Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

mirakelspektakel skrev 2015-12-03 14:02:37 följande:
    haha. känner igen det där. fattar inte vart dagarna ta vägen! Får panik, sen kommer jag på att juste det är ju just pågrund att att jag kan spendera dagarna med att göra ingenting som jag är sjukskriven. (mår jag bra klarar jag knappt av att sitta still.) så nej du är inte världens sämsta människa, du är bara rejält påverkad av att vara gravid. De få dagarna jag får lite energi tillbaka får jag värsta aha-upplevelsen och minns hur mitt normal läge egentligen är.
    Jag är precis likadan, kan inte heller sitta bara still när jag mår bra, det är kanske därför det känns extra svårt att vara hemma såhär. Brukar få en stund på kvällen när energin bara kommer tillbaka, då får jag typ värsta farten och ska göra allt.

Har precis suttit på golvet och skjutit prick på burkar med yngsta sonen, det var knappt man tog sig upp sedan, haha. Men man försöker så gott man kan för deras skull iallafall.
  • WiMe06
    fruthomas skrev 2015-12-03 14:18:59 följande:
    Egentligen bryr jag mig som sagt va inte om andra. Men det är en häftig känsla att klara det så normalt man kan. Smärtan försvinner ju till stor del nästan helt och direkt när bebisen är ute.

Jag har heller inget emot smärtlindring (bortsett från kvadlarna och ev biverkningar av tex eda), så därför är jag öppen för att använda det om det kommer till det.

Det kan vara dumt att åka in bestämd om att "jag ska ha eda" för det kan också bli helt fel om det går för fort.

Förlossningsdepprision kan man få av många anledningar tyvärr.
    Så är det ju och det är en helt fantastiskt känsla när den bara försvinner

Det man kan göra är att vara påläst om olika smärtlindring och sen ta det utefter man känner det behövs eller inte. Ta bara för att är ju inte det bästa heller.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-04 08:16:30 följande:

Det blev inget jobb för mig idag. Fick en sån ångest i natt när jag tänkte på att gå och jobba så jag har inte sovit en blund i natt. Rök ihop med maken på morgonen och sonen stod och skrek för att vi var arga.

Känner bara att det är nog nu. Jag är helt slut! Kommer vara hemma nu om jag så ska beböva plocka föräldrardagar på bebis.

Känner mig helt usel nu efter denna skit morgon och vill bara gråta.

Usch, lider verkligen med dig. Aldrig roligt med sådana mornar. Tycker du ska prata med en läkare om sjukskrivning, du ska verkligen inte behöva köra slut på dig sådär.

Du ska absolut inte känna dig usel. Ta nu bara en lugn dag och tänk inte att du är usel för det är du INTE!! Kramar till dig!!
  • WiMe06

Har tider bokade till den 4/1 hos min bm (bf 17/1). Vi väntar att boka resterande besök. Fr.o.m. nästa vecka kommer jag gå 1 gång i veckan, varannan vecka till bm och varannan vecka till en uska för att ta prover. På måndag är det bm och på tisdag tul igen.

• WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-12-04 10:56:15 följande:

Min mage v 33

Åh, vilken fin mage

Så kul med alla magar härinne.
  • WiMe06

Med första hade jag rätt mkt sammandragningar när jag rörde mig, med andra hade jag ingenting och där gick ju vattnet plötsligt en dag och sen 2 timmar från sammandragningar till sonen var ute. Den här ggn har jag jättesvårt att känna när jag får sammandragningar. Har känt av en del sammandragningar bara sedan igår, mkt mer än jag gjort innan.
    Sist jag var hos bm och hon skulle mäta magen så fick jag en sammandragning, hon kände den men inte jag själv.

• WiMe06

Haha, det märks här inne när det blir helg, då har alla annat att göra än att hänga här

Vi har fixat med julgranen hela fm och fram till nu, barnen bakade pepparkakor igår som vi gjorde hål i och så la dem kristyr på dem idag och hängde i granen, sen har dem hängt polkagrisar och sprejat julsnö på den, så nu är dem mer än nöjda och en annan också, soffläge en stund nu

• WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-05 14:39:59 följande:
    Mina verkar inte relaterade till rörelse- däremot till stress. Jag sprang till bussen häromdagen med tre av mina kolleger- de glömde nog av mig typ eftersom de alltid förvånas över hur rörlig jag fortfarande är. Ingen sammandragning där. Däremot som sagt om jag blir skrämd eller bonus skriker på mig, eller som igår eftermiddag på jobbet när jag insåg att ingen hjälpt till med mitt område medan jag var på kurs- DÅ kommer de.
    Dem ggr jag känner denna ggn så har mina också väldigt mkt med stress att göra, jag fick ju en del sammandragningar när jag fortfarande jobbade och då var det alltid med stress. Nu försöker jag att aldrig stressa utan planera det jag ska göra, för dem ggr jag känner av stress får jag lätt ont i magen också.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-05 14:36:00 följande:
    Jag har mindre att göra under helgen, har ju inga barn sedan innan och jobbar ju ett tag till så!:)

Har faktiskt varit och tittat barnvagn en sista gång, nu är det bara köpandet kvar :)

Laddat på vårt te och kaffe förråd har också gjort, med pepparkakste, rött knäckte, smörkolakaffe och mitt vanliga jasminte som jag inte överlever utan...
    Vad roligt vad lutar det åt för vagn då?

Härligt med massa tesorter, jag älskar te, kan stå i tebutiken här hemma läääänge och bara njuta av alla dofter knäckte lät ju väldigt gott.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-05 15:11:33 följande:
    Åh jag vill också få fram granen! Hänga upp våra kulor med namn på. <3 Nästa år får jag göra en till!
    Det är ju så mysigt att få fram den, jag är sån som gärna tar fram allt direkt och sen när nyår varit så åker allt ut direkt. Haha. Julsnön var populär vill jag lova, har fått gömma den nu för annars sprejar dem granen helvit istället, haha och allt annat här hemma också. Vad roligt med namnkulor.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)