• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Förstaförsökaren26
    amalie79 skrev 2016-01-14 09:51:07 följande:

Förresten, är det någon som fått ryggbedövning som vet ang den där tejpen över stickhålen på ryggen?

Kan jag dra bort den tro? Den lossnar lite och så kliar det nu. P

Ja, ta bort den du! :)
  • amalie79
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-14 10:17:29 följande:

Ja, ta bort den du! :)

Va bra! Ska göra det sen :)

Gratis vaxning :S
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-14 09:35:08 följande:
    Håhåjaja ja det kan jag tänka mig, att det lätt blir lite rörigt då! Vi har liksom ett sånt där rum som det aldrig blir ordning på, vårt "kontor" som har en stor "lagerhylla" med en massa bös där säkert hälften skulle kunna rensas ut... men då måste man ju hinna/orka det med! Lite av det kanske jag kan få ordning på idag iaf, och så lite damma/dammsuga, jag kan inte dammsuga ens som ogravid eftersom jag har en felbyggd handled. Eller jag kan, men jag får vansinnigt ont i flera dagar efteråt. Kanske mamma har skuldkänslor eftersom det är medfött, hehe. Tvätta golven funkar dock hjälpligt. Sen ska far min få sätta upp en klädhängare till sonen i hallen, det har vi dröjt med alldeles för länge...

Åh från nästa vecka har vi matkasse igen, det ska bli så skönt. Handling är guld värt att slippa och särskilt med en sån liten som man inte vill ut med!

Gud vad mysigt med babywrapen!! Ser ju jättehärligt ut! Vårt babyskydd står där i hallen med wrapen i och jag längtar hela tiden efter att få se en bebis däri. Gött att det gick bra att lämna de stora, men så jobbigt med närgångna barn... Man förstår ju att de är nyfikna och inte menar illa men fy farao alltså! Jag fasar för att lämna på förskolan med bebis och det är en stor anledning till att jag kommer prova att sjala när vi ska dit för då kan de ju inte komma så nära... Idag var jag glad att jag inte hade bebis på utsidan, -20 här nu och då vete tusan om jag ens hade gått ut med bebis om jag hade ett val!
    ROBOTDAMMSUGARE! köp en på studs, om ni inte har hemska trösklar vill säga... 

Ang babyskyddet, vi fick ju tag på ett nytt, skulle ni tvättat tyget på det innan lillan får använda det?
  • Mallis87

Grattis till er som har fått era små! Ååh som jag längtar efter min..! Bf imorgon och bm besök i eftermiddag!

Sitter här hemma och fulgråter, lämnade dottern på förskolan idag och det var två vikarier, en okänd som i princip slet dottern med sig in, hann knappt säga hejdå och såklart storgrät hon i fönstret när jag gick och hjärtat gick i tusen bitar ;( Känns hemskt att lämna henne så när hon aldrig annars är ledsen när man lämnar, plus att jag ju bara är hemma ändå. Ville bara springa in och ta henne med mig... Men Satte mig i bilen och grät och smsade in och hörde om det verkligen inte fanns någon ordinarie av hennes personal idag på hennes avdelning. Jo, en skulle komma om 15 min. Den personalen smsade tillbaka sedan att dottern var glad och lekte och bad om ursäkt att det varit lite kaos på morgonen. Så nu är allt "löst" men med alla hormoner känner jag mig som världens sämsta mamma och vill bara ha hem min dotter igen...

• Förstaförsökaren26
    Mallis87 skrev 2016-01-14 10:40:20 följande:

Grattis till er som har fått era små! Ååh som jag längtar efter min..! Bf imorgon och bm besök i eftermiddag!

Sitter här hemma och fulgråter, lämnade dottern på förskolan idag och det var två vikarier, en okänd som i princip slet dottern med sig in, hann knappt säga hejdå och såklart storgrät hon i fönstret när jag gick och hjärtat gick i tusen bitar ;( Känns hemskt att lämna henne så när hon aldrig annars är ledsen när man lämnar, plus att jag ju bara är hemma ändå. Ville bara springa in och ta henne med mig... Men Satte mig i bilen och grät och smsade in och hörde om det verkligen inte fanns någon ordinarie av hennes personal idag på hennes avdelning. Jo, en skulle komma om 15 min. Den personalen smsade tillbaka sedan att dottern var glad och lekte och bad om ursäkt att det varit lite kaos på morgonen. Så nu är allt "löst" men med alla hormoner känner jag mig som världens sämsta mamma och vill bara ha hem min dotter igen...

