag ska ha mitt andra barn i januari (bf osäkert men troligtvis i börja på januari) Jag är 26 år gammal och har en son på 2 år med min man som är lika gammal.

Jag mår ganska dåligt och tankar och känslor snurrar runt så tänkte att det nog kan vara skönt att få prata med andra gravida och höra lite tankar från andra som kanske också har det lite tufft.

Jag mår ganska fysiskt dåligt. Har mycket o ont i huvudet, trött och lite illamående och har redan gått upp massa i vikt (magen super-svullen) vilket jag lider av. Är för tillfället sjukskriven pga stress och utmattningssyndrom så blev lite mycket med en graviditet på det, hehe

Hur mår ni andra?

• FrökenIda
    FruGru skrev 2015-05-19 11:37:31 följande:

Jag klara inte av lukter eller dofter. Laga mat är en pina. Är inte hungrig alls eller sugen på något.

Funkar med mackor o grönt äpple. Gjorde köttfärssås o spagetti till lunch men det bara växer i munnen. :(

Ang foglossning är det bälte + sjukgymnast övningar + akupunktur som funkat för mig. Vattengympan va skönt men jag hade sammandragningar så kunde inte vara med så mkt.

Jag klarar inte Heller av dofter och mår illa direkt efter jag ätit något. Samtidigt är jag hungrig hela tiden men inte sugen på nåt :/ eller jag kan bli sugen när jag ser mat på teven och så men vet att så fort jag slukat all mat så bara vänder det sig i magen och jag får en hemsk eftersmak i munnen och vill typ bara skära av smaklökarna hehe
  • Pajjadee
    Sudden92 skrev 2015-05-19 08:05:47 följande:

Jag dricker grönt Tee med citron och ingefära. Är det enda som hjälper för mig

Har hört att te inte är bra vid graviditet eller är det bara jag som är övernojjig? Något med att de förhindrar kroppen att ta upp folsyra eller det kanske inte är nån fara vid mindre mängder? Finns ju så många anvisningar till vad man kan äta o inte så man blir knäpp.
  • Kixpix
    FrökenIda skrev 2015-05-19 11:53:26 följande:

Hej!

Får jag hoppa in här ?:) Jag ska ha mitt andra barn i januari (bf osäkert men troligtvis i börja på januari) Jag är 26 år gammal och har en son på 2 år med min man som är lika gammal.

Jag mår ganska dåligt och tankar och känslor snurrar runt så tänkte att det nog kan vara skönt att få prata med andra gravida och höra lite tankar från andra som kanske också har det lite tufft.

Jag mår ganska fysiskt dåligt. Har mycket o ont i huvudet, trött och lite illamående och har redan gått upp massa i vikt (magen super-svullen) vilket jag lider av. Är för tillfället sjukskriven pga stress och utmattningssyndrom så blev lite mycket med en graviditet på det, hehe

Hur mår ni andra?

Hejsan! Sitter lite i samma sits som dig. Varit sjukskriven för utmattning sen okt-14, arbetet just nu 75% och sjukskriven 25%. Så förstår att det tar på din kropp. För mig innebär det bara positivt med att skaffa barn nu (vilket var planerat). Har dock börjat få lite ångest eftersom jag har en enorm rädsla för att en vaginal förlossning, tyvärr :(
  • Bubblor
    Kixpix skrev 2015-05-19 12:37:17 följande:
    Hejsan! Sitter lite i samma sits som dig. Varit sjukskriven för utmattning sen okt-14, arbetet just nu 75% och sjukskriven 25%. Så förstår att det tar på din kropp. För mig innebär det bara positivt med att skaffa barn nu (vilket var planerat). Har dock börjat få lite ångest eftersom jag har en enorm rädsla för att en vaginal förlossning, tyvärr :(
    Här är jag helt med dig, jag är också livrädd för vaginal förlossning, jag börjar nästan hyperventilera bara jag tänker på det. Men jag hoppas att när det väl blir dags, så har man glömt bort den rädslan och är så pass förberedd och bara känner att "Yes, nu kör vi!" och att man äntligen ska få träffa sitt underverk :) Jag hoppas det blir så, men jag har ingen aning :P
  • zamfiola

Ni som är rädda för vaginal förlossning: Det måste vara superjobbigt att känna så.

Ville bara säga att tänk på att det är flera här i gruppen som redan har både 1, 2 och 3barn å som sätter sig i denna situation igen!! )

Jag längtar tills förlossningen. Det var det häftigaste jag någonsin har varit med om! <3

• Grus grus

Så olika man är. Jag är livrädd för kejsarsnitt. Att någon ska skära upp min mage. Det gör mig livrädd. Att bli sövd och inte veta vad som händer gör att jag ryser, eller bedövad nertill med risken att aldrig bli återställd sen. Nej, vaginalt är det naturliga och det våra kroppar är skapta för. Allt annat fyller mig med obehag.

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Kixpix
    Bubblor skrev 2015-05-19 12:53:14 följande:
    Här är jag helt med dig, jag är också livrädd för vaginal förlossning, jag börjar nästan hyperventilera bara jag tänker på det. Men jag hoppas att när det väl blir dags, så har man glömt bort den rädslan och är så pass förberedd och bara känner att "Yes, nu kör vi!" och att man äntligen ska få träffa sitt underverk :) Jag hoppas det blir så, men jag har ingen aning :P
    Ja, jag ska prata med min BM om att boka tid till feliciateamet på vårt sjukhus, för så här kan jag inte ha det :(
Svar på tråden BF Januari 2016 :)