• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • debbie85
    FrökenBlå skrev 2015-05-18 12:09:26 följande:

Jaha det måste vara från den första gruppen jag känner igen dig från då! :) FB-gruppen var jag aldrig med i.

Nån mer än mig som är väldigt känslig just nu? Tårarna sprutade när jag tittade på bilder från BB med dottern, likaså när jag tittar på serier/filmer osv, de behöver inte ens va särskilt sorgliga ;)

Vad kul!

Jag är extra känslig. Ett av dom första tecknen på att jag är gravid var när jag började gråta åt en jätteknäpp grej inför min man. Min man låg och gosade med vår ena katt som var sjuk. Då började jag spontangråta för att deras relation är så fin. Min man stirrade på mig som att jag var knäpp och sa att jag sannolikt är gravid.
  • Seven Costanza
    anlibabe skrev 2015-05-18 15:31:08 följande:

Nu har jag också bokat in hälsosamtal med bm! Så det ska jag på den 29/5 :) tar ni med er partner eller hur tänker ni där? Ni som har varit där- är det bra info för honom också eller det är mest för "mig" då? Hur lång tid tar det? Vill ju så klart att han ska vara delaktig i allt, men detta kanske är "onödigt" om ni förstår vad jag menar.. :)

Jag kommer gå ensam på hälsosamtalet, men om det ska vara inskrivning vid ett annat tillfälle kommer han nog med då. Som jag uppfattat hälsosamtalet är det mest för mamman. Det är första barnet för oss och vi ska göra tidigt ul och KUB privat och det ska han följa med på .
  • Pyret 85
    anlibabe skrev 2015-05-18 15:31:08 följande:

Nu har jag också bokat in hälsosamtal med bm! Så det ska jag på den 29/5 :) tar ni med er partner eller hur tänker ni där? Ni som har varit där- är det bra info för honom också eller det är mest för "mig" då? Hur lång tid tar det? Vill ju så klart att han ska vara delaktig i allt, men detta kanske är "onödigt" om ni förstår vad jag menar.. :)

Min sambo var inte med på hälsosamtalet denna gång. Vid första graviditeten var han med på nästan allt. Han kommer följa med på ultraljuden.
  • Vattenglaset

I fredags så visade g-testet ett starkt positivt streck.. Och har visat positiva streck hela veckan.. Trots blödningen tidigt i veckan. Men nu i eftermiddags tog jag ett digitalt test och det visade inte gravid... Fattar nada..

• Seven Costanza
    Vattenglaset skrev 2015-05-18 17:33:45 följande:

I fredags så visade g-testet ett starkt positivt streck.. Och har visat positiva streck hela veckan.. Trots blödningen tidigt i veckan. Men nu i eftermiddags tog jag ett digitalt test och det visade inte gravid... Fattar nada..

Så konstigt, vilken dag är du på? Blödde du bara en dag?
  • Vattenglaset
    Seven Costanza skrev 2015-05-18 18:15:43 följande:
    Så konstigt, vilken dag är du på? Blödde du bara en dag?
    Hade mens 29 mars till 1 april. Sen äl enligt stickor den 24 april. Blödning 9-10 Maj utan smärta och väldigt måttlig.

Positiva stickor 8-11-13-15 maj och idag negativ digital på em.
  • Seven Costanza
    Vattenglaset skrev 2015-05-18 18:24:20 följande:

Hade mens 29 mars till 1 april. Sen äl enligt stickor den 24 april. Blödning 9-10 Maj utan smärta och väldigt måttlig.

Positiva stickor 8-11-13-15 maj och idag negativ digital på em.

Hm, då har du ganska lång cykel? När var BIM? Du har inte tagit något digitalt tidigare? Jag hade väntat någon dag till och se om du börjar blöda, sedan bokat ett ultraljud för att se om det finns hjärtslag.
  • Vattenglaset
    Seven Costanza skrev 2015-05-18 18:29:45 följande:
    Hm, då har du ganska lång cykel? När var BIM? Du har inte tagit något digitalt tidigare? Jag hade väntat någon dag till och se om du börjar blöda, sedan bokat ett ultraljud för att se om det finns hjärtslag.
    Ja den har alltid varit 30 dagar innan. Men nu i vår har den varit lite oregelbunden så denna skulle vara på 40 dagar typ.

BIM va 8 maj
  • MarieTherese86

Och för mig är det första graviditeten :) är supernojjig och har tagit tre test sen i lördags.

Har inte varit till bm ännu,men enligt natural cykles går jag in i vecka 5 nu och bf 27/1.

Har haft brun-rosa flytningar igår och lite brunt idag,är detta normalt?

• aurorasmamma

Idag slog illamåendet till för mig, kräktes till och med. Får inte i mig något alls idag förutom vatten.

Går in i v. 8 i morgon och ska till Bm den 20e.

Men förutom att ja mår illa idag ha ja ju inte känt mig vidare värst gravid innan. Så tar kräkningarna bara som positivt än om drygt.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)