Jag känner igen det där! När jag lämnade dottern för nån vecka sen så var det ingen personal som direkt tog emot henne så hon gick å satte sig på en gungbräda å gungade ensam. Storgrät hela vägen hem. Men smsade som du gjort å fick höra att dagen gick jätte bra å hon var så glad när jag kom och hämtade. Kan säga att utifrån erfarenhet från mitt jobb så brukar barnen i regel sluta gråta rätt snabbt när föräldrarna åka å ha en bra/rolig dag. Men det är jobbigt å lämna när de är ledsna å jag gillar inte heller riktigt att lämna till främmande vikarier som jag inte känner! Du ska se att hon har det bra på fsk å snart ses ni igen! :)
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-14 09:35:08 följande:
    Håhåjaja ja det kan jag tänka mig, att det lätt blir lite rörigt då! Vi har liksom ett sånt där rum som det aldrig blir ordning på, vårt "kontor" som har en stor "lagerhylla" med en massa bös där säkert hälften skulle kunna rensas ut... men då måste man ju hinna/orka det med! Lite av det kanske jag kan få ordning på idag iaf, och så lite damma/dammsuga, jag kan inte dammsuga ens som ogravid eftersom jag har en felbyggd handled. Eller jag kan, men jag får vansinnigt ont i flera dagar efteråt. Kanske mamma har skuldkänslor eftersom det är medfött, hehe. Tvätta golven funkar dock hjälpligt. Sen ska far min få sätta upp en klädhängare till sonen i hallen, det har vi dröjt med alldeles för länge...

Åh från nästa vecka har vi matkasse igen, det ska bli så skönt. Handling är guld värt att slippa och särskilt med en sån liten som man inte vill ut med!

Gud vad mysigt med babywrapen!! Ser ju jättehärligt ut! Vårt babyskydd står där i hallen med wrapen i och jag längtar hela tiden efter att få se en bebis däri. Gött att det gick bra att lämna de stora, men så jobbigt med närgångna barn... Man förstår ju att de är nyfikna och inte menar illa men fy farao alltså! Jag fasar för att lämna på förskolan med bebis och det är en stor anledning till att jag kommer prova att sjala när vi ska dit för då kan de ju inte komma så nära... Idag var jag glad att jag inte hade bebis på utsidan, -20 här nu och då vete tusan om jag ens hade gått ut med bebis om jag hade ett val!
    Ne Fy tusan så kallt!!
    Ja, att sjala är ju bra, då är den lille skyddad hos dig.

Hoppas du får lite ordning och reda nu då i kontoret. Vi har ett klädförråd här hemma men den är alltid överfull med skit. Jag skulle gjort en walk in closet av den men har liksom lagt ner det projektet för det är för mkt skit där inne att ta hand om, haha!!

Skönt med matkasse, jag har ju testat ngt nytt, jag har precis klarat av en storhandling på maxi samtidigt som jag ammar, maten kommer hemlevererad imorgon hoppas det funkar bra.

Nej det är ju så, barnen vill ju väl och dem vet ju inte att hon är känsligare än dem själva.
    Jag är supernöjd med wrappen, så smidigt att han den. Nu när det är så kallt lägger jag en extra filt över henne när vi lämnar bilen. Men den skyddar bra tycker jag. Ja, tänk när er lille filur får gosas ner i sin fina wrap, myyysigt!
  • Mallis87
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-14 10:49:27 följande:

Jag känner igen det där! När jag lämnade dottern för nån vecka sen så var det ingen personal som direkt tog emot henne så hon gick å satte sig på en gungbräda å gungade ensam. Storgrät hela vägen hem. Men smsade som du gjort å fick höra att dagen gick jätte bra å hon var så glad när jag kom och hämtade. Kan säga att utifrån erfarenhet från mitt jobb så brukar barnen i regel sluta gråta rätt snabbt när föräldrarna åka å ha en bra/rolig dag. Men det är jobbigt å lämna när de är ledsna å jag gillar inte heller riktigt att lämna till främmande vikarier som jag inte känner! Du ska se att hon har det bra på fsk å snart ses ni igen! :)

