Anonym (TS) skrev 2015-04-30 22:04:29 följande:
1. Jag är absolut inge gömd eller har tvingats till nåt. Det är i övertygelse jag har valt att klä mig som jag gör. Det finns ingen kamp där. Fri vilja
2.kvinnor ska ha samma rättigheter som män. och mycket förtryck bottnar inte i religionen. Det där är en lång diskussion. Det är klart att man ska kunna vara muslim i alla tider. Kvinnor får inte göra vissa saker och mön får inte göra vissa saker inom religionen. Rättigheter och skyldigheter
3.man ska sänka sin blick och klä sig anständigt. Så står det i koranen och det är inte mina ord och det är inte JAG som ens bryr mig. Vill du följa Guds ord så är det det här som gäller.
4.männen bestämmer hur över kvinnor? Som tyrann eller är det ett ansvar eller hur menar du? Inom islam har jag hört att det hänger ihop med försörjningsansvaret men jag vet inte. Det står mycket fint om kärleken och förhållandet mellan en man och en kvinna i koranen. Du får det att låta som ett tyranneri. Nej så är det inte.
5. Sitter jag och begår terrorhandlingar här? Nej. Skriver jag och stödjer terrorhandlingar? Nej. Sitter du och skriver islamofobisk propaganda? Ja.
Läs koranen så ser du att en kvinna inte ska förtryckas. Läs och förstå andemeningen. Dvs. Ta inte en vers som beskriver vad Moses sa till israeliterna och försök visa att det är en uppmaning till muslimerna idag mot judarna osv
1, det är väldigt lätt att sitta i SVERIGE och tala om fri vilja att klä sig hur man vill.
Tror du alla kvinnor i Islam har det lika lätt att välja som du, om de t ex inte vill klä sig heltäckande och i slöja? Om de kanske inte ens vill vara muslimer längre? Om de vill jobba och utbilda sig?
2, Varför ens göra skillnader mellan könen?
3, Vad menar du med klä sig anständigt? Är jeans och t-shirt anständigt? Shorts och linne? Bikini på stranden?
4, Ja, männen bestämmer över kvinnan i Islam. Det skrev du själv.
5, KNAPPAST! Bara för att jag inte tycker om din religion är jag knappast islamofob. Jag har inget emot dig och respekterar att du tror - hade vi träffats IRL hade du inte ens vetat att jag tycker såhär om du inte frågat. Detta är en diskussion som du själv inbjöd till och då får du helt enkelt ta andras åsikter utan att försöka förminska dem!
Får jag fråga, hur ska man uttrycka sitt missnöje över t ex islam UTAN att få uppkört i ansiktet att man är islamofob?
6. "Läs koranen" Oj, vad jag är förvånad över att du skriver det... igen.
Nej Jag Tänker Inte Läsa Koranen. Det räcker med vad du skrivit här. Du bekräftar allt jag visste/trodde och lite till.