Tack för ditt svar! Förstår ju klart att det är svårt att få ihop det med vikarier när det är sjuk personal. Men denna vikarie hälsade inte ens, jag hann knappt ge dottern en kram innan hon slet henne med sig in. Försökte inte "locka" henne in till lek, utan bara drog henne med sig. Dottern var lite ledsen precis under inskolningen i höstas, annars har hon alltid älskat att gå dit och aldrig varit ledsen vid lämning. Och just när man bara kör hem och sätter sig i soffan smärtar det ju extra att lämna henne. Skulle jag till jobbet hade jag ju inte haft något val ändå. Men hon har det säkert jättekul nu och pratar alltid om förskolan hemma, och som du säger så ses vi snart igen :)
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-14 10:20:48 följande:

ROBOTDAMMSUGARE! köp en på studs, om ni inte har hemska trösklar vill säga... 

Ang babyskyddet, vi fick ju tag på ett nytt, skulle ni tvättat tyget på det innan lillan får använda det?

Haha ja för de är ju så billiga. Vi har inte ens tvättmaskin ju, tror faktiskt det är prio. Haha!

Jag tror inte jag hade tvättat tyget på babyskyddet om vi hade köpt nytt faktiskt. De är ju inte i direktkontat med det särskilt mycket.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-14 11:00:57 följande:

Ne Fy tusan så kallt!!

Ja, att sjala är ju bra, då är den lille skyddad hos dig.

Hoppas du får lite ordning och reda nu då i kontoret. Vi har ett klädförråd här hemma men den är alltid överfull med skit. Jag skulle gjort en walk in closet av den men har liksom lagt ner det projektet för det är för mkt skit där inne att ta hand om, haha!!

Skönt med matkasse, jag har ju testat ngt nytt, jag har precis klarat av en storhandling på maxi samtidigt som jag ammar, maten kommer hemlevererad imorgon hoppas det funkar bra.

Nej det är ju så, barnen vill ju väl och dem vet ju inte att hon är känsligare än dem själva.

Jag är supernöjd med wrappen, så smidigt att han den. Nu när det är så kallt lägger jag en extra filt över henne när vi lämnar bilen. Men den skyddar bra tycker jag. Ja, tänk när er lille filur får gosas ner i sin fina wrap, myyysigt!

Blir nog inte så mycket ordnat idag, fick hämta hem sonen igen efter 1,5 timme för han verkade sjuk, han hade bara legat på förskolan och ligger nu med... ynklig som bara den, beter sig som vid feber men har ingen feber (än), och klagar på ont i magen... Alltså jag dör om vi får magsjuka nu. Seriöst. Han är snorig som bara den också så kanske är det bara förkylning i magen, det har han haft förut, men det är ju illa nog. Det var ingenbra tajming det här. Då får jag hoppas bebis håller sig inne nån vecka till men bara för det så sätter det väl igång...

Haha vi hade en klädkammare i förra lägenheten och oj vad fint det var från början - och så mycket skit det blev där inne till slut! Antagligen det som är problemet med "kontoret", allt vi hade i klädkammaren som inte var kläder var ju tvunget att hamna nånstans när vi flyttade...

Undrar om vi kan handla hem från vårt maxi, det hade ju varit supersmidigt! Hoppas det funkar bra!!
  • Förstaförsökaren26
    Mallis87 skrev 2016-01-14 11:02:22 följande:
    Tack för ditt svar! Förstår ju klart att det är svårt att få ihop det med vikarier när det är sjuk personal. Men denna vikarie hälsade inte ens, jag hann knappt ge dottern en kram innan hon slet henne med sig in. Försökte inte "locka" henne in till lek, utan bara drog henne med sig. Dottern var lite ledsen precis under inskolningen i höstas, annars har hon alltid älskat att gå dit och aldrig varit ledsen vid lämning. Och just när man bara kör hem och sätter sig i soffan smärtar det ju extra att lämna henne. Skulle jag till jobbet hade jag ju inte haft något val ändå. Men hon har det säkert jättekul nu och pratar alltid om förskolan hemma, och som du säger så ses vi snart igen :)
    Att få säga hejdå är ju jätte viktigt!! Dålig vikarie!!